Newsletter

Zdrowie i styl życia

Jakie nowości przyniesie 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”?

19.06.2024, 12:30aktualizacja: 19.06.2024, 12:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Novo Nordisk Pharma
Novo Nordisk Pharma
19 czerwca wystartowała 5. edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Najnowsza odsłona inicjatywy jest prowadzona pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”. Kampania podkreśla kluczową rolę rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości. Zwraca również uwagę na pilną potrzebę przeciwdziałania wzrostom zachorowań na otyłość wśród polskich nastolatków.

Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele - mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.

Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące - dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.

Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, nauczycielka i pacjentka, a także psycholożka zdrowia. Wszystkich połączyła misja prowadzenia społecznej edukacji na temat otyłości.

Grono ambasadorów reprezentują:

  • Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata,
  • Robert Kudelski – aktor, wokalista,
  • Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
  • Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
  • Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.

W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik" dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.

[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020-2022) na podstawie danych z GUS i NFZ

[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO

Informacje o kampanii:
ootylosci.pl

Celem kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, która może prowadzić do rozwoju ponad 200 powikłań i w sposób istotny zagrażać życiu i zdrowiu chorego. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. W czerwcu 2024 r. ruszyła 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”, która koncentruje się na budowaniu otwartej i empatycznej komunikacji o otyłości i osobach nią dotkniętych. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości: zarówno w pokoleniu dorosłych, jak i młodzieży.

Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.

Patronat honorowy objęli: Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, a także: Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.

*Materiał prasowy w całości bądź jego fragmenty nie mogą być publikowane przy treściach dotyczących farmakoterapii. Materiał powstał w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, która nie ma na celu promocji produktów, a wyłącznie edukację społeczną.


KONTAKT:
Joanna Lewandowska
AHAVA PR
email: joanna.lewandowska@ahavapr.pl 
tel: +48 510 291 250

Źródło informacji: Novo Nordisk Pharma

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.06.2024, 12:30
Źródło informacji Novo Nordisk Pharma
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii