Newsletter

Zdrowie i styl życia

Ascensia Diabetes Care ogłasza zwycięzcę aktualnej edycji konkursu prac plastycznych i fotograficznych poświęconych cukrzycy

17.11.2021, 16:18aktualizacja: 17.11.2021, 16:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Ascensia Diabetes Care
PR Newswire/Ascensia Diabetes Care

BAZYLEA, Szwajcaria, 17 listopada 2021 r. /PRNewswire/ -- Ascensia Diabetes Care, globalna spółka zajmująca się profilaktyką i leczeniem cukrzycy, producent systemów monitorujących poziom glukozy (ang. BGM) CONTOUR® oraz dystrybutor systemu do ciągłego monitorowania poziomu (ang. CGM) glukozy ogłosiła zwycięzcę zorganizowanego przez nią pod hasłem „Tak wygląda cukrzyca” („This is Diabetes”) konkursu plastycznego i fotograficznego. Celem konkursu było przygotowanie prac plastycznych lub fotograficznych będących ilustracją hasła „Dostęp do profilaktyki i leczenia cukrzycy” („Access do Diabetes Care”), wybranego przez Międzynarodową Federację Diabetologiczną jako tegoroczny motyw przewodni obchodów Światowego Dnia Cukrzycy. W konkursie podzielonym na dwie kategorie - ogólnospołeczną i pracowniczą - udział wzięło ponad 150 uczestników. Zwycięzcom i zdobywcom miejsc na podium dano możliwość przekazania łącznej nagrody głównej, 12000 euro, na rzecz wybranej przez nich organizacji charytatywnej zajmującej się profilaktyką i leczeniem cukrzycy.

Zwyciężczynią konkursu w kategorii ogólnospołecznej została pochodzącą z Włoch Katia Montel, którą uhonorowano za pracę zatytułowaną „Razem walczymy z cukrzycą” („We fight diabetes together”). Praca przedstawia dwie osoby toczące między sobą pojedynek na strzykawkę i glukometr. Pieniądze z nagrody trafią do DiAthlete, organizacji charytatywnej z siedzibą w Wielkiej Brytanii (5000 euro). Po 1000 euro wpłynie na rachunek organizacji charytatywnej wybranej przez laureatów trzech kolejnych miejsc: Brenda Lim z Singapuru przekazała pieniądze na Diabetes Singapore; Renata Cuellar Vélez z Meksyku organizacji Con Diabetes Si Se Puede I.A.P, a Georgina Anzures z USA organizacji JDRF.

W kategorii wewnętrznej utworzonej dla pracowników Ascensia, Grupy PHC oraz pracowników partnerów biznesowych pierwsze miejsce zajęli ex aequo Sabrina Yeo z Singapuru i Cole Bruesehoff z USA, którzy postanowili przekazać kwoty w wysokości po 1500 EUR odpowiednio dla Diabetes Singapore i JDRF. Ponadto Ascensia przekaże dotację w kwocie 500 EUR organizacjom charytatywnym wybranym przez laureatów dwóch kolejnych miejsc.

Sabrina Yeo powiedziała:

„Pragnę pogratulować wszystkich zwycięzcom i laureatom pozostałych miejsc na podium. Wygrana w tym konkursie to dla mnie zaszczyt. Inicjatywa ta była dla mnie wspaniałą szansą na zgłębienie zagadnienia i poszerzenie wiedzy na temat znaczenia dostępu do leków i technologii, wsparcia, zdrowego żywienia i bezpieczeństwa zapewnia się osobom chorującym na cukrzycę”.

Zwycięzców wybierano ze względu na kreatywność, adekwatność względem motywu przewodniego i przekaz stojący za wyrazem artystycznym. W gronie jurorów znaleźli się: Appleton, amerykański artysta i fotograf cierpiący na cukrzycę typu I realizujący misję szerzenia świadomości na temat cukrzycy przez sztukę, wygłaszanie prelekcji i doradztwo; mieszkający w ZK Adam Isfendiyar, dokumentalista i podróżnik-fotograf wykorzystujący swoje prace do opowiadania historii miejsc i ludzi oraz ilustrujący związek między ich tożsamością a środowiskiem naturalnym; Pei Yan Heng z Singapuru, fotografka zafascynowana przyrodą, chorująca na cukrzycę typu II; Weronika Burkort, mieszkająca w Belgii polska artystka i ilustratorka, u której w 1995 r. zdiagnozowano cukrzycę typu I i która tworzy swoje prace, aby zainspirować, motywować i wspierać społeczność osób chorujących na cukrzycę; oraz Manon Pinard, mieszkająca w Kanadzie pracownica Ascensia i członkini grupy Ascensia Insiders skupiającej pracowników cierpiących na cukrzycę, którzy podczas działań sponsorowanych przez spółkę szerzą wiedzę i opowiadają o chorobie z perspektywy pacjenta.

Rob Schumm, prezes Ascensia Diabetes Care powiedział:

„Nasz wkład w obchody Światowego Dnia Cukrzycy jest w dużej mierze częścią tożsamości Ascensia. Jako spółka zajmująca się cukrzycą jesteśmy dumni, że możemy aktywnie szerzyć wiedzę o tym, jak to jest żyć z cukrzycą, wykorzystujemy każdą okazję, aby edukować nas samych i naszych pracowników. Zapoznanie się ze wszystkimi pracami konkursowymi było dla nas inspirującym doświadczeniem, bo pokazało nam, jak wielkie znaczenie takie inicjatywy mają dla ogromnej rzeszy ludzi i mam nadzieję, że prace te przyciągną uwagę wielu osób i przyczynią się do zwiększenia świadomości na temat cukrzycy na całym świecie. Cieszymy się, że dzięki dotacjom przekazanym przez zwycięzców i laureatów pozostałych miejsc na podium możemy wesprzeć szereg organizacji charytatywnych zajmujących się profilaktyką i leczeniem cukrzycy”.

Sylwetki wszystkich zwycięzców i laureatów na dalszych miejscach oraz informacje o organizacjach charytatywnych, którym przekazano dotacje, podano na stronie www.ascensia.com/wdd2021/. Odwiedzając tę stronę, można również wesprzeć Światowy Dzień Cukrzycy poprzez polubienie strony, udostępnienie jej lub pozostawienie komentarza pod opublikowanymi pracami konkursowymi. Prace konkursowe można również obejrzeć w kanałach mediów społecznościowych Ascensia Diabetes Care na Facebooku, Twitterze i Instagramie.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1687041/This_is_Diabetes_art_and_photo_competition.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/749389/Ascensia_Diabetes_Care_Logo.jpg

Źródło: Ascensia Diabetes Care

KONTAKT:

Annabel Watson

tel. +41 76 432 46 25

e-mail: annabel.watson@ascensia.com

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.11.2021, 16:18
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii