Newsletter

Zdrowie i styl życia

2 miliardy dolarów ze zbiórek na Facebooku

19.09.2019, 17:34aktualizacja: 19.09.2019, 17:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Biuro Prasowe Facebook Polska
Biuro Prasowe Facebook Polska
Od 2015 roku społeczność Facebooka zebrała za pomocą platformy już 2 miliardy dolarów na cele dobroczynne, z czego połowa pochodziła ze zbiórek urodzinowych. Zbieranie funduszy tą drogą staje się coraz bardziej popularne – już ponad 45 milionów ludzi postanowiło wesprzeć inicjatywy, na których im zależy właśnie na Facebooku.

W tym roku mija 5 lat od Ice Bucket Challenge – wyzwania, w którym ludzie oblewając się lodowatą wodą, zwracali uwagę świata na sytuację chorych na stwardnienie zanikowe boczne (ALS). Uczestnicy wyzwania zbierali fundusze na rzecz ALS Association, która wspiera ludzi dotkniętych tą chorobą. To właśnie ta akcja stała się dla Facebooka inspiracją do stworzenia narzędzi, które ułatwiają zbieranie funduszy na szczytne cele.

Od tamtej pory społeczność Facebooka zebrała za pomocą platformy już 2 miliardy dolarów na cele dobroczynne, z czego połowę w ramach zbiórek urodzinowych. W Polsce rekord pojedynczej zbiórki to niemal 16 milionów złotych – padł w styczniu tego roku w zbiórce „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”. Na co dzień z narzędzi oferowanych przez Facebooka korzysta wiele organizacji non-profit, w tym Rak ’n’ RollOTOZ Animals – Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt „Animals” oraz DKMS.

„Takie właśnie metody pozyskiwania środków pozwalają na w pełni niezależną i stabilną działalność Rak’n’Rolla. Oba te czynniki są bazą do skutecznej realizacji celów statutowych w każdej organizacji pozarządowej. Jestem przekonany, że im więcej NGOsów będzie dostawać taką pomoc, tym lepiej będą robić swoje. Warto, aby ludzie zdawali sobie sprawę, że te niepozorne urodzinowe datki stają się ważnym elementem systemu niezależnych, obywatelskich działań w Polsce” – powiedział Jacek Maciejewski, strażnik marki w fundacji Rak'n'Roll.

„Zbiórki Facebooka pomagają uratować od śmierci wiele pokrzywdzonych i bezdomnych zwierząt. Środki zebrane przy pomocy Facebooka przeznaczamy na ratowanie życia zwierząt: leczenie, szczepienia, specjalistyczne operacje oraz zakup nowych bud dla schronisk dla bezdomnych zwierząt przed zbliżającą się zimą. Tylko w zeszłym roku uratowaliśmy i znaleźliśmy nowe domy dla 5432 psiaków oraz 2785 kotów. Obecnie pod opieką mamy ponad 2000 potrzebujących zwierząt” – powiedziała Ewa Gebert, prezes OTOZ Animals.

„Naszą misją w DKMS jest zapewnienie jak największej liczbie pacjentów z białaczką szansy na drugie życie. Dzięki wsparciu narzędzi Facebooka walczymy o to na całym świecie! Zbiórki na Facebooku sprawiają, że zbieranie funduszy jest łatwiejsze, dzięki czemu udało nam się już zgromadzić niesamowitą kwotę - 1,1 mln euro zebranych w Niemczech, Polsce i Wielkiej Brytanii. Dzięki tysiącom urodzinowych zbiórek sfinansowaliśmy ponad 31 000 rejestracji potencjalnych dawców komórek macierzystych. Dziękujemy Facebookowi i naszej wspaniałej społeczności za fantastyczne wsparcie!” – powiedziała Elke Neujahr, globalny dyrektor zarządzający DKMS.

Od lipca tego roku również Instagram umożliwia zbieranie funduszy na cele dobroczynne. Dzięki odpowiedniej naklejce dostępnej w Relacjach na Instagramie możliwe jest utworzenie 24-godzinnej zbiórki na rzecz wskazanej organizacji non-profit. Klikając w naklejkę, odbiorcy Relacji mogą łatwo wesprzeć wybraną organizację finansowo bez opuszczania aplikacji. Podobnie jak na Facebooku, serwis nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa – 100% darowizn trafia do organizacji.

Zapraszamy po więcej informacji: https://newsroom.fb.com/news/2019/09/2-billion-for-causes/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.09.2019, 17:34
Źródło informacji Biuro Prasowe Facebook Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii