Newsletter

BANK HANDLOWY SA (37/2021) Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024.

03.12.2021, 15:02aktualizacja: 03.12.2021, 15:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 37/2021

Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR).

W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2019-2021 Bank Handlowy w Warszawie S.A. ("Bank") informuje, iż w dniu 3 grudnia 2021 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2022-2024 ("Strategia").

Strategia Banku zakłada rozwój działalności w oparciu o funkcjonowanie dwóch segmentów biznesowych.

W segmencie Bankowości Instytucjonalnej, Strategia przewiduje koncentrację na tych obszarach, gdzie istnieje istotna przewaga konkurencyjna Banku, ze szczególnym uwzględnieniem polskich firm działających lub planujących działalność na rynkach zagranicznych, jak i międzynarodowych korporacji inwestujących w Polsce. Strategia opiera się na inicjatywach mających na celu wzrost przychodów z działalności klientowskiej, w tym między innymi: udział w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej, akwizycja nowych klientów w segmencie bankowości przedsiębiorstw, utrzymanie pozycji lidera w segmencie firm globalnych, czy koncentracja na dostarczeniu najlepszych rozwiązań klientom z segmentu Digital. Istotnym komponentem Strategii będzie także wspieranie klientów w podejmowaniu inicjatyw z zakresu transformacji w obszarach Environmental, Social, Governance (ESG).

Z uwagi na fakt, iż na moment przyjęcia Strategii nie zostały podjęte dalsze decyzje dotyczące realizacji decyzji o potencjalnej transakcji sprzedaży Bankowości Detalicznej, Strategia zakłada funkcjonowanie segmentu w strukturach Banku i będzie się koncentrowała na działaniach mających na celu jak najszybsze przywrócenie rentowności tego segmentu. W szczególności Bank będzie skupiał się na dostosowaniu oferty Wealth Management do oczekiwań klientów oraz utrzymaniu pozycji lidera kart kredytowych, a także utrzymaniu najwyższej jakości obsługi klientów we wszystkich kanałach i segmentach.

Bank zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych:

? Wzrost przychodów klientowskich o 9% średniorocznie

? Zwrot na kapitale (ROE) >12% w 2024 r.

? Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I 50%)

? Wzrost aktywów klientowskich na poziomie 6% średniorocznie w okresie 3 lat

? Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.12.2021, 15:02
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ