Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Cele kampanii „Moc Polskich Warzyw”
Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy wsparciu innych organizacji skupiających producentów warzyw od kilku lat prowadzi działania na rzecz poprawy stanu zdrowia Polaków. Poprzez przekonywanie konsumentów do zwiększenia udziału polskich warzyw w codziennej diecie projekt „Moc Polskich Warzyw” realizuje cele, na które zwróciła również uwagę Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO).
Warzywa i ich przetwory stanowią podstawę zdrowej i zbilansowanej diety. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożycie minimum 400 gramów warzyw i owoców dziennie, najlepiej w podziale na 5 porcji. Jest jeszcze dużo do zrobienia w kwestii ukierunkowania nawyków żywieniowych Polaków. Wg badań zjadamy średnio ok. 280 gramów owoców i warzyw dziennie - znacznie mniej niż przeciętny Europejczyk (340 g). Co więcej, dietetycy rekomendują, aby minimum połowę każdego talerza należało właśnie do warzyw. Najlepsze są oczywiście te polskie, zbierane lokalnie w pełni sezonu.
Jedzmy polskie warzywa sezonowe
Lipiec jest miesiącem, w którym możemy kupić niemal wszystkie warzywa pochodzące od polskich producentów. Pamiętajmy, aby zawsze zwracać uwagę na kraj pochodzenia warzyw. Wykorzystajmy pozostałe miesiące trwającego Roku Owoców i Warzyw, aby na zawsze poprawić nasze nawyki żywieniowe, jedząc jeszcze więcej polskich warzyw.
O projekcie
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
Maciej Ogonowski
Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: BRANDMATES
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2021, 13:51 |
Źródło informacji | BRANDMATES |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów PAP
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Wizyta u stomatologa – jak się przygotować?
Dobre przygotowanie do wizyty u stomatologa pomaga zmniejszyć niepokój i daje pewność, że spotkanie z lekarzem przebiegnie sprawnie, a leczenie zostanie dostosowane do indywidualnych potrzeb. O czym warto pamiętać przed wizytą u dentysty?- 28.01.2025, 12:11
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: luxmed.pl
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ