Jak je widzą, tak je piją - reklama piwa a przedwczesna inicjacja alkoholowa w Polsce
Według KRRiT w 2022 roku tylko w samej telewizji wyemitowano 2 972 godziny reklam piwa, co daje 124 dni emisji. Gdyby je skumulować do jednego kanału TV, przez ponad 4 miesiące nadawałby tylko reklamy piwa przez całą dobę. Tymczasem powszechna reklama piwa jest jednym z trzech głównych czynników przedwczesnej inicjacji alkoholowej w Polsce, bo nie da się przed nią uchronić nieletnich [1]. Według badań zrealizowanych przez Instytut Człowieka Świadomego (ICŚ), 77 proc. niepełnoletnich w Polsce zetknęło się z reklamami piwa [2]. Według ekspertów ICŚ: „z jednej strony rząd walczy z alkotubkami, z drugiej nie widzi sedna problemu wczesnej inicjacji alkoholowej wśród nieletnich”.
- 25.11.2024, 09:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: ICŚ