Newsletter

ARP S.A. dla firm motoryzacyjnych

07.09.2017, 14:11aktualizacja: 07.09.2017, 14:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się, bo z sukcesem działają tu duże fabryki produkujące na eksport elementy wyposażenia samochodów i części oraz mniejsze przedsiębiorstwa, które realizują zamówienia właśnie dla tych dużych koncernów.

W trakcie XXVII kongresu w Krynicy-Zdrój, podczas panelu „Branża motoryzacyjna nabiera rozpędu. O potencjale eksportowym polskich firm” dyskutowano o przyszłości polskiej motoryzacji. I choć nie produkujemy już własnych aut, a ostatni pojazd, który zjeżdżał z naszych taśm montażowych to polonez, to już teraz specjaliści z branży zastanawiają się, jak sprostać nadchodzącym zmianom związanym choćby z produkcją aut elektrycznych. Nie będą potrzebować takiej ilości podzespołów mechanicznych, jak klasyczne auta z silnikami spalinowymi. W zamian potrzebować one będą między innymi oprogramowania.

„Branża motoryzacyjna rozwija się bardzo dynamicznie i jest to obecnie drugi co do wielkości sektor w kraju po przemyśle spożywczym z bardzo zbliżoną nadwyżką eksportu nad importem w granicach 7 mld euro” - mówi Andrzej Kensbok, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Zauważa on, że branża motoryzacyjna opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to koncerny motoryzacyjne, które produkują na eksport, a drugi to mniejsze firmy realizujące zamówienia dla tych koncernów.

„Wspieramy branżę motoryzacyjną umożliwiając firmom umieszczanie fabryk w naszych Specjalnych Strefach Ekonomicznych, ale nie tylko bo udzielamy także pożyczek, co cieszy się dużym zainteresowaniem” - mówi wiceprezes ARP S.A. i dodaje, że agencja dobrze zna specyfikę branży motoryzacyjnej i dzięki temu skutecznie wspiera przedsiębiorstwa.

Inicjatywa Otwartych Innowacji jest kolejnym narzędziem skierowanym do branży motoryzacyjnej.

„Ma służyć bezzwrotnemu finansowaniu transferu technologii” - mówi Kensbrok. To oznacza, że firmy, które chcą kupić: nową technologię, patent, myśl techniczną - wspólnie ze sprzedającym przychodzą do Agencji Rozwoju Przemysłu, a ta pomaga sfinansować zakup i wdrożyć technologię do produkcji. Pilnuje także, by inwestycja przyniosła oczekiwane zyski.

Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.09.2017, 14:11
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ