Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Niskie spożycie owoców i warzyw to błąd żywieniowy. Ograniczeniem konsumpcji jest postrzeganie owoców i warzyw jako tylko dodatek. Z tego postrzegania nie wyprowadzają nas ani koncepcja 5 porcji, ani „Piramida żywności i żywienia”, w różnych jej wariantach. Praktyczniejszy jest zwykły talerz.
„Jeżeli chcemy przekonać Polaków do większego spożycia warzyw i owoców, to powinniśmy znaleźć wąskie gardła - dlaczego oni tego nie robią. Po pierwsze - edukacja, od najmłodszych lat. Musimy sprawić, że Polacy zrozumieją +piramidę zdrowego odżywiania+, która jest dla wszystkich nieczytelna. Dobrym praktycznym rozwiązaniem jest zwykły talerz, na którym, w każdym posiłku, połowę powinny stanowić warzywa i owoce. Reszta to dodatki skrobiowe i białkowe” – mówi, komentując badania Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk, specjalista ds. żywienia, diet coach, Nutritionlab.
„Tylko 15% Polaków odżywia się zgodnie z zaleceniami dietetyków. Wraz z firmą Kantar badamy konsumpcję warzyw i owoców. Monitorujemy np. wskaźnik +Wczoraj na talerzu+, który jest wyliczany na podstawie deklaracji dotyczących posiłków z dnia poprzedzającego badanie. Bo do talerza łato jest się odwołać” - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Połowa talerza jest prostsza od pięciu porcji. Wspólne prezentacje dań przyniosą lepsze efekty. Zgodzili się co do tego dietetycy i producenci ponad 30 gatunków warzyw i owoców. Pod „połowę talerza” powstaje system identyfikacji wizualnej oraz narzędzia, które pozwolą z niego korzystać wielu organizacjom i ekspertom pracującym na rzecz sektora. Będzie on wdrażany we wszystkich projektach finansowanych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
„To jest naprawdę wyjątkowy projekt. Jabłko rozmawia ze sobą, ale nigdy nie zdarzyło się żebyśmy wypracowali aż tak wspólne działania. Jest to naprawdę wyjątkowy czas i szansa przed nami. Mam ogromną nadzieję, że to co teraz wypracowaliśmy, połączy cały potencjał, który drzemie w branży” - mówi Maciej Maciejewski ze Stowarzyszenia Jabłka Grójeckie.
Projekt „Połowa Sukcesu - promocja spożycia owoców i warzyw oraz ich przetworów” realizowany jest przez agencję strategiczną INSPIRE smarter branding dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Za opracowanie systemu identyfikacji wizualnej odpowiada agencja brandingowa Studio Otwarte. Zadania finansowane są ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej opinii na kanale Czas na polskie
Prezentacja SIW na stronie polowasukcesu.pl
#PołowaTegoCoJemy #PołowaSukcesu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.10.2020, 09:20 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Międzynarodowe święto sportu szkolnego już po raz dziesiąty zagości w Polsce
27 września 2024 roku odbędzie się Europejski Dzień Sportu Szkolnego (ESSD). To wyjątkowe, międzynarodowe wydarzenie ma na celu promocję aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży na całym świecie. Tegoroczna, jubileuszowa edycja ESSD została objęta patronatem honorowym UNICEF Polska.- 18.09.2024, 15:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fundacja V4Sport
-
Image
Sanofi: w ciągu ostatnich 50 lat szczepionki ocaliły ponad 150 milionów ludzi PAP
„Kluczowe jest przyjęcie proaktywnego podejścia w ramach systemu opieki zdrowotnej, koncentrując się na zapobieganiu chorobom, a nie czekaniu na leczenie po ich wystąpieniu. Wykorzystując naszą wiedzę i globalny zasięg, aspirujemy do bycia wiodącą firmą immunologiczną na świecie. Obejmuje to silny nacisk na szczepienia, które odgrywają istotną rolę w naszej misji wzmacniania zarówno indywidualnej, jak i zbiorowej odporności” - powiedziała Goze Umurhan, General Manager Vaccines, Central & South Europe MCO, Sanofi.- 16.09.2024, 10:51
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Trwa Tydzień Świadomości Dławicy Piersiowej (16-22 września 2024) w Polsce. Dowiedz się, jak można zapobiec tej chorobie
Dławica piersiowa to objaw choroby wieńcowej serca, najczęściej manifestujący się bólem w klatce piersiowej. Ból ten wynika z niedostatecznego dopływu tlenu do mięśnia sercowego w stosunku do jego zapotrzebowania. Zazwyczaj dławica pojawia się w wyniku wysiłku fizycznego lub stresu, choć może wystąpić również samoistnie.- 16.09.2024, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: World Heart Federation