Newsletter

Zdrowie i styl życia

Nieczyste zagrywki Cinkciarza. Cinkciarz uderza w zielonogórski żużel

04.03.2016, 16:14aktualizacja: 04.03.2016, 16:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ekantor - falubaz
ekantor - falubaz
Nie od dzisiaj wiadomo, że internet to potęga dająca nieprzebrane możliwości komunikacyjne i reklamowe. Śmiało można go przypisać do czwartej władzy lub nawet zdefiniować na podstawie jego możliwości definicję piątej i to rosnącej w siłę. Prawdziwe jednak korzyści z tego potencjału czerpią firmy, które dzięki internautom skupionym wokół portali społecznościowych mogą prowadzić swoje działania reklamowe i PR-owe w sposób kreatywny i nietuzinkowy, angażując aktualnych i potencjalnych klientów. Czy jednak potencjał mediów społecznościowych może zostać wykorzystany w nieuczciwej walce między poszczególnymi firmami?

Otóż może! Posłużymy się najświeższym przykładem zablokowania facebookowego profilu firmy Ekantor.pl przez potentata na rynku, chcącego utrudnić życie swojej lokalnej konkurencji. Wielu lubuszan zna albo przynajmniej słyszało o niesnaskach na linii Ekantor.pl a Cinkciarz.pl. U ich podstaw leżą nie do końca jasne i często podnoszone przez firmę Cinkciarz.pl roszczenia przeróżnej natury. Początkiem tych problemów były przecieki o rozmowach między Falubaz Zielona Góra (jeden z najlepszych klubów żużlowych w Polsce) a Ekantor.pl. Wzbudziły one silną reakcję firmy Cinkciarz.pl, jednego z licznych sponsorów tego utytułowanego klubu. Wtedy to do prasy trafiły artykuły informujące o nieuczciwych praktykach jakich miał się dopuścić klub, naruszając jego prawa do wyłączności reklamowej, której umowa z Cinkciarzem nie obejmowała. Falubaz Zielona Góra to jednak nie jedyny adresat tych roszczeń, również poszczególni zawodnicy Klubu, Jarosław Hampel i Piotr Protasiewicz, stali się celem ataku ze strony Cinkciarza, gdy w zawodach indywidualnych (nie mających związku z rozgrywkami PGE Ekstraligi) na swoich kewlarach mieli logo Ekantor.pl. Wtedy również bezpodstawne pisma straszące zawodników karami trafiły na klubowe biurka.

To jednak nie koniec. Po oficjalnym ogłoszeniu, że firma Ekantor.pl została sponsorem tytularnym Falubaz Zielona Góra, Cinkciarz.pl rozpoczął następną batalię. Tym razem nie spodobał mu się nowy logotyp drużyny, na którym widzimy dwa sygnety Ekantor.pl i Falubazu.

Były sponsor klubu uważał wtedy, że znak ten narusza jego prawa majątkowe ponieważ jest zbyt podobny do firmowego brandu. Zdaniem specjalistów z tej dzieciny podobieństwo jest tylko pozorne, ponadto występuje w obszarze różnych klas rejestracji znaków i będąc brandem drużyny sportowej nie jest związany z finansami czy internetową wymianą walut. Z podobną sytuacją mielibyśmy do czynienia gdyby firma Mastercard czy Deutsche Welle zgłosiły naruszenie do Cinkciarza za powielenie dwóch nachodzących na siebie kółek albo gdyby Audi zgłosiło się do organizatora Igrzysk Olimpijskich z roszczeniem podobieństwa ich znaku do pięciu sławnych kółek.

Brak podstaw prawnych nie zatrzymał jednak firmy Cinkciarz.pl, która wczoraj zgłosiła naruszenia względem wpisów opublikowanych w ciągu ostatnich paru miesięcy przez Ekantor.pl. Doprowadziło to do bezpodstawnego zablokowania facebookowego profilu tej firmy. Chyba nikt nie lubi konkurencji tym bardziej gdy jej działania są widoczne, ale zgłaszanie roszczeń do zastrzeżonych już znaków lub będących w trakcie rejestracji to jednak przesada.

Niestety w przypadku takich sporów nie pomaga również sam Facebook. Po pierwsze bezpośredni kontakt z jego pracownikami jest nader utrudniony. Po drugie Facebook w przeszłości składał już obietnice dotyczące uszczelnienia tego mechanizmu, jak widać na nie wiele się one zdały skoro jedna firma może drugiej firmie zablokować profil w oparciu o roszczenia do zarejestrowanego znaku firmowego chronionego zarówno przez ustawodawstwo polskie jak i unijne.

Jak długo jeszcze nieuczciwa konkurencja będzie mogła blokować działania innej instytucji bez reakcji? Miejmy nadzieję, że takie praktyki niedługo znajdą swój kres.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.03.2016, 16:14
Źródło informacji ekantor.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii