Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niskie spożycie owoców i warzyw to błąd żywieniowy. Ograniczeniem konsumpcji jest postrzeganie owoców i warzyw jako tylko dodatek. Z tego postrzegania nie wyprowadzają nas ani koncepcja 5 porcji, ani „Piramida żywności i żywienia”, w różnych jej wariantach. Praktyczniejszy jest zwykły talerz.
„Jeżeli chcemy przekonać Polaków do większego spożycia warzyw i owoców, to powinniśmy znaleźć wąskie gardła - dlaczego oni tego nie robią. Po pierwsze - edukacja, od najmłodszych lat. Musimy sprawić, że Polacy zrozumieją +piramidę zdrowego odżywiania+, która jest dla wszystkich nieczytelna. Dobrym praktycznym rozwiązaniem jest zwykły talerz, na którym, w każdym posiłku, połowę powinny stanowić warzywa i owoce. Reszta to dodatki skrobiowe i białkowe” – mówi, komentując badania Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk, specjalista ds. żywienia, diet coach, Nutritionlab.
„Tylko 15% Polaków odżywia się zgodnie z zaleceniami dietetyków. Wraz z firmą Kantar badamy konsumpcję warzyw i owoców. Monitorujemy np. wskaźnik +Wczoraj na talerzu+, który jest wyliczany na podstawie deklaracji dotyczących posiłków z dnia poprzedzającego badanie. Bo do talerza łato jest się odwołać” - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Połowa talerza jest prostsza od pięciu porcji. Wspólne prezentacje dań przyniosą lepsze efekty. Zgodzili się co do tego dietetycy i producenci ponad 30 gatunków warzyw i owoców. Pod „połowę talerza” powstaje system identyfikacji wizualnej oraz narzędzia, które pozwolą z niego korzystać wielu organizacjom i ekspertom pracującym na rzecz sektora. Będzie on wdrażany we wszystkich projektach finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
„To jest naprawdę wyjątkowy projekt. Jabłko rozmawia ze sobą, ale nigdy nie zdarzyło się żebyśmy wypracowali aż tak wspólne działania. Jest to naprawdę wyjątkowy czas i szansa przed nami. Mam ogromną nadzieję, że to co teraz wypracowaliśmy, połączy cały potencjał, który drzemie w branży” - mówi Maciej Maciejewski ze Stowarzyszenia Jabłka Grójeckie.
Projekt „Połowa Sukcesu - promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej opinii na kanale Czas na polskie
Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl
#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.10.2020, 09:20 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Pozostałe z kategorii
-
Światowy Dzień FASD - 9 września
- 08.09.2025, 09:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
Wakacje, koncerty, hobby, a czasem nawet jedzenie czy lekarz - to wydatki, z których Polacy najczęściej rezygnują, by sfinansować edukację dzieci. Najnowsze badanie „DA SIĘ! Polacy w akcji” Smartney Grupa Oney pokazuje, że rozwój najmłodszych jest dla rodziców priorytetem. Ponad 80% Polaków przyznaje, że niedobory finansowe ograniczają ich plany życiowe. Jednocześnie blisko 90% rodziców wydaje pieniądze na edukację pozaszkolną dzieci. Koszty zajęć sportowych, językowych czy korepetycji nierzadko sięgają 1000 zł miesięcznie [1].- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ