Newsletter

ARP S.A. dla firm motoryzacyjnych

07.09.2017, 14:11aktualizacja: 07.09.2017, 14:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rynek motoryzacyjny w Polsce rozwija się, bo z sukcesem działają tu duże fabryki produkujące na eksport elementy wyposażenia samochodów i części oraz mniejsze przedsiębiorstwa, które realizują zamówienia właśnie dla tych dużych koncernów.

W trakcie XXVII kongresu w Krynicy-Zdrój, podczas panelu „Branża motoryzacyjna nabiera rozpędu. O potencjale eksportowym polskich firm” dyskutowano o przyszłości polskiej motoryzacji. I choć nie produkujemy już własnych aut, a ostatni pojazd, który zjeżdżał z naszych taśm montażowych to polonez, to już teraz specjaliści z branży zastanawiają się, jak sprostać nadchodzącym zmianom związanym choćby z produkcją aut elektrycznych. Nie będą potrzebować takiej ilości podzespołów mechanicznych, jak klasyczne auta z silnikami spalinowymi. W zamian potrzebować one będą między innymi oprogramowania.

„Branża motoryzacyjna rozwija się bardzo dynamicznie i jest to obecnie drugi co do wielkości sektor w kraju po przemyśle spożywczym z bardzo zbliżoną nadwyżką eksportu nad importem w granicach 7 mld euro” - mówi Andrzej Kensbok, wiceprezes zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. Zauważa on, że branża motoryzacyjna opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to koncerny motoryzacyjne, które produkują na eksport, a drugi to mniejsze firmy realizujące zamówienia dla tych koncernów.

„Wspieramy branżę motoryzacyjną umożliwiając firmom umieszczanie fabryk w naszych Specjalnych Strefach Ekonomicznych, ale nie tylko bo udzielamy także pożyczek, co cieszy się dużym zainteresowaniem” - mówi wiceprezes ARP S.A. i dodaje, że agencja dobrze zna specyfikę branży motoryzacyjnej i dzięki temu skutecznie wspiera przedsiębiorstwa.

Inicjatywa Otwartych Innowacji jest kolejnym narzędziem skierowanym do branży motoryzacyjnej.

„Ma służyć bezzwrotnemu finansowaniu transferu technologii” - mówi Kensbrok. To oznacza, że firmy, które chcą kupić: nową technologię, patent, myśl techniczną - wspólnie ze sprzedającym przychodzą do Agencji Rozwoju Przemysłu, a ta pomaga sfinansować zakup i wdrożyć technologię do produkcji. Pilnuje także, by inwestycja przyniosła oczekiwane zyski.

Materiał powstał we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.09.2017, 14:11
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ