Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niskie spożycie owoców i warzyw to błąd żywieniowy. Ograniczeniem konsumpcji jest postrzeganie owoców i warzyw jako tylko dodatek. Z tego postrzegania nie wyprowadzają nas ani koncepcja 5 porcji, ani „Piramida żywności i żywienia”, w różnych jej wariantach. Praktyczniejszy jest zwykły talerz.
„Jeżeli chcemy przekonać Polaków do większego spożycia warzyw i owoców, to powinniśmy znaleźć wąskie gardła - dlaczego oni tego nie robią. Po pierwsze - edukacja, od najmłodszych lat. Musimy sprawić, że Polacy zrozumieją +piramidę zdrowego odżywiania+, która jest dla wszystkich nieczytelna. Dobrym praktycznym rozwiązaniem jest zwykły talerz, na którym, w każdym posiłku, połowę powinny stanowić warzywa i owoce. Reszta to dodatki skrobiowe i białkowe” – mówi, komentując badania Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk, specjalista ds. żywienia, diet coach, Nutritionlab.
„Tylko 15% Polaków odżywia się zgodnie z zaleceniami dietetyków. Wraz z firmą Kantar badamy konsumpcję warzyw i owoców. Monitorujemy np. wskaźnik +Wczoraj na talerzu+, który jest wyliczany na podstawie deklaracji dotyczących posiłków z dnia poprzedzającego badanie. Bo do talerza łato jest się odwołać” - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Połowa talerza jest prostsza od pięciu porcji. Wspólne prezentacje dań przyniosą lepsze efekty. Zgodzili się co do tego dietetycy i producenci ponad 30 gatunków warzyw i owoców. Pod „połowę talerza” powstaje system identyfikacji wizualnej oraz narzędzia, które pozwolą z niego korzystać wielu organizacjom i ekspertom pracującym na rzecz sektora. Będzie on wdrażany we wszystkich projektach finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
„To jest naprawdę wyjątkowy projekt. Jabłko rozmawia ze sobą, ale nigdy nie zdarzyło się żebyśmy wypracowali aż tak wspólne działania. Jest to naprawdę wyjątkowy czas i szansa przed nami. Mam ogromną nadzieję, że to co teraz wypracowaliśmy, połączy cały potencjał, który drzemie w branży” - mówi Maciej Maciejewski ze Stowarzyszenia Jabłka Grójeckie.
Projekt „Połowa Sukcesu - promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej opinii na kanale Czas na polskie
Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl
#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.10.2020, 09:20 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Kampania „Za głosem serca”: niewydolność serca zabija ponad 120 tysięcy Polaków rocznie PAP
Ponad 1,2 mln Polaków choruje na niewydolność serca. Choroba odpowiada za 20 proc. zgonów w Polsce. Dlatego organizacje pacjenckie, lekarze oraz eksperci nauk o zdrowiu łączą siły w kampanii edukacyjnej „Za głosem serca”, która ruszyła 19 stycznia.- 25.01.2023, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Niemal połowa Polaków choć raz próbowała wykluczyć z diety mięso. Przekonujemy się do kuchni roślinnej, choć nie bez przeszkód
Co drugi Polak przynajmniej raz w życiu próbował zrezygnować z jedzenia mięsa i przejść na dietę wegetariańską bądź wegańską - wynika z badań agencji badawczej Insight Lab, przeprowadzonych na zlecenie Pyszne.pl. Aż 12% ankietowanych zadeklarowało, że nie je mięsa bądź wszelkich produktów odzwierzęcych. Co więcej, potrawy wegetariańskie stanowiły w 2022 roku 17% wszystkich zamówień w serwisie. Roślinna transformacja postępuje, jednak nie przychodzi nam tak łatwo.- 24.01.2023, 08:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Pyszne.pl
-
Image
Szczepienia przeciwko HPV: szersza ochrona to najlepsza inwestycja w zdrowie - mówią jednogłośnie polscy i litewscy eksperci PAP
Tylko powszechne, bezpłatne szczepienia przeciwko wirusowi HPV (brodawczaka ludzkiego), zarówno dla dziewczynek, jak i dla chłopców, stanowią skuteczną ochronę przed nowotworami, które on wywołuje, a nie jest to jedynie rak szyjki macicy, ale też m.in. nowotwory sromu, pochwy, odbytu, gardła czy krtani – uważają eksperci z Polski i Litwy. W ich opinii najlepszą ochronę zapewnia szczepionka o najszerszym spektrum działania – dziewięciowalentna.- 24.01.2023, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom