Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdrowy styl życia zaczyna się na linii dziąseł
Zalegająca płytka bakteryjna sprzyja rozwojowi problemów z dziąsłami, które mogą zwiększać powikłania ogólnoustrojowe. Zapalenie przyzębia to infekcja tkanek otaczających ząb, wykazująca najsilniejszy związek między zdrowiem jamy ustnej a poważnymi problemami zdrowotnymi. Dlaczego tak się dzieje? Badania wskazują, że niebezpieczne bakterie lub ich toksyny nagromadzone w jamie ustnej mogą przedostać się wraz z krwią do praktycznie każdej części naszego ciała, wywołując stany zapalne i inne poważne komplikacje - w tym choroby naczyniowo-sercowe. Z kolei w przypadku diabetyków nieleczone zapalenie przyzębia może utrudniać kontrolę poziomu glukozy we krwi, pogarszając stan cukrzycy. Ponadto aktywna cukrzyca utrudnia leczenie zapalenia przyzębia, co może prowadzić do pogłębiania się problemu - z powodu tej dwukierunkowej korelacji dbanie o zdrowie jamy ustnej jest dla diabetyków kluczowe. Istnieje także powiązanie między stanem uzębienia i dziąseł a występowaniem choroby Alzheimera i demencji. Nieleczone zapalenie przyzębia może pogorszyć stan zdrowia - badania prowadzone przez okres 6 miesięcy wykazały, że u osób z chorobą Alzheimera i jednocześnie zapaleniem przyzębia zaobserwowano 6-krotnie szybszy spadek funkcji poznawczych według skali ADAS-cog.
„Nieleczona choroba przyzębia stanowi nie tylko problem w jamie ustnej, ale także dla całego organizmu” - podkreśla dr n. med. Beata Golan, kierownik ds. naukowych P&G Polska. „Leczenie chorób przyzębia jest niezwykle kosztowne: pochłania 4,6% światowych wydatków na zdrowie, czyli 298 miliardów dolarów rocznie. W 28 państwach członkowskich UE choroby przyzębia zajmują trzecie miejsce pod względem kosztów zdrowotnych, generując wydatki w wysokości 90 miliardów euro rocznie, tuż za cukrzycą (119 mld euro rocznie) i chorobami układu krążenia (111 mld euro rocznie). Co może uchronić nas przed przykrymi konsekwencjami? Przede wszystkim profilaktyka" - dodaje dr n. med. Beata Golan.
Dobór szczoteczki to pierwszy krok do sukcesu
Kontrola biofilmu, czyli płytki nazębnej, jest kluczowa dla zdrowia jamy ustnej. Szczotkowanie zębów stanowi istotny sposób usuwania zanieczyszczeń, a badania kliniczne wykazały, że szczoteczki elektryczne z okrągłą główką są skuteczniejsze w usuwaniu płytki nazębnej niż tradycyjne szczoteczki manualne. Szczoteczki magnetyczne Oral-B z serii iO usuwają nawet do 100% więcej płytki nazębnej niż zwykłe szczoteczki manualne (1) oraz o 62% więcej płytki z linii dziąsła brzeżnego niż szczoteczki soniczne (2). Dzięki małej okrągłej główce precyzyjnie docierają do trudno dostępnych miejsc. Sam proces mycia zębów jest bardzo prosty - wystarczy przyłożyć szczoteczkę do powierzchni zęba na około 1,5-2 sekundy, a ruchy oscylacyjno-rotacyjne połączone z mikrowibracjami skutecznie usuną płytkę bakteryjną. Szczotkowanie szczoteczką magnetyczną jest zatem prostsze i bardziej efektywne niż w przypadku tradycyjnych szczoteczek manualnych. Dodatkowo iO informuje wizualnie lub dźwiękowo o upływie czasu podczas mycia, a inteligentny czujnik nacisku wskazuje optymalną siłę, jaką należy stosować w trakcie szczotkowania, by nie narażać się na urazy zębów lub dziąseł. Takiej zaawansowanej funkcjonalności nie znajdziemy w szczoteczkach manualnych.
Co jeszcze?
Oprócz odpowiedniego doboru szczoteczki warto sięgać po pastę do zębów z fluorkiem cyny (SnF₂) - składnik ten ma właściwości bakteriobójcze, bakteriostatyczne oraz zmniejszające objawy zapalenia. Badania wykazały, że fluorek cyny zmniejsza zdolność bakterii i ich toksyn do uszkadzania tkanek, a także redukuje produkty przemiany materii bakteryjnej, co ma istotne znaczenie dla utrzymania zdrowia jamy ustnej. SnF₂ zawierają pasty do zębów z serii Oral-B Pro Science Advanced i Ora-B Pro-Expert, które wykazują korzystne działanie kontrolujące wzrost płytki bakteryjnej oraz wspierające kondycję zębów i dziąseł. W codziennej higienie jamy ustnej ważne jest także regularne nitkowanie nicią dentystyczną - pozwala to oczyścić trudno dostępne przestrzenie międzyzębowe z resztek jedzenia, bakterii oraz eliminuje przykry zapach z ust. Dodatkowo zapobiega powstawaniu ognisk zapalnych i próchnicy. Warto również sięgać po płyny do płukania ust zawierające biodostępny chlorek cetylopirydyniowy (CPC) w stężeniu 0,07%, który pomaga redukować płytkę nazębną.
„Jednym z najważniejszych punktów dbania o higienę jamy ustnej są także regularne przeglądy stomatologiczne. Jedynie lekarz jest w stanie prawidłowo zdiagnozować stan naszych zębów i dziąseł” - zaznacza dr n. med. Beata Golan.
Darmowe konsultacje dentystyczne
W kontekście przypadającego na 20 marca Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej, kampania „Polska mówi aaa” pod hasłem „Zdrowa jama ustna to zdrowe ciało” kładzie szczególny nacisk na edukację społeczeństwa w temacie związku pomiędzy stanem jamy ustnej a zdrowiem ogólnym. Partnerzy akcji udostępnili 2800 darmowych konsultacji dentystycznych w wybranych gabinetach stomatologicznych sieci Lux Med Stomatologia oraz w gabinetach partnerskich Oral-B. Lokalizacje placówek biorących udział w akcji wraz z danymi kontaktowymi zostały umieszczone na stronie Oral-B (https://www.oralb.pl/pl-pl).
Partnerem komercyjnym marki Oral-B w ramach marcowej kampanii „Polska mówi aaa” jest Hebe.
Sieć drogerii przygotowała bogatą ofertę produktów Oral-B do higieny jamy ustnej, aby każdy mógł wybrać odpowiedni zestaw dla siebie. Oferta dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz na www.hebe.pl.
Oral-B
Oral-B to światowy lider na rynku szczoteczek do zębów o wartości ponad 5 mld dolarów. Produkty marki należącej do firmy Procter & Gamble obejmują manualne i elektryczne szczoteczki do zębów dla dzieci i dorosłych, pasty, irygatory do płukania jamy ustnej i produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w tym nici dentystyczne.
Procter & Gamble
P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.
1) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32243573/
2) https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33544990/
Źródło informacji: Oral-B
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.03.2024, 10:18 |
Źródło informacji | Oral-B |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wigilijne stoły w Polsce. Opowieść o warzywach, które tworzą świąteczną magię
Wigilijny wieczór to nie tylko czas spotkań rodzinnych, ale także moment, kiedy polskie domy zapełniają się zapachami tradycyjnych potraw. Od wieków, mimo ograniczonego dostępu do świeżych warzyw w zimie, nasze babcie i prababcie potrafiły wykorzystać to, co dostępne - kiszonki, susze, przechowywane w piwnicach korzenie - tworząc z nich wyjątkowe dania, które do dziś są symbolem polskiej Wigilii.- 23.12.2024, 09:55
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Brandmates
-
Bez imienia, bez twarzy, z wielką misją - nowy projekt w sieci
W polskim internecie pojawiła się nowa, anonimowa postać, która działa w cieniu, ale z jasnym celem - szerzenie dobra w wyjątkowy sposób. Nie szuka rozgłosu, ale jej działania mogą zmienić to, jak patrzymy na wsparcie i empatię. Czy internet jest gotowy na coś takiego?- 19.12.2024, 13:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Biuro Prasowe kampanii „Dobro nie potrzebuje twarzy”
-
Image
Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym”: każdy powinien mieć łatwy dostęp do apteki PAP
Według danych Rejestru Aptek i GUS około 1,8 mln Polaków nie ma dostępu do apteki w swojej gminie. Dlatego Koalicja „Na pomoc niesamodzielnym” zachęca do międzyśrodowiskowego dialogu z myślą o pacjentach – to główny wniosek konferencji pt. „Apteka dla Pacjenta - nierówny dostęp do leków i opieki farmaceutycznej w samorządach. Jeden problem - wiele perspektyw”.- 19.12.2024, 11:29
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom