Newsletter

Analitycy: do końca 2016 r. sprzedaż drukarek 3D wzrośnie o ponad 100 proc.

16.10.2016, 14:28aktualizacja: 16.10.2016, 14:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Liczba sprzedanych drukarek 3D podwoi się do końca 2016 r. w porównaniu do roku ubiegłego. Rozwój oprogramowania, urządzeń, spadek cen, prowadzą do coraz większego zainteresowania konsumentów oraz biznesu drukiem 3D.

Firma badawczo-doradcza Gartner szacuje, że do końca tego roku na rynek trafi blisko 456 tys. drukarek 3D. W 2015 r. sprzedanych zostało jedynie 219 tys. tego typu urządzeń. Analitycy firmy prognozują sprzedaż 6,7 mln drukarek już w 2020 r.

"Rozwój coraz bardziej intuicyjnego oprogramowania oraz tańszych drukarek w połączeniu ze zwiększającą się pulą materiałów, które można wykorzystać w procesie druku 3D, prowadzi do rosnącego zainteresowania tą metodą fabrykacji - zarówno wśród konsumentów, jak i wśród podmiotów przemysłowych" - komentuje Pete Basiliere, wiceprezes działu badań w firmie Gartner.

Dziś druk 3D znajduje zastosowanie przede wszystkim w prototypowaniu i procesach wytwórczych, gdzie wymaga się krótkich serii produktów, które różnią się od siebie w niewielkim stopniu. Technologia 3D printing budzi także zainteresowanie placówek edukacyjnych.

"Sektor edukacji poszukuje dziś drukarek w cenie poniżej 2,5 tys. dol., które są wykorzystywane na różnych etapach kształcenia uczniów i studentów. Absolwenci kierunków inżynieryjnych, zaznajomieni z drukiem 3D znajdą zatrudnienie m.in. w branży wytwórczej, lotniczej, kosmicznej i robotyce" - ocenia Basiliere.

Przemysł znajduje zastosowanie dla druku 3D zwłaszcza w fazie prac projektowych i na etapie wytwarzania prototypów, a także podczas wykańczania produktów, nadając im za pomocą technik 3D printing unikalne cechy i właściwości. Analitycy Gartnera szacują, że w 2020 r. już 65 proc. produkcji przemysłowej będzie przebiegać z użyciem druku 3D. (PAP)

łum/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.10.2016, 14:28
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ