Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z badania agencji badawczej SW Research na zlecenie producenta maseczek FFP2 i FFP3 firmy BISAF wynika, że wśród Polaków można zaobserwować dość wyraźny podział na osoby, które zasłaniają usta i nos świadomie w celu ochrony siebie i innych (58,5 proc.) oraz osoby, które robią to poniekąd pod przymusem (41,5 proc). Mimo zniesienia nakazu noszenia maseczek na otwartej przestrzeni jest to cały czas jedna z najskuteczniejszych metod ochrony przed COVID-19.
Na co zwracać uwagę przy zakupie maseczki?
W sytuacji, kiedy musimy używać maseczki przez dłuży okres, ważny staje się komfort jej użytkowania. Na rynku dostępnych jest coraz więcej produktów, które mają jak najniższe opory oddychania i pozwalają na pracę w nich nawet przez 8 godzin. Maska powinna ściśle przylegać do twarzy, zakrywając usta i nos - jeśli to możliwe bez żadnych szczelin. Każda przestrzeń między twarzą a maską jest potencjalnym miejscem, przez które może przedostać się wirus.
Decydując się na wybór maseczki warto również sprawdzić, czy spełnia ona europejskie normy: prawo i normy wyraźnie wskazują, że w przypadku ochrony użytkownika i pacjenta zaleca się urządzenia o normie EN 149. Z tych względów w epidemii wirusowej należy używać właśnie półmasek filtrujących z oznaczeniami FFP2 i FFP3.
Już ponad połowa Polaków wskazuje, że wie, czym charakteryzują się maseczki z tymi oznaczeniami. Wśród ich zalet badani w pytaniu otwartym wskazywali na lepsze filtry (27,6%) większą skuteczność (15,4%) oraz wyższy poziom filtracji (8,3%).
Testy antygenowe - kolejna bariera ochronna
Uzupełnieniem bezpieczeństwa mogą być również testy antygenowe, które zyskują na popularności. Tutaj również niezwykle ważną kwestią jest stosowanie odpowiednich certyfikatów.
„Są to na przykład testy chromatograficzne - jakościowe, które wykrywają obecność u człowieka antygenu COVID-19 poprzez pobranie próbki wymazu z jamy nosowo-gardłowej lub jednej z jam nosa (przednia część́ nosa). Szybko i skutecznie wykrywają realne zagrożenie i umożliwiają zapobieganie zakażeniom przez niezbędną izolację osoby zakażonej” - mówi prof. Andrzej Gładysz, specjalista chorób wewnętrznych i chorób zakaźnych.
Maseczki i testy antygenowe, wszystko na to wskazuje, pozostaną z nami jeszcze przez długi czas, nawet już po pandemii. Dlatego ich odpowiedni zakup i świadomość co do jakości zakupionych produktów jest niezwykle istotna i może przełożyć się na zwiększenie naszego bezpieczeństwa.
Badanie „Co Polacy myślą o maseczkach?” przeprowadzone na zlecenie BISAF przez SW Research metodą wywiadów online (CAWI) na grupie 1017 osób, marzec 2021.
O marce BISAF
BISAF to polski producent maseczek FFP2 i FFP3. Celem firmy jest zapewnienie jak najlepszych warunków pracy dla wszystkich, którzy w tej trudnej sytuacji muszą ją podejmować. Doświadczenie, którym dysponują pracownicy BISAF, pozwala na rzetelnie przygotowanie środków ochrony. W ramach prowadzonej działalności BISAF oferuje maseczki, które zwiększają bezpieczeństwo w przedsiębiorstwach. https://bisaf.pl
KONTAKT:
Przemysław Duszczak
Communication Manager w Q&A Communications
e-mail: przemyslaw.duszczak@qacommunications.com
tel. 608 37 00 32
Źródło informacji: BISAF
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2021, 08:30 |
Źródło informacji | BISAF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Światowy Dzień FASD - 9 września
- 08.09.2025, 09:30
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
Wakacje, koncerty, hobby, a czasem nawet jedzenie czy lekarz - to wydatki, z których Polacy najczęściej rezygnują, by sfinansować edukację dzieci. Najnowsze badanie „DA SIĘ! Polacy w akcji” Smartney Grupa Oney pokazuje, że rozwój najmłodszych jest dla rodziców priorytetem. Ponad 80% Polaków przyznaje, że niedobory finansowe ograniczają ich plany życiowe. Jednocześnie blisko 90% rodziców wydaje pieniądze na edukację pozaszkolną dzieci. Koszty zajęć sportowych, językowych czy korepetycji nierzadko sięgają 1000 zł miesięcznie [1].- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ