Newsletter

ANSWEAR.COM SA (1/2022) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com S.A. za IV kwartał 2021 r. oraz 12 m cy 2021 r.

05.01.2022, 08:49aktualizacja: 05.01.2022, 12:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 1/2022

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Answear.com S.A. ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2021 r. oraz cały 2021 rok wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2020 r. oraz rok 2020.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za IV kwartał 2021 r. oraz 2021 r.:

? W czwartym kwartale 2021 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 78% w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r., osiągając kwotę 282 mln zł (IV kwartał 2020 r.: 159 mln zł). Sprzedaż online w całym 2021 r. wyniosła 721 mln zł i wzrosła o 67% w porównaniu do 2020 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 433 mln zł.

? Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły 256 mln zł osiągając dynamikę 4Q2021 / 4Q2020 na poziomie 75%. Przychody ze sprzedaży za cały 2021 r. wyniosły 680 mln zł i wzrosły o 66% w porównaniu do 2020 r.

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:

Czwarty kwartał 2021 to okres rekordowej sprzedaży Spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 78%, co w połączeniu ze znakomitymi wynikami 3Q2021 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2021 na poziomie 76%, czyli znacznie powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 53%, i to pomimo wysokiej bazy w roku poprzednim. Osiągnięte wzrosty przebiły oczekiwania Spółki. Answear.com jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion.

Dalsze wzmocnienie pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży obserwowanego w Spółce w minionym kwartale to efekt następujących czynników:

? Nowej strategii komunikacji z klientem, w centrum której jest nowoczesna i aktywna kobieta znajdująca swoje inspiracje na stronach Answear

? Kolejnej szerokozasięgowej kampanii marketingowej, która za pomocą telewizji i video-online szybko i skutecznie dotarła do odbiorców wpierając proces budowania świadomości marki. Trzecia w tym roku tego typu kampania dzięki zainwestowanym środkom finansowym została przeprowadzona na wszystkich rynkach, na których działa Spółka

? Wzrostu efektywności działań marketingowych typu digital oraz aktywności marketing automation w komunikacji z klientami, skutkujących wzrostem odnotowanego ruchu na stronach, podniesieniem skuteczności finalizacji transakcji, wzrostem współczynnika konwersji i wartości średniego koszyka

? Zwiększenia liczby rynków na których działa Answear - trzy nowe kierunki, czyli Grecja, Chorwacja, Cypr - ze sprzedażą powyżej oczekiwań, efektywnie wspartą szerokozasięgową kampanią telewizyjną oraz bogatą ofertą produktową dostępną na stronach Answear.com

? Rozwijania funkcjonalności własnej platformy e-commerce, takich jak np. wyszukiwanie graficzne, umożliwiające odnajdywanie produktów za pomocą zdjęcia, oraz wyszukiwarka z autouzupełnianiem oparta na sztucznej inteligencji z dodatkowymi rekomendacjami produktów, nowe mechanizmy komunikacji promocji, dalsze optymalizacje w obszarze UX, takie jak np. nowa strona produktu czy funkcja check-out w aplikacji mobilnej

? Wdrożenia aplikacji mobilnej na wszystkich rynkach Spółki, z korzyścią dla wygodnego procesu zakupowego dla naszych klientów, dla których przygotowaliśmy kilka bardzo atrakcyjnych promocji, w tym również w okresie Black Friday, które znacząco zwiększyły współczynnik konwersji

? Dynamicznie powiększającej się bogatej oferty produktowej, wprowadzenia do sprzedaży wielu nowych marek, szczególnie w segmencie premium

? Dalszej optymalizacji i polepszenia zatowarowania, zwiększenia szerokości oferty oraz głębokości zapasu towarów oferowanych klientom do natychmiastowego zakupu, zwłaszcza akcesoriów zimowych oraz artykułów prezentowych

? Zwiększenia zdolności magazynowych, m.in. poprzez powiększenie powierzchni magazynowej w centrum logistycznym w Kokotowie, dzięki rozbudowie wielopoziomowej antresoli

? Efektywny, kontrolowany w pełni przez Spółkę i konsekwentnie optymalizowany proces logistyczny, dzięki któremu klientom oferujemy najlepszą jakość serwisu pod względem szybkości i wygody

? Nowe, śmiałe i bardzo dobrze odbierane kolekcje marki własnej Answear_LAB - takie jak np. Future is Female! podkreślająca siłę i odważną naturę kobiet. Kolekcje marki własnej wyróżniają Answear na tle konkurencji i przyciągają kobiety do sklepu internetowego Answear.com

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zafiskalizowanych zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży są pomniejszone również o wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2021 r. i cały 2021 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.01.2022, 08:49
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ