Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Pytaliśmy czy Polacy chcą zmienić sposób odżywania? Owoce i warzywa znalazły się na czele listy produktów, których Polacy chcą jeść więcej. 38% badanych chciałoby spożywać więcej owoców, natomiast 37% warzyw. Dla 16% dobrym pomysłem byłoby częstsze spożywanie soków owocowych i warzywnych, a 9% skłania się ku przetworom” - mówi Agata Zadrożna, ekspertka Kantar Public.
Mniejszy odsetek wymienia potrzebę zwiększenia produktów zawierających złożone węglowodany oraz roślinne zamienniki mięsa i nabiału (6%), natomiast 5% potrzebuje więcej mięsa oraz przetworów mięsnych.
Dwóch na pięciu Polaków (40%) deklaruje, że nie chce zmieniać swoich nawyków żywieniowych.
„Przed nami czas coraz lepszej dostępność świeżych produktów. Przed nami czerwiec, kiedy to zaprosimy na plantacje i damy możliwość pokazania dzieciom jak uprawiane są owoce jagodowe. Wszyscy będą mogli spróbowania jak samodzielnie zbiera się owoce” - mówi Andrzej Krupiński, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Jagody Kamczackiej, plantator i producent.
„Wiosna i lato to czas na budowanie swojej odporności. Dlaczego? To pora roku gdy mamy najwięcej świeżych, kolorowych warzyw i owoców. To właśnie one dostarczają silnych antyoksydantów i stymulują nasz układ odpornościowy do walki z infekcjami. W tym czasie do woli sięgaj po owoce jagodowe, truskawki, borówki, porzeczki, jeżyny, jagodę kamczacką. Rotuj je w zależności od sezonu by w pełni wykorzystać ich potencjał” - mówi Monika Stromkie-Złomaniec, dietetyk kliniczny, „Z kaloriami na pieńku”.
„Polskie owoce jagodowe nie mają sobie równych pod względem wartości odżywczych. Lokalne, świeże, aromatyczne, pyszne, stanowią skoncentrowane źródło witamin, składników mineralnych i przede wszystkim związków aktywnych, takich jak polifenole. Substancje zawarte w tych superowocach, mają udokumentowany naukowo, korzystny wpływ na zdrowie. Spożywając owoce jagodowe regularnie, działamy dietoprofilaktycznie. W najlepszy sposób inwestujemy w zdrowie własne i najbliższych” - mówi dr Justyna Bylinowska, redaktor naczelna portalu Dietetycy.org.pl.
Czas na polskie superowoce!
Sezon na polskie superowoce otworzyły truskawki. Ich status pokazały tegoroczne wyniki „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” realizowanych przez firmę badawczą Kantar. Truskawki to ulubiony owoc Polaków i najbardziej wyczekiwany owoc sezonowy.
„Z polskich superowoców można zrobić cuda. Mamy świetnych producentów i przetwórców, świetnych kucharzy i wiele miejsc, które warto odwiedzać. Szczególnie teraz, kiedy gastronomia czeka by znowu odkrywać nasze kulinarne tradycje. To jest czas na polskie superowoce” – podsumował Mikołaj Rey, szef kuchni, zwycięzca MasterChef - najlepsi z najlepszych, wielki entuzjasta polskiej kuchni i promotor polskich owoców jagodowych.
Sfinansowano ze środków Fundusz Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora”. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Źródło informacji: PolskieSuperowoce.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.05.2021, 08:18 |
Źródło informacji | PolskieSuperowoce.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ