Pobierz materiał i Publikuj za darmo
DAVOS, Szwajcaria--(BUSINESS WIRE)-- Na całym świecie spadła liczba kobiet badających się pod kątem nowotworów - wynika z opracowanego przez firmę Hologic najnowszego Globalnego Indeksu Zdrowia Kobiet, jednego z największych zbiorów danych dotyczących zdrowia i dobrostanu kobiet.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250121848445/pl/
Hologic, Inc. (Nasdaq: HOLX), to czołowy światowy twórca innowacji w dziedzinie zdrowia kobiet, tworzący wspomniany indeks we współpracy z organizacją Gallupa. Obecnie czwarta już edycja Indeksu budzi nowe obawy w związku ze spadkowymi trendami w dziedzinie kobiecego zdrowia. Po raz pierwszy w historii indeksu spadła liczba badań kobiet pod kątem chorób nowotworowych: tylko 10% respondentek na całym świecie przeszło w ubiegłym roku badanie pod kątem jakiegokolwiek nowotworu, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z pierwszymi dwiema edycjami Indeksu.
Tegoroczny Indeks zostanie opublikowany dzisiaj podczas imprezy zorganizowanej w Davos w Szwajcarii przez Goals House, społeczność działającą na rzecz osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oraz przez Światowe Forum Ekonomiczne. Podczas imprezy odbędzie się dyskusja panelowa z udziałemdr Natalii Kanem, dyrektor Funduszu Ludnościowego Narodów Zjednoczonych (UNFPA), dr Sanii Nishtar, dyrektor platformy Gavi, The Vaccine Alliance oraz Elissy Miolene, Global Development Reporter z firmy Devex.
„Opublikowane dzisiaj dane świadczą o występowaniu negatywnego trendu w dziedzinie zdrowia kobiet” - mówi Stephen P. MacMillan, prezes i dyrektor generalny Hologic. „Szokujący spadek badań wykrywających nowotwory to sygnał alarmowy. Dotychczasowy sposób działania jest nieskuteczny. Potrzebujemy innowacyjnych strategii i wspólnych wysiłków, aby osiągnąć trwałą poprawę zdrowia i dobrostanu kobiet na świecie”.
Najważniejsze wnioski z tegorocznego indeksu:
- Spadła liczba badań przesiewowych kobiet pod kątem nowotworów: tylko 10% deklaruje, że przeszło w ubiegłym roku badanie pod kątem jakiegokolwiek nowotworu, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w porównaniu z pierwszymi dwiema edycjami badania.
- Kobietom trudniej przychodzi spełnienie podstawowych potrzeb: szokująco dużo, bo 38% kobiet miało w zeszłym roku trudności ze zdobyciem pożywienia, co oznacza najniższy od niemal dwóch dziesięcioleci poziom bezpieczeństwa żywnościowego. Z kolei 32% kobiet nie było stać na odpowiednie zakwaterowanie.
- Więcej kobiet martwi się i doświadcza smutku: więcej kobiet zgłasza doświadczanie zmartwień ( 42% ) i smutku ( 30% ) w porównaniu z pierwszym rokiem istnienia Indeksu. Ponad jedna trzecia ( 35% ) twierdzi, że nie czuje się bezpiecznie w swojej społeczności.
- Długotrwały ból fizyczny i problemy zdrowotne: 34% ankietowanych kobiet doświadczyło dzień wcześniej istotnego bólu, natomiast 26% twierdziło, że problemy zdrowotne miały negatywny wpływ na ich codzienne funkcjonowanie.
- Wskaźniki testów pod kątem obecności wirusa HIV u kobiet są alarmująco niskie: bieżąca edycja Indeksu po raz pierwszy obejmowała ocenę badań kobiet pod kątem HIV i ujawniła niepokojące nierówności: w niektórych krajach mniej niż 0,5% kobiet zostało poddanych testom, głównie na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, a w żadnym kraju wskaźnik nie przekroczył 41%. W skali globalnej jest on znacznie niższy. Tylko 6% kobiet twierdzi, że przebadało się pod kątem HIV w ciągu ubiegłego roku (zarówno podczas wizyty u pracownika służby zdrowia, jak i w ramach badań w kierunku chorób wenerycznych).
- Przebłyski nadziei - w niektórych krajach odnotowano postępy: w 28 krajach nastąpiły istotne wzrosty wskaźników od czasu pierwszej edycji, m.in w Kazachstanie, Kenii, Polsce i Wenezueli.
W Indeksie każdemu krajowi lub terytorium przyznaje się ocenę stanu zdrowia kobiet, której podstawą są odpowiedzi na ankiety dotyczące pięciu wymiarów zdrowia. W sumie w czwartym roku istnienia Indeksu globalna ocena wyniosła 53 punkty na 100, co oznacza brak istotnego postępu od czasu rozpoczęcia tej inicjatywy.
Światowym liderem po raz czwarty z rzędu został Tajwan, który uzyskał 68 punktów na 100 możliwych. Inne kraje z czołówki to Kuwejt (67), Austria (66) i Szwajcaria (65). W końcówce rankingu znalazły się Afganistan (30), Demokratyczna Republika Konga (34) i Czad (35). Stany Zjednoczone uzyskały 60 punktów - tyle samo, co Nowa Zelandia (60) i Litwa (60) - i spadły o siedem miejsc w porównaniu z trzecią edycją Indeksu; obecnie zajmują 37. pozycję na142 kraje i terytoria.
Indeks wypełnia mającą krytyczne znaczenie lukę w naszej wiedzy o zdrowiu, bezpieczeństwie i dobrostanie kobiet na całym świecie. Dzięki przeprowadzeniu wywiadów z ponad 146 tys. kobiet i mężczyzn w 142 krajach i terytoriach Indeks udziela głosu 97% kobiet i dziewcząt powyżej 15. roku życia na świecie.
Cały Indeks oraz powiązane zasoby są dostępne na stronie WomensHealthIndex.com.
Informacje o Hologic, Inc.
Hologic, Inc. to światowy lider w dziedzinie zdrowia kobiet, zajmujący się opracowywaniem innowacyjnych technologii medycznych, które skutecznie diagnozują, wykrywają i leczą problemy zdrowotne i przyczyniają się do podniesienia poziomu opieki zdrowotnej na całym świecie. Więcej informacji o firmie Hologic można znaleźć na stronie www.hologic.com oraz na profilach firmy w serwisach LinkedIn, Facebook, X, Instagram oraz YouTube.
Hologic oraz The Science of Sure są znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi Hologic, Inc. i/lub ich podmiotów zależnych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
Informacje o Gallup
Gallup świadczy usługi analityczne i doradcze, które wspierają liderów i organizacje w rozwiązywaniu ich najbardziej palących problemów. Dzięki połączeniu 80 lat doświadczeń z globalnym zasięgiem Gallup wie więcej o poglądach i zachowaniach pracowników, klientów, studentów i obywateli niż jakakolwiek inna organizacja na świecie.
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250121848445/pl/
Źródło: Hologic, Inc.
KONTAKT:
Kontakt z inwestorami
Michael Watts
Wiceprezes ds. relacji z inwestorami
tel. (+1) 858.410.8514
e-mail: michael.watts@hologic.com
Kontakt z mediami
Bridget Perry
starsza dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej
tel. (+1) 508.263.8654
e-mail: bridget.perry@hologic.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.01.2025, 08:51 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |