Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Lubelskie COP jest piątym otwartym od marca 2019 roku – po wrocławskim, katowickim, gdyńskim i poznańskim. „Za dwa tygodnie otworzymy centrum w Białymstoku, dzięki czemu sieć oferowanych przez nas lokalnie usług dla małych i średnich firm obejmie już cały kraj” – zapowiedział Paweł Kolczyński.
Działalność Centrów Obsługi Przedsiębiorców opiera się na trzech komplementarnych względem siebie filarach, które składają się na kompleksową ofertę wspierania polskich firm w zakresie inwestycji, rozwoju, uzupełniania kapitału obrotowego oraz ekspansji międzynarodowej.
Pierwszym filarem jest udzielanie pożyczek: inwestycyjnych, restrukturyzacyjnych, obrotowych na finansowanie realizacji kontraktów oraz zapewniających płynność finansową w przypadku poddania się procedurze split payment. W razie trudności w uzyskaniu odpowiedniego zabezpieczenia, pożyczki te mogą być wsparte poręczeniem ze strony 16 funduszy poręczeniowych, koordynowanych przez Krajową Grupę Poręczeniową oraz Bank Gospodarstwa Krajowego.
„Nasza oferta cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W ciągu pierwszego roku działalności Centrów Obsługi Przedsiębiorców wartość pożyczek już udzielonych firmom oraz będących w trakcie procedowania sięgnęła 541 mln złotych – poinformował wiceprezes ARP. - Tam, gdzie powstają Centra Obsługi Przedsiębiorców, liczba udzielanych przez nas pożyczek rośnie czterokrotnie, zaś ich wolumen aż sześciokrotnie, co jest najlepszym dowodem na to, że nasza oferta wypełnia rynkową lukę” – dodał.
Drugim obszarem wsparcia przedsiębiorców jest oferta skrojonego na miarę leasingu oraz usług faktoringowych. „Duże zainteresowanie tymi usługami wśród przedsiębiorców upewnia nas w tym, że przyjęte przez nas założenia były słuszne, a wypracowane dzięki nim mechanizmy wsparcia firm stanowią niezwykle wartościową alternatywę dla usług oferowanych przez sektor bankowy i finansowy” – ocenił Paweł Kolczyński.
ARP Leasing uzupełnia ofertę rynku leasingowego w obszarach niechętnie obsługiwanych przez tradycyjne instytucje finansowe, takich jak np. rozbudowane ciągi technologiczne do produkcji przemysłowej i wysoko wyspecjalizowane urządzenia o ściśle określonych parametrach.
Trzeci filar działalności COP-ów stanowi kompleksowe wspieranie ekspansji międzynarodowej polskich firm w ramach International Desk. Ta usługa w wygodny dla przedsiębiorców sposób łączy oferty podmiotów wchodzących w skład grupy kapitałowej Polskiego Funduszu Rozwoju, a więc: Agencji Rozwoju Przemysłu, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Banku Gospodarstwa Krajowego.
Otwierając w marcu 2019 roku pierwsze Centrum Obsługi Przedsiębiorców we Wrocławiu premier Mateusz Morawiecki tak uzasadniał potrzebę stworzenia sieci regionalnych COP-ów: „Polskie przedsiębiorstwa są jeszcze trochę za małe na cały świat, ale już często za duże na Polskę”. Rok później w trakcie inauguracji piątego COP, w liście odczytanym przez Artura Sobonia, sekretarza stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, premier stwierdził: „Droga do rozwoju naszego kraju wiedzie dzisiaj przez innowacyjność, realizację śmiałych, nowatorskich wizji, a najmocniejszymi atutami na niej są kreatywność, umiejętność przełamywania schematów i wynalazczość Polaków. Jako rząd wiemy, że żeby tworzyć lepszą przyszłość naszego kraju, musimy aktywnie wspierać polskich przedsiębiorców. Dlatego wsłuchujemy się w ich głos, dążymy do likwidacji barier regulacyjnych oraz aktywnie wspieramy polski biznes finansowo i administracyjnie” – napisał Morawiecki i dodał, że dzięki działalności COP-ów powstaje „środowisko, które stwarza idealne warunki do rozwoju biznesu w Polsce i za granicą”.
Nawiązując do słów premiera Artur Soboń podkreślił strategiczną zmianę w podejściu rządu do wspierania biznesu. „Odchodzimy już od wspieraniu zagranicznych inwestycji w Polsce. Koncentrujemy się na wspieraniu - w ramach całej Polski, jako jednej wielkiej strefy inwestycyjnej - małych i średnich przedsiębiorców, tam, gdzie oni działają” – stwierdził Soboń.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.03.2020, 10:37 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT