Newsletter

Wagony pasażerskie coraz młodsze; średni wiek wagonu w 2016 roku to 24,8 roku

23.09.2017, 10:05aktualizacja: 23.09.2017, 10:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Średni wiek wagonu pasażerskiego w 2016 roku wyniósł 24,8 roku. To o dwa lata mniej w porównaniu z rokiem 2015, kiedy było to 26,8 roku - poinformował Urząd Transportu Kolejowego (UTK).

Spadek średniego wieku wagonów związany był z coraz większym udziałem elektrycznych zespołów trakcyjnych: w 2012 roku stanowiły one nieco ponad 50 proc., by w 2016 wzrosnąć do prawie 60 proc.

Według danych zaprezentowanych przez UTK, przewoźnicy pasażerscy w 2016 roku zmniejszyli liczbę taboru znajdującego się w ich dyspozycji. Wycofywali ze stanu głównie nieużywane od lat zespoły trakcyjne i wagony, których naprawa byłaby nieopłacalna.

Inną tendencję można było zaobserwować w 2016 roku wśród przewoźników towarowych. Wzrosła liczba zarówno lokomotyw (o 95 sztuk), jak i wagonów (o 693). Taki wzrost związany był głównie z pozyskaniem taboru przez przewoźników spoza grupy PKP. Tymczasem spółki grupy PKP najczęściej pozbywały się wagonów i lokomotyw.

Średni wiek lokomotyw na koniec 2016 r. wzrósł do 36,1 roku z 35,9 w roku 2015, a wagonów towarowych - do 30,2 roku z 29,1 zanotowanych w roku 2015.

Jak podaje UTK, w ubiegłym roku na polski tabor kolejowy składały się: 1262 elektryczne zespoły trakcyjne, 2908 wagonów pasażerskich, 91 tys. 717 wagonów towarowych, 322 lokomotywy elektryczne u przewoźników pasażerskich, 1517 lokomotyw elektrycznych u przewoźników towarowych, 119 lokomotyw spalinowych u przewoźników pasażerskich i 2216 lokomotyw spalinowych u przewoźników towarowych.(PAP)

pif/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.09.2017, 10:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ