Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prywatna opieka ginekologiczna coraz popularniejsza
Raport wskazuje, że aż 60,5% Polek skorzystało kiedykolwiek z prywatnej opieki ginekologicznej, podczas gdy z usług ginekologicznych finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) korzystało 75,9% kobiet. Co istotne, tylko 39,5% Polek korzysta z usług ginekologicznych wyłącznie w ramach NFZ. To oznacza, że dla wielu kobiet publiczna opieka zdrowotna nie jest wystarczająco efektywna w zapewnieniu im odpowiedniej opieki ginekologicznej.
24% Polek decyduje się wyłącznie na prywatne wizyty u ginekologa, co stanowi wyraźny sygnał, że brak zaufania do publicznej służby zdrowia jest znaczącym problemem. Z kolei 36,4% Polek korzysta zarówno z prywatnej, jak i publicznej opieki.
Młodsze Polki wybierają prywatne wizyty
Raport pokazuje wyraźną tendencję wśród młodszych kobiet. W kategorii wiekowej 18-24 lata aż 46,7% Polek wybiera prywatną opiekę ginekologiczną, co jest wyższym wynikiem niż w przypadku korzystania wyłącznie z NFZ. W przedziale wiekowym 25-34 lata ten odsetek wynosi 37,3%. Wśród starszych kobiet sytuacja wygląda inaczej - w grupie wiekowej 60-70 lat tylko 9,9% korzysta z prywatnej opieki.
Dochody a dostęp do ginekologa
Dochody Polek również mają wpływ na ich decyzje dotyczące wyboru opieki ginekologicznej. Wśród kobiet zarabiających do 3000 zł zaledwie 13,5% korzysta wyłącznie z prywatnej opieki. Natomiast w grupach zarabiających powyżej tej kwoty odsetek korzystających z prywatnych usług wynosi 27%, niezależnie od wysokości zarobków. To pokazuje, że dla bardziej zamożnych kobiet publiczna opieka zdrowotna staje się mniej atrakcyjna.
Kryzys profilaktyki zdrowotnej
Raport „Polka u ginekologa 2024” zwraca także uwagę na problem profilaktyki raka szyjki macicy. Mimo dostępności szczepionki przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) poziom szczepień w Polsce pozostaje niski. Brak szerokiej promocji tego rozwiązania stanowi istotny problem, który zwiększa ryzyko zachorowań. Wczesna profilaktyka, szczególnie wśród młodych dziewcząt, jest kluczowa w zapobieganiu rozwojowi tej groźnej choroby.
„W tym roku zorganizowaliśmy akcję Mapa Ginekologów (mapaginekologow.pl), w której pacjentki mogą pobrać vouchery obniżające wartość płatnej wizyty u ginekologa o 75 zł. W ramach ewaluacji tego projektu oraz rozmów z pacjentkami nasi respondenci potwierdzili, jak pomocna jest to forma wsparcia. Odbiór akcji wśród pacjentek, które skorzystały ze wsparcia, jest w 100% pozytywny” - mówi Marcin Fiedziukiewicz, prezes Kliniki.pl i autor raportu „Polka u ginekologa 2024”.
Warto zapoznać się z pełnym raportem
Raport „Polka u ginekologa 2024” dostarcza szczegółowych danych dotyczących stanu zdrowia intymnego Polek oraz roli prywatnej opieki zdrowotnej. Pełny raport zostanie udostępniony 30 września po jego oficjalnej premierze 21 września br. w czasie 5 Gali Kliniki.pl, chyba nieprzypadkowo w Gniewie.
W celu otrzymania raportu wystarczy napisać na adres marketing@kliniki.pl.
Źródło informacji: Kliniki.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.09.2024, 15:09 |
Źródło informacji | Kliniki.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Pieczarki - jedz codziennie. Odkryj na nowo pieczarki - ukryty skarb na talerzu
Pieczarki, znane i lubiane na całym świecie, kryją w sobie znacznie więcej niż tylko walory smakowe. W ramach kampanii „Europejskie pieczarki, ukryty skarb” Sopexa pragnie przybliżyć ich niesamowite właściwości zdrowotne, które czynią je jednym z najcenniejszych składników w naszej diecie. Co sprawia, że grzyby uprawne powinny zagościć na naszych talerzach na stałe?- 09.10.2024, 09:33
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Sopexa
-
Image
Startuje kongres Wizja Zdrowia - Diagnoza i Przyszłość - Foresight Medyczny
We wtorek 8 października w Sheraton Grand Warsaw rozpocznie się kolejna, dwudniowa edycja konferencji Wizja Zdrowia - Diagnoza i Przyszłość - Foresight Medyczny oraz Hospital & Healthcare Management poświęconej bieżącym wydarzeniom systemowym i medycznym. Wielowątkowe dyskusje będą toczyły się między innymi wokół planowanych zmian w szpitalnictwie, norm zatrudnienia, kwestii wynagrodzeń, wycen świadczeń oraz zmian w ustawie refundacyjnej.- 07.10.2024, 14:02
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Termedia
-
Image
Vetoquinol inwestuje w Gorzowie Wielkopolskim
Vetoquinol, jeden z czołowych światowych producentów leków weterynaryjnych i nutraceutyków dla zwierząt, zdecydował o umiejscowieniu produkcji najnowszych, płynnych preparatów przeciwpasożytniczych w swojej wytwórni w Gorzowie Wielkopolskim. W planach ma też rewolucję w obszarze logistyki. Spółka, która dotychczas realizowała dystrybucję poprzez własną hurtownię weterynaryjną, w przyszłym roku oprze ją na współpracy z wyspecjalizowanymi podmiotami, dysponującymi oddziałami w całym kraju. Składanie zamówień będzie prostsze za sprawą cyfryzacji procesu, a dostawy częstsze i szybsze.- 07.10.2024, 11:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Vetoquinol Biowet Sp. z o.o.