Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Automarket.pl, pierwsza bankowa platforma do zakupu samochodów, zamknął ubiegły rok z doskonałym wynikiem sprzedażowym na poziomie trzech tysięcy egzemplarzy. Większość aut została sprzedana w finansowaniu: 48 proc. w wynajmie długoterminowym, 34 proc. w leasingu, 18 proc. za gotówkę.
Platforma, która oferuje samochody nowe, dostępne od ręki i używane, z roczną gwarancją, jest zintegrowana ze zdalnymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO.
„Pod koniec roku sprzedaż na platformie Automarket.pl wyraźnie nabrała tempa. W czwartym kwartale zanotowaliśmy dynamikę wzrostu na poziomie 40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem, poprawiła się także rentowność na poziomie marży i to pomimo rynku pełnego wyzwań: niskiej podaży aut oraz trwającej pandemii. Cały rok 2021 nauczył nas elastyczności ofertowej oraz wychodzenia naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów” – podkreślił Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing.
Jak mówi, osiągnięcie założonego celu było możliwe również dzięki współpracującym z PKO Leasing dealerom, którzy „pomimo trudnych warunków rynkowych zauważyli potencjał platformy jako dodatkowego kanału dystrybucji swoich samochodów”.
Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach, co zaowocowało w 2021 roku ok. sześcioma tysiącami nowych pojazdów (średnio 500 nowych ofert na miesiąc). Na 2022 r. planowane jest dalsze rozszerzanie liczby współpracujących dealerów. Eksperci Automarketu pracują nad automatyzacją wymiany ofert z dealerami.
W ciągu roku stronę Automarket.pl odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to głównie mieszkańcy dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to klienci indywidualni. Najchętniej wybieraną formą finasowania jest wynajem długoterminowy auta - decyduje się na nią niemal połowa klientów.
Ze wszystkich umów najmu 37 proc. klientów przeszło przez pełny proces online (od wyboru samochodu do zdalnego podpisania umowy), a 65 proc. - zamówiło auto z dostawą pod wskazane miejsce. Największym zainteresowaniem cieszyły się 12-miesięczne kontrakty – 65 proc. wynajmujących podpisało umowę na rok, co daje możliwość wymiany pojazdu w najbliższym czasie. 93% umów wynajmu zostało poszerzonych o pakiet usług dodatkowych Comfort, zawierający ubezpieczenie (AC+OC+NNW), obsługę serwisową, serwis, wymianę i przechowywanie opon oraz samochód zastępczy.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 26.01.2022, 15:33 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Addepto dołącza do globalnej ligi AI. KMS Technology przejmuje spółkę
Addepto, polska firma konsultingowa specjalizująca się w sztucznej inteligencji i danych, została przejęta przez KMS Technology - amerykańską spółkę z obszaru Digital Engineering, Data i AI. Przejęcie wzmacnia globalne kompetencje KMS w obszarze AI i data-driven solutions, jednocześnie otwierając przed Addepto nowe możliwości skalowania działalności na rynkach międzynarodowych.- 22.12.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Addepto
-
Digital Subsidiary of Austrian State Printing Company Wins Infrastructure Tender for German EU Digital Identity Wallet
• youniqx Identity, a digital subsidiary of the Austrian State Printing Company (OSD), has won a Europe-wide tender, together with partner companies, for the infrastructure of the German EU Digital Identity Wallet (EUDI-Wallet).
• EU member states are required by EU regulations to provide a national version of an EU-wide valid EUDI-Wallet by the end of 2026.
• Citizens will be able to use the EUDI-Wallet to prove their personal identity throughout the EU.- 22.12.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ