Newsletter

"Architektura Jako Nośnik Reklamy"

12.01.2017, 16:57aktualizacja: 12.01.2017, 16:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zaproszenie
Zaproszenie
Debata z udziałem ekspertów pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy" odbędzie się w środę, 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto (ul. Andersa 29, 00-159 Warszawa).

Przez chaos nielegalnej reklamy oraz obecność reklamy wielkoformatowej - często w całości zasłaniającej architekturę - uwaga publiczna skupiona jest na diagnozowaniu przyczyn bałaganu wizualnego. Coraz więcej mieszkańców zaczyna zwracać uwagę na to, czy reklama jest estetyczna i nie szpeci miasta. Obecnie w Warszawie trwają prace prowadzące do uregulowania reklamy zewnętrznej. Swoje stanowisko przedstawiają również warszawscy architekci z grupy CENTRALA, którzy uważają, że profesjonalnie zaprojektowana i zarządzana reklama jest najskuteczniejsza w walce z reklamą "wynaturzoną". Reklama, według nich, nie powinna ograniczać się do przywieszonych do obiektów nośników, powinna być również wkomponowana w budynek na etapie projektu. Regulacje dotyczące wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie trzeba tworzyć na tyle pojemne, by nie redukowały przyszłych, nowatorskich rozwiązań architektonicznych. W przyszłości nietypowo rozwiązana reklama może aspirować do miana sztuki, tak jak to miało miejsce w przeszłości - zapisy dotyczące informacji wizualnej na budynkach powinny umożliwiać architektoniczny eksperyment.

W środę 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto, (ul. Andersa 29 ,00-159 Warszawa) odbędzie się publiczna prezentacja badania pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy". Po prezentacji głos zabiorą: Eric Bednarski, twórca filmu "Neon" z 2014 roku, opowiadającego historię warszawskich neonów od czasów przedwojennych po współczesność; Jan Franciszek Cieślak, współzałożyciel Stowarzyszenia Kulturotwórczego Miastodwa działającego na rzecz przestrzeni miejskiej; Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kurator festiwalu Warszawa w Budowie m.in. edycji z 2012 roku pt. "Miasto na sprzedaż - reklama zewnętrzna w przestrzeni publicznej warszawy od XIX wieku do dziś"; Wojciech Wagner, wicedyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, kierownik zespołu pracującego nad projektem uchwały krajobrazowej dla Warszawy oraz Monika Wróbel, doktorantka na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej gdzie przygotowała rozprawę pt. "Miejsce sztuki współczesnej w przestrzeni miasta na przykładzie Warszawy". Moderacja: Bogna Świątkowska, prezeska Fundacji Bęc Zmiana, która zrealizowała kilkadziesiąt projektów w przestrzeni publicznej Warszawy.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.01.2017, 16:57
Źródło informacji CENTRALA grupa projektowa
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ