Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na inauguracji 11. edycji kampanii, dumnie wspieranej przez bieliźnianą markę Panache, pojawili się nieocenieni w swej roli ambasadorzy, wśród których znaleźli się: Daniel Józek Qczaj, Daria Widawska, Aleksandra Kisio, Kinga Zawodnik, Siostry ADiHD, Paulina Koziejowska, Anika Dąbrowska, Lidia Kalita, Ola Żelazo @joga.zelazo, Alina Adamowicz @alka_positive, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Agnieszka Witkowska @architektporzadku, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Angelika Miszalska-Kamińska, Magdalena Kaczanowicz @racjapielegnacja, Maja Strojek i Sylwia Madeńska.
Kampanię wspierają także: Natalia Przybysz, Beata Sadowska, Elżbieta Romanowska, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Marianna Gierszewska, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Ewa Zakrzewska @ewokracja, Anna Męczyńska, Joanna Biernacka Ash Plum Plum i Piotr Knioła, Pigoutbox.
Nawiązując do słów refrenu piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, organizatorzy zadają w tym roku kobietom pytanie – jak to się stało, że zapomniały one o swoich piersiach, mimo że w Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet (stanowi 22,2% wszystkich nowotworów), a w grupie między 20. a 44. rokiem życia jest na pierwszym miejscu zarówno pod względem zachorowalności, jak i umieralności Polek? Jak to się dzieje, że ulegają presji ich bezustannej oceny przez innych? Zamiast zadbać o to, by były zdrowe, przejmują się tym, że ktoś uważa je za zbyt małe, zbyt duże, za mocno lub za słabo eksponowane… Obejrzyj film kampanijny na www.dotykamwygrywam.pl i zainspiruj się do dbania o swoje piersi.
Wymowne zdjęcia, odzwierciedlające przekaz tegorocznego przesłania kampanii stworzył ceniony w środowisku artysta fotograf Arcadius Mauritz – autor wyjątkowej w swym wyrazie sesji Dotykam=Wygrywam wykonanej w otwartym na każde wyzwanie UV Studio.
Ta ogólnopolska inicjatywa, angażująca społeczność kobiet na wielu płaszczyznach, ma bezdyskusyjnie istotny charakter i cel, ale też ciekawą formułę. Co roku przypomina bowiem o samobadaniu piersi, oferując cegiełki (w tym roku stworzone przez Organique i Bandi) i co roku namawiając do reCYClingu, czyli pozbycia się starego i niedopasowanego biustonosza, który dzięki firmie Wtórpol dostaje w ten sposób nowe życie; jego była właścicielka otrzymuje rabat na nowy, idealnie dopasowany; a dochód z ich realnego recyklingu zasila konta podmiotów szerzących ideę walki z rakiem piersi: fundacji Wsparcie na Starcie, budującej zdrowe nawyki dbania o piersi wśród nastolatek, i stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Adresy sklepów, w których oddasz biustonosze do reCYClingu znajdziesz na www.dotykamwygrywam.pl.
Podczas spotkania przedstawiono wyniki badania opinii publicznej przeprowadzone przez partnera kampanii, firmę SW RESEARCH, które wyraźnie udowadniają, że istnieje realna potrzeba zmiany w postrzeganiu kobiecych piersi przez… kobiety. Dlatego tegoroczna edycja kampanii ma „odseksualizować” temat piersi, a słowa piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki Dotykam=Wygrywam, mają nadać właściwy ton akcji i upomnieć kobiety, by nie zapominały o swoich piersiach, by je dostrzegały, nawiązały z nimi relację i w końcu o nie zadbały.
Wyniki badań zwróciły także uwagę na potrzebę edukacji kobiet od najwcześniejszych lat, aby zbudować́ w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. Jest to obecnie możliwe dzięki pracy organizacji pozarządowych, takich jak fundacja Wsparcie na Starcie, edukująca nastolatki w temacie zdrowia piersi poprzez przeprowadzane w szkołach bezpłatne biustopogadanki oraz poprzez aplikacje mobilne, takie jak BIUSTOapka, która powstała ze środków uzbieranych z poprzednich edycji Dotykam=Wygrywam, a którą można bezpłatnie pobrać tu: www.biustoapka.pl, ustawić w niej przypominajkę samobadania piersi i już nigdy nie zapomnieć o wykonywaniu regularnego dotyku, który może uratować nam życie.
W tym roku formuła inauguracji kampanii Dotykam=Wygrywam wzbogaciła się o panel ekspertów, z którymi można było porozmawiać na miejscu. Zaproszenie na eksperckie fotele przyjęły: Maja Herman – lekarka, specjalistka psychiatrka, psychoterapeutka, asystentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; Joanna Tokarska, która na co dzień współpracuje z Krajową Izbą Fizjoterapeutów i prowadzi. projekt „Fizjopozytywni” zrzeszający miłośników fizjoterapii; Elżbieta Kozik – prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz Izabela Sakutova – międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi; dr Maciej W. Socha – ordynator oddziału położniczo-ginekologicznego Szpitala świętego Wojciecha w Gdańsku i szef katedry Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Tego dnia nie zabrakło nadających wydarzeniu dynamiki obserwatorów, przedstawicieli sklepów brafittingowych, gdzie kampania i edukacja kobiet rozpocznie się od dziś aż do końca października oraz zawsze trzymających rękę na pulsie przedstawicieli mediów.
Więcej informacji na temat kampanii na www.dotykamwygrywam.pl
Materiał wideo: https://www.youtube.com/watch?v=7WxARL6beBk&feature=youtu.be
Źródło informacji: dotykamwygrywam.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.09.2022, 11:58 |
Źródło informacji | dotykamwygrywam.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NCCN przyłącza się do światowych organizacji na rzecz walki z rakiem na pierwszym międzynarodowym spotkaniu szkoleniowo-mentorskim w sprawie planów leczenia onkologicznego
Stowarzyszenie National Comprehensive Cancer Network z siedzibą w USA znalazło się wśród przedstawicieli nawet 75 krajów biorących udział w Cancer Planners Forum w Genewie w Szwajcarii.- 14.05.2025, 13:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Eksperci wskazują, że szczepienia ochronne dorosłych to sposób na zdrowsze i dłuższe życie PAP
Populacja w Europie szybko się starzeje, a osoby dorosłe, szczególnie po pięćdziesiątce są grupą narażoną na choroby zakaźnie i wywołane przez nie powikłania. Poprawę ich bezpieczeństwa ma zapewnić opracowywany w UE program szczepień ochronnych. Pierre Van Damme z Uniwersytetu w Antwerpii (Belgia) i prof. Paolo Bonanni z Uniwersytetu we Florencji (Włochy), założyciele Adult Immunization Board (AIB), mówią w rozmowie z PAP, jak i dlaczego powinno się zachęcać dorosłych do szczepień.- 14.05.2025, 09:11
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Diagnostyka onkologiczna nadal kuleje. Eksperci alarmują: „Rozwiązania potrzebne na wczoraj”
„Już po pierwszym miesiącu funkcjonowania Krajowej Sieci Onkologicznej widzimy konkretne bariery, szczególnie w obszarze diagnostyki. Ale wiemy też, co można i trzeba zmienić” - mówił prof. Piotr Rutkowski, przewodniczący Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, otwierając konferencję online poświęconą najpilniejszym potrzebom systemowym. Brak możliwości rozliczania badań molekularnych z krwi w trybie ambulatoryjnym, niepełne rozpoznania w SOLO-3, przesadna biurokracja i zbyt długie ścieżki decyzyjne - to tylko niektóre z problemów wskazanych przez ekspertów. Kluczowe jest odblokowanie finansowania, uproszczenie procedur, wprowadzenie jednoczasowego skierowania na badania patomorfologiczne i molekularne (warunkowego) oraz przywrócenie akredytacji dla zakładów patomorfologii. „Nie możemy dłużej udawać, że diagnostyka molekularna to dodatek. To warunek skutecznej diagnostyki i leczenia” - podkreśli wielokrotnie eksperci.- 13.05.2025, 16:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Polskie Towarzystwo Onkologiczne
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ