Newsletter

83% ankietowanych licencjobiorców Oracle Database uważa, że koszty obsługi są zbyt wysokie; główne problemy to konuieczność aktualizacji i niska jakość wsparcia

29.01.2021, 10:38aktualizacja: 29.01.2021, 12:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rimini Street
Rimini Street
Licencjobiorcy Oracle Database chcący podnieść jakość i opłacalność obsługi i wydłużyć czas korzystania z obecnych wersji mogą rozważać przejście na wsparcie zewnętrzne.

LAS VEGAS--(BUSINESS WIRE)-- Spółka Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI), dostawca usług i wsparcia oprogramowania dla firm o zasięgu globalnym, czołowy podmiot świadczący usługi wsparcia zewnętrznego dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partner Salesforce, ogłosiła dzisiaj wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród licencjobiorców Oracle Database, którą przeprowadziła, aby zidentyfikować wyzwania, z którymi się mierzą oraz ich priorytety i strategie w związku ze środowiskiem Oracle Database i korzystaniem z niego.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20210128005009/en/

Główną bolączką Oracle Database są koszty

W odpowiedziach na pytanie o trzy główne wyzwania związane z Oracle Database najczęściej wymieniano koszty, o których wspomniało aż 97% wszystkich respondentów. Drugie miejsce zajęła „zgodność z licencją” (51%) a trzecie „regularne aktualizacje konieczne do utrzymania wsparcia” ze strony producenta (50%). Inne wyzwania obejmowały „bezpieczeństwo oraz koszty i nakład pracy związane z wprowadzaniem poprawek zabezpieczeń” (42%), „utrzymanie wydajności/dostępności” (34%) i „niską jakość wsparcia ze strony Oracle” (21%). Na pytanie o koszty wsparcia producenta 83% respondentów odpowiedziało, że koszty wsparcia i obsługi Oracle Database są zbyt wysokie, a oni sami przepłacają. 73% respondentów uważa, że nie uzyskuje wystarczających lub żadnych usprawnień w bazach danych, które uzasadniałyby koszty wsparcia Oracle.

Licencjobiorcy Oracle Database poszukują rozwiązań do zarządzania kosztami i wydłużenia cyklu życia produktu

Wysokie koszty wsparcia Oracle Database w połączeniu z niskimi budżetami działów IT i ograniczonymi zasobami skłaniają firmy do poszukiwania lepszych i bardziej opłacalnych alternatyw w zakresie zarządzania strategią Oracle Database, opóźniania dużych aktualizacji baz danych, przechodzenia na wsparcie podmiotów zewnętrznych i stopniowego wprowadzania rozwiązań typu open source. Przykładowo, jeden z licencjobiorców Oracle Database, Rent-A-Center znalazł takie rozwiązanie dzięki Rimini Street Support.

„Korzystamy z wielu baz danych Oracle Database i mieliśmy duże problemy z nadążeniem za kosztownymi i zakłócającymi pracę cyklami aktualizacji, a na tym nie kończyły się nasze problemy. Jednak, gdy przyjrzeliśmy się dokładnie naszej umowie obsługi technicznej, uświadomiliśmy sobie, że dostępne usprawnienia nie zapewniają nam istotnego zwrotu z inwestycji, a wymaganie aktualizacji tylko po to, aby utrzymać wsparcie nie uzasadnia tak wysokich kosztów – powiedział Juan Rajani, dyrektor działu zastosowań IT, Rent-A-Center. - Postanowiliśmy przejść na wsparcie Rimini Street Support, aby zmaksymalizować wykorzystanie kluczowego systemu baz danych, na którym opiera się nasza działalność. Teraz otrzymujemy znacznie wyższej jakości ultraresponsywne wsparcie – to zupełnie inny świat”.

Respondenci wspominali, że rozważają przejście lub już przenoszą się do baz danych typu open source (35%) lub do baz danych w chmurze innych producentów (34%) gdziekolwiek jest to możliwe, ze względu na niższe koszty lub szybszy rozwój w ramach swojej ogólnej strategii Oracle Database. Wśród tych respondentów, którzy przenoszą się do baz danych typu open source najpopularniejsze były rozwiązania PostgreSQL, MySQL i MongoDB.

Badanie wskazuje, że znaczny procent respondentów (41%) przyjęło strategię stopniowego aktywnego ograniczania korzystania z Oracle Database. Wśród tych respondentów, których strategia obejmuje uniezależnianie się od Oracle, głównym powodem takich działań były wysokie koszty całkowite ich bazy Oracle Database (prawie 45%), obejmujące koszty licencji, wsparcia i obsługi, aktualizacji i poprawek.

Wiele wersji Oracle Database traci wsparcie po 2020 r.

Co najmniej 73% respondentów korzysta z wersji Oracle Database, których pełne wsparcie przez Oracle skończyło się w grudniu 2020 r., lub które są już objęte programem przedłużonego wsparcia (albo respondenci deklarowali, że nie znają sytuacji). Wynika z tego, że istnieje tendencja do maksymalnego wydłużania cyklu życia obecnie licencjonowanych wersji baz danych, a wsparcia zewnętrzne może w wielu przypadkach okazać się kluczowe. Obecnie programem przedłużonego wsparcia objęta jest wersja Oracle Database 11.1, a od końca grudnia 2020 także wersja 11.2.

„Wyniki badania wskazują, że większość licencjobiorców Oracle Database jest sfrustrowanych wysokimi rocznymi kosztami obsługi oraz wymaganymi aktualizacjami i poszukuje lepszych rozwiązań do zarządzania swoją strategią i środowiskiem Oracle Database – powiedział Frank Reneke, wiceprzewodniczący i główny kierownik grupy Oracle Services. - Rimini Street pomaga licencjobiorcom Oracle uzyskiwać maksymalny zwrot z inwestycji w Oracle Database dzięki wydłużeniu cyklu życia obecnych wersji, znaczącemu obniżeniu rocznych kosztów obsługi i braku uzależniania pełnego wsparcia od dokonywania zbędnych aktualizacji”.

Jeśli chcesz zapoznać się z raportem Rimini Street: „Survey Report: Licensees’ Insights into the Value of Oracle Database and Support”, (Raport z badania: co o wsparciu Oracle Database mówią licencjobiorcy”), kliknij tutaj. Więcej informacji na temat wsparcia Rimini Street dla Oracle Database tutaj.

Rimini Street, Inc.

Rimini Street, Inc. (Nasdaq: RMNI) jest globalnym dostawcą oprogramowania i wiodącym usługodawcą zewnętrznym zapewniającym usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partnerem Salesforce. Spółka oferuje ultra-responsywne i zintegrowane usługi zarządzania aplikacjami i wsparcia z segmentu premium, które spełniają wymogi klientów i pozwalają licencjobiorcom oprogramowania dla firm na oszczędności kosztów, zapewnienie swojemu personelowi czasu na wprowadzanie innowacji i uzyskanie lepszych wyników finansowych. Jak dotąd ponad 3 700 organizacji sklasyfikowanych w rankingach Fortune 500, Fortune Global 100, ze środkowego segmentu rynku i niemalże z każdej branży oraz sektora publicznego, wybrało Rimini Street jako zaufane źródło wsparcia. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.riministreet.com, na profilu Twitter @riministreet i Facebook oraz na portalu LinkedIn.

Wypowiedzi prognozujące

Pewne wypowiedzi w niniejszej informacji prasowej nie odnoszą się do danych historycznych, lecz stanowią wypowiedzi prognozujące na potrzeby zasad „Safe Harbor” zgodnie z Ustawą o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Słowa takie jak: „może”, powinien”, „byłby”, „planuje”, „zamierza”, „przewiduje” „wierzy”, „szacuje”, „prognozuje”, „potencjalny”, „wydaje się”, „ma zamiar”, „kontynuuje”, „przyszłość”, „oczekuje”, „prognozy” oraz podobne wyrażenia wskazują na wypowiedzi prognozujące. Wypowiedzi prognozujące obejmują m.in. wypowiedzi dotyczące oczekiwań spółki względem przyszłych wydarzeń, możliwości, globalnej ekspansji i innych inicjatyw rozwojowych oraz inwestycji spółki w te inicjatywy. Wypowiedzi te oparte są na różnych założeniach i bieżących oczekiwaniach kierownictwa spółki, nie są prognozami faktycznych wyników ani nie odnoszą się do danych historycznych. Takie wypowiedzi prognozujące podlegają czynnikom ryzyka i niepewności dotyczących działalności spółki Rimini Street, przy czym rzeczywiste rezultaty mogą znacznie odbiegać od treści wypowiedzi prognozujących. Ryzyka i niepewności obejmują m.in. czas trwania operacyjnych i finansowych skutków pandemii COVID-19 na naszą działalność oraz działania podejmowane przez władze rządowe, klientów oraz inne podmioty w odpowiedzi na pandemię COVID-19 oraz związane z nią skutki gospodarcze, katastrofy zakłócające naszą działalność lub działalność naszych obecnych lub przyszłych klientów, zmiany otoczenia biznesowego, w którym prowadzi działalność Rimini Street, w tym inflację i wahania stóp procentowych, i zmiany ogólnych warunków finansowych, gospodarczych, regulacyjnych i politycznych wpływających na branżę, w której prowadzi działalność Rimini Street; niekorzystne rozstrzygnięcia toczących się postępowań sądowych, dochodzeń organów rządowych lub nowych postępowań sądowych; konieczność i możliwość zgromadzenia dodatkowego kapitału lub obsługi zadłużenia na korzystnych warunkach i zdolność spółki do generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwalająca na zwiększone finansowanie inicjatyw rozwojowych; wystarczająca ilość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów pozwalająca na spełnienie wymogu zachowania płynności; warunki i wpływ 13,00% akcji uprzywilejowanych serii A pozostających w obrocie; zmiany w opodatkowaniu, przepisach prawa i przepisach wykonawczych; konkurencyjna działalność w zakresie oferty produktowej i jej wyceny; trudności w zarządzaniu kwestią rentowności wzrostu; przystosowanie się klientów do nowo wprowadzonych produktów i usług, w tym usługi zarządzania aplikacjami (Application Management Services), Rimini Street Advanced Database Security i usługi dla Sales Cloud i Service Cloud oferowane przez Salesforce, oraz innych produktów i usług, które spółka planuje wprowadzić w przyszłości; utrata jednego lub większej liczby członków zespołu kierowniczego Rimini Street; niepewność co do wartości długoterminowej kapitałowych papierów wartościowych Rimini Street oraz ryzyka omawiane w rozdziale pt. „Czynniki Ryzyka” w Sprawozdaniu Kwartalnym Rimini Street złożonym na formularzu 10-Q dnia 5 listopada 2020 r. i okresowo aktualizowanym przez kolejne Sprawozdania Roczne na Formularzy 10-K, Sprawozdania Kwartalne na Formularzu 10-Q i Sprawozdania Bieżące na Formularzu 8-K, oraz inne dokumenty składane przez Rimini Street w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission). Ponadto wypowiedzi prognozujące zawierają oczekiwania, plany i prognozy przyszłych wydarzeń i opinie aktualne na dzień publikacji niniejszej informacji prasowej przez Rimini Street. Rimini Street przewiduje, że kolejne wydarzenia i kierunki rozwoju sytuacji wpłyną na zmianę oceny spółki Rimini Street. O ile Rimini Street może podjąć decyzję o aktualizacji wypowiedzi prognozujących w przyszłości, nie przyjmuje żadnego zobowiązania w tym względzie, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to wymagane przez prawo. Niniejsze wypowiedzi prognozujące nie powinny być traktowane jako rzetelna ocena spółki Rimini Street w terminie po dacie publikacji niniejszej informacji prasowej.

© 2021 Rimini Street, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Rimini Street” jest znakiem towarowym zarejestrowanym przez spółkę Rimini Street, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, przy czym nazwa i logotyp Rimini Street, jak również logo z nich utworzone, oraz inne znaki z oznaczeniem TM są znakami towarowymi należącymi do Rimini Street, Inc. Pozostałe znaki towarowe pozostają własnością spółek, które je zarejestrowały, przy czym Rimini Street nie jest powiązana z żadnym z tych posiadaczy znaków towarowych czy spółek ani ich nie promuje.

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210128005009/en/

Źródło: Rimini Street, Inc.

KONTAKT:

Michelle McGlocklin

Rimini Street, Inc.

tel. +1 925 523-8414

e-mail: mmcglocklin@riministreet.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.01.2021, 10:38
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii