Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Mamy już blisko 2 tys. umów firm z II fali PPK (z instytucjami finansowymi. Czyli 10 proc. już zapisanych)" - napisał Marczuk na Twitterze.
Firm, które w "drugim rzucie" przystępują do PPK (zatrudniają od 50 do 249 osób) jest ok. 20 tys., zatrudniają one razem ok. 2 mln pracowników. Zapisy w ramach drugiej tury trwają od 1 stycznia br. Firmy mają na to czas do 24 kwietnia br.
Resort finansów oceniał niedawno, że partycypacja w PPK w średnich firmach, zatrudniających co najmniej 50 osób, wyniesie 35-45 proc.
W grudniu 2019 r. prezes PFR Paweł Borys informował o poziomie partycypacji w PPK po pierwszej fazie wdrażania programu, obejmującej blisko 4 tys. największych firm. Szacunkowa partycypacja w firmach zatrudniających powyżej 250 pracowników wynosi 39 proc.
1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych, która wprowadza dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania. Do programu może przystąpić każdy zatrudniony, który podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym. Oszczędności tworzone są wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo.
Od 1 lipca 2019 roku jako pierwsze do systemu weszły największe przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej 250 osób, a potem, co pół roku - do stycznia 2021 r. - system jest wprowadzany w coraz mniejszych firmach.
Do PPK są automatycznie zapisani pracownicy w wieku od 18 do 55 lat. Pozostali, którzy przekroczyli 55. rok życia, mogą przystąpić do PPK na własny wniosek. Wszyscy mają prawo w dowolnym momencie zrezygnować lub przystąpić do PPK. (PAP)
autor: Michał Boroń
mick/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.01.2020, 17:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |