Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nowa gama MY21
Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami i oferują wersje wyposażenia odpowiednie zarówno dla klientów szukających sportowego charakteru, jak i dla tych, którzy preferują komfort i elegancję.
Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti, stanowiący idealne połączenie sportowego wyposażenia i stylu. Oferowany z nowymi i bardziej wydajnymi silnikami, spełniającymi nową normę emisji spalin E6d-Final, doskonale podkreśla charakter i osiągi tego SUV-a. Oferta Stelvio MY21 została również wzbogacona o nowe 21-calowe felgi aluminiowe – do tej pory dostępne były w wersji z obręczami o rozmiarze nie większym niż 20 cali. Nowe felgi dostępne są zarówno w kolorze srebrnym, jak i z oksydowanym wykończeniem, a także w specjalnej wersji zarezerwowanej wyłącznie dla wariantu Quadrifoglio.
Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti
Skrót „Ti" pochodzi od słów „Turismo Internazionale" i zawsze był stosowany w odniesieniu do modeli z najwyższej półki o typowo włoskiej elegancji, natomiast „Veloce" („szybki") nawiązuje do wysokich parametrów i doskonałych osiągów.
Wersja wyposażenia Veloce Ti stanowi kwintesencję technicznej i mechanicznej doskonałości modelu. Łączy sportowy charakter Stelvio Veloce z jeszcze bardziej urzekającym stylem. W standardzie oferuje bogate wyposażenie oraz najnowocześniejszą technologię, nawiązującą do topowej odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Na jego wyjątkową tożsamość składają się nie tylko detale stylistyczne, ale i funkcjonalne. Przykład? Tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy. Stelvio Veloce Ti wyróżnia się ponadto nowymi 21-calowymi, pięciootworowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach wyposażenia. Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio", „Q4", a także „Veloce Ti".
Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego.
Systemy autonomicznej jazdy – poziom 2
Giulia i Stelvio zapewniają zaawansowane systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems), które pozostają w doskonałej równowadze między przyjemnością z prowadzenia a bezpieczeństwem. Ich rozbudowany wachlarz składa się na drugi poziom autonomicznej jazdy, co oznacza, że w określonych warunkach samochód przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem. W rezultacie wszystkie systemy zastosowane w Giulii i Stelvio wyraźnie podnoszą nie tylko poziom bezpieczeństwa, ale i komfort podczas dalekich podróży. Oczywiście należy pamiętać, że kierowca zawsze powinien pozostawać skupiony na drodze i trzymać obie ręce na kierownicy.
Najważniejsze układy wspomagające kierowcę Giulii i Stelvio:
Active Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu i ostrzega kierowcę poprzez sygnały wizualne oraz automatycznie koryguje tor jazdy, tak aby samochód poruszał się pomiędzy liniami wyznaczającymi pas ruchu.
Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych dopasowuje prędkość do ograniczeń, co zapewnia bardziej komfortową jazdę.
Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytywanych znaków: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
Traffic jam assistant (system wspomagający jazdę w korku) i highway assist (system wspomagania jazdy na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulują prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
Driver attention assist (asystent wspomagania uwagi i koncentracji kierowcy): analizuje parametry pod kątem zmęczenia kierowcy i w razie potrzeby ostrzega go.
Usługi Alfa Connect Services
W 2021 roku dostępna będzie pełna gama usług Alfa Connect Services: narzędzie to oferuje zaawansowaną łączność w samochodzie oraz szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo i komfort. W ofercie znajdzie się kilka pakietów: My Assistant zapewnia funkcję połączenia SOS: w razie wypadku moduł zamontowany w samochodzie prześle natychmiast odpowiednią informację do centrum obsługowego podając niezbędne dane, w tym lokalizację pojazdu. Pomoc w razie wypadku lub awarii samochodu można również wezwać łącząc się z centrum obsługi za pośrednictwem radia, bądź aplikacji mobilnej „My Alfa Connect”. Pakiet zawiera także usługę monitorowania stanu samochodu: raz w miesiącu klient drogą elektroniczną otrzyma raport o kondycji swojego pojazdu. My Remote składa się z różnych usług, obejmujących m.in: zdalne sterowanie funkcjami samochodu (blokowanie/odblokowanie drzwi lub mruganie światłami) za pomocą smartfona lub smartwatcha; komunikację z cyfrowymi asystentami głosowymi Alexa i Google Home; lokalizację pojazdu. My Car pokazuje parametry samochodu, takie jak poziom paliwa, ciśnienie w oponach itp. My Navigation składa się z aplikacji umożliwiającej wyszukiwanie celu podróży i punktów użyteczności publicznej (PoI), a także otrzymywanie alertów o ruchu drogowym i fotoradarach. Pozostałe usługi również zawarte w pakiecie obejmują funkcję Send & Go, dzięki której klienci mogą wysłać cel podróży bezpośrednio ze swojego smartfona lub portalu internetowego do systemu nawigacji oraz nawigację typu Last Mile, umożliwiającą wysłanie celu podróży ze smartfona do nawigacji satelitarnej.
Źródło informacji: FCA Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.12.2020, 15:16 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu