Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przez chaos nielegalnej reklamy oraz obecność reklamy wielkoformatowej - często w całości zasłaniającej architekturę - uwaga publiczna skupiona jest na diagnozowaniu przyczyn bałaganu wizualnego. Coraz więcej mieszkańców zaczyna zwracać uwagę na to, czy reklama jest estetyczna i nie szpeci miasta. Obecnie w Warszawie trwają prace prowadzące do uregulowania reklamy zewnętrznej. Swoje stanowisko przedstawiają również warszawscy architekci z grupy CENTRALA, którzy uważają, że profesjonalnie zaprojektowana i zarządzana reklama jest najskuteczniejsza w walce z reklamą "wynaturzoną". Reklama, według nich, nie powinna ograniczać się do przywieszonych do obiektów nośników, powinna być również wkomponowana w budynek na etapie projektu. Regulacje dotyczące wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie trzeba tworzyć na tyle pojemne, by nie redukowały przyszłych, nowatorskich rozwiązań architektonicznych. W przyszłości nietypowo rozwiązana reklama może aspirować do miana sztuki, tak jak to miało miejsce w przeszłości - zapisy dotyczące informacji wizualnej na budynkach powinny umożliwiać architektoniczny eksperyment.
W środę 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto, (ul. Andersa 29 ,00-159 Warszawa) odbędzie się publiczna prezentacja badania pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy". Po prezentacji głos zabiorą: Eric Bednarski, twórca filmu "Neon" z 2014 roku, opowiadającego historię warszawskich neonów od czasów przedwojennych po współczesność; Jan Franciszek Cieślak, współzałożyciel Stowarzyszenia Kulturotwórczego Miastodwa działającego na rzecz przestrzeni miejskiej; Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kurator festiwalu Warszawa w Budowie m.in. edycji z 2012 roku pt. "Miasto na sprzedaż - reklama zewnętrzna w przestrzeni publicznej warszawy od XIX wieku do dziś"; Wojciech Wagner, wicedyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, kierownik zespołu pracującego nad projektem uchwały krajobrazowej dla Warszawy oraz Monika Wróbel, doktorantka na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej gdzie przygotowała rozprawę pt. "Miejsce sztuki współczesnej w przestrzeni miasta na przykładzie Warszawy". Moderacja: Bogna Świątkowska, prezeska Fundacji Bęc Zmiana, która zrealizowała kilkadziesiąt projektów w przestrzeni publicznej Warszawy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2017, 16:57 |
Źródło informacji | CENTRALA grupa projektowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
-
Image
Branża wentylacji mechanicznej: nadchodzi kryzys w domowej opiece długoterminowej
Od początku roku środowisko świadczeniodawców wentylacji mechanicznej alarmuje o coraz trudniejszej sytuacji, w jakiej znalazł się ten obszar opieki długoterminowej. Pomimo opracowania modelu świadczenia dedykowanego pacjentom z przewlekłą niewydolnością oddechową i bezdechem sennym w warunkach domowych przez Agencję Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) - nowy model świadczenia powstał we współpracy z Ogólnopolskim Związkiem Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej (OZŚWM), Narodowym Funduszem Zdrowia oraz środowiskami lekarskimi i pacjenckimi - Ministerstwo Zdrowia nie wdraża gotowego rozwiązania. Utrzymywanie się takiej sytuacji oraz brak rozliczenia nadlimitowych pacjentów z ubiegłego roku mogą doprowadzić do wstrzymania przyjęć nowych pacjentów, których szpitale kwalifikują do wentylacji domowej.- 03.03.2025, 17:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OZŚWM
-
Image
Aleksandra Mirosław w najnowszej kampanii Grupy WeNet
Z początkiem marca ruszyła nowa ogólnopolska kampania reklamowa marki WeNet, której celem jest zainspirowanie przedsiębiorców sektora MŚP do rozwoju swojej firmy w Internecie. W nowej, kolejnej serii spotów reklamowych wystąpiła Aleksandra Mirosław – mistrzyni we wspinacze sportowej, która tym samym dołączyła do wspaniałego grona dotychczasowych ambasadorów marki: Roberta Korzeniowskiego i Mai Włoszczowskiej, którzy pod okiem ekspertów WeNet rozwijają swoje biznesy w sieci.- 03.03.2025, 11:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ