Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele - mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.
Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące - dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.
Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, nauczycielka i pacjentka, a także psycholożka zdrowia. Wszystkich połączyła misja prowadzenia społecznej edukacji na temat otyłości.
Grono ambasadorów reprezentują:
- Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata,
- Robert Kudelski – aktor, wokalista,
- Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
- Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
- Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.
W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik" dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.
[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020-2022) na podstawie danych z GUS i NFZ
[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO
Informacje o kampanii:
ootylosci.pl
Celem kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, która może prowadzić do rozwoju ponad 200 powikłań i w sposób istotny zagrażać życiu i zdrowiu chorego. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. W czerwcu 2024 r. ruszyła 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”, która koncentruje się na budowaniu otwartej i empatycznej komunikacji o otyłości i osobach nią dotkniętych. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości: zarówno w pokoleniu dorosłych, jak i młodzieży.
Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.
Patronat honorowy objęli: Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, a także: Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.
*Materiał prasowy w całości bądź jego fragmenty nie mogą być publikowane przy treściach dotyczących farmakoterapii. Materiał powstał w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, która nie ma na celu promocji produktów, a wyłącznie edukację społeczną.
KONTAKT:
Joanna Lewandowska
AHAVA PR
email: joanna.lewandowska@ahavapr.pl
tel: +48 510 291 250
Źródło informacji: Novo Nordisk Pharma
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.06.2024, 12:30 |
Źródło informacji | Novo Nordisk Pharma |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Duża okazja do świętowania nadchodzi wielkimi krokami? Zamów prezent, który znajdzie się u Ciebie już kolejnego dnia
- 19.09.2024, 09:56
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Analog Media
-
Image
Międzynarodowe święto sportu szkolnego już po raz dziesiąty zagości w Polsce
27 września 2024 roku odbędzie się Europejski Dzień Sportu Szkolnego (ESSD). To wyjątkowe, międzynarodowe wydarzenie ma na celu promocję aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży na całym świecie. Tegoroczna, jubileuszowa edycja ESSD została objęta patronatem honorowym UNICEF Polska.- 18.09.2024, 15:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fundacja V4Sport
-
Image
Sanofi: w ciągu ostatnich 50 lat szczepionki ocaliły ponad 150 milionów ludzi PAP
„Kluczowe jest przyjęcie proaktywnego podejścia w ramach systemu opieki zdrowotnej, koncentrując się na zapobieganiu chorobom, a nie czekaniu na leczenie po ich wystąpieniu. Wykorzystując naszą wiedzę i globalny zasięg, aspirujemy do bycia wiodącą firmą immunologiczną na świecie. Obejmuje to silny nacisk na szczepienia, które odgrywają istotną rolę w naszej misji wzmacniania zarówno indywidualnej, jak i zbiorowej odporności” - powiedziała Goze Umurhan, General Manager Vaccines, Central & South Europe MCO, Sanofi.- 16.09.2024, 10:51
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom