Newsletter

Zdrowie i styl życia

SHAMIR Polska i Partnerzy budują Ogród Zmysłów dla dzieci z Ośrodka Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach

16.07.2021, 09:24aktualizacja: 16.07.2021, 09:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Public Dialog - Kadr z filmu
Public Dialog - Kadr z filmu
Ogród Zmysłów to pierwszy projekt w ramach programu Długie Oczy – inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu firmy SHAMIR. Producent soczewek wraz z partnerami – salonami optycznymi z całej Polski – zachęca do wpłacania środków na budowę ogrodu sensorycznego, który będzie wspierał rozwój niewidomych i słabowidzących dzieci. Oficjalnym organizatorem zbiórki funduszy na Ogród Zmysłów jest Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie w Laskach.

W maju 2021 roku firma SHAMIR, wiodący producent najwyższej klasy progresywnych i jednoogniskowych soczewek optycznych, ogłosiła oficjalny start programu Długie Oczy, będący częścią misji społecznej odpowiedzialności biznesu firmy. W ramach programu SHAMIR będzie realizować projekty na rzecz poprawy komfortu i jakości życia osób z chorobami wzroku.

Pomysł na pierwszy projekt w ramach Długich Oczu zrodził się w Ośrodku Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, który firma SHAMIR wspiera m.in. podczas wolontariatów pracowniczych. W ośrodku uczy się i przygotowuje do samodzielnego życia ponad 200 dzieci z całej Polski.

„Rozmawialiśmy z podopiecznymi ośrodka i ich opiekunami, starając się poznać ich potrzeby. Okazało się, że dzieciom brakuje miejsca, w którym mogłyby bezpiecznie obcować z naturą i samodzielnie poznawać ją dotykiem, węchem i smakiem. Wiedząc jak ważny jest rozwój pozostałych zmysłów dla osób pozbawionych wzroku oraz mając wsparcie naszych partnerów, postanowiliśmy działać i zorganizować zbiórkę funduszy na budowę Ogrodu Zmysłów” – mówi Aleksandra Kubańska, Marketing & Communications Manager, SHAMIR Polska.

Ogród Zmysłów został zaprojektowany w taki sposób, aby osoby niewidome i słabowidzące mogły czuć się w nim bezpiecznie i samodzielnie poznawać naturę – różne faktury, zapachy i smaki. Na powierzchni prawie 4000 m kw. znajdą się różne strefy, m.in. hortiterapii, orientacji przestrzennej, strefa edukacyjna czy degustacji i odpoczynku. Wszystkie elementy – sady, krzewy owocowe, kwiaty, zioła, żywopłoty, zboża, murawa z wieloma gatunkami traw, czy mapa dotykowa – znajdą się w ogrodzie po to, by dzieci mogły poczuć je dłońmi i stopami, powąchać czy posmakować, rozwijając w ten sposób swoje zmysły.

„O budowie ogrodu sensorycznego na terenie Ośrodka w Laskach rozmawialiśmy od wielu lat, ale projekt ten przerastał nasze możliwości finansowe. Wierzymy, że dzięki zaangażowaniu firmy SHAMIR, salonów optycznych i indywidualnych darczyńców, wspólnymi siłami uda nam się zbudować Ogród Zmysłów – mówi Elżbieta Szczepkowska, dyrektor Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach. - Kontakt z przyrodą, poznawanie zróżnicowanych kształtów i faktur uczy koncentracji, a także usprawnia sensomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchową. Ogród sprawi naszym podopiecznym ogromną radość i przyczyni się do ich rozwoju na wielu płaszczyznach” – dodaje.

Do zbiórki funduszy na Ogród Zmysłów w Laskach można dołączyć, wpłacając pieniądze na stronie www.dlugieoczy.pl lub stacjonarnie w wybranych salonach optycznych w całej Polsce.

Salony optyczne zainteresowane wzięciem udziału w akcji są proszone o kontakt pod nr tel. 519 898 511 lub drogą mailową: dlugieoczy@shamir.pl.

Film promocyjny akcji Ogród Zmysłów: https://www.youtube.com/watch?v=RrmPvkPktbg

Źródło informacji: Public Dialog

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.07.2021, 09:24
Źródło informacji Public Dialog
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ