Pobierz materiał i Publikuj za darmo

mOTO TEMAT to cykl rozmów Agnieszki Czajki z ekspertami ze świata biznesu i motoryzacji. Podczas spotkań poruszane są tematy związane z bieżącą sytuacją na rynku, wyzwaniami, które stoją przed branżą oraz prognozami, które stają się motoryzacyjną codziennością.
W drugim odcinku nowej odsłony formatu, objętej patronatem Forbes, gościem Agnieszki Czajki jest Christian Gisy, który ma bogate doświadczenie w kierowaniu rozwojem i ekspansją firm z branży marketplace i e-commerce, w tym usług finansowych, rozrywki i rynków internetowych. Wcześniej pełnił m.in. funkcję dyrektora finansowego grupy Scout24, dyrektora zarządzającego grupy AutoScout24 oraz dyrektora generalnego Cinemaxx i Autodoc.
Konsumenci na całym świecie szukają coraz większej wygody
Rozmówca Agnieszki Czajki, opierając się na swoim doświadczeniu zebranym na światowych rynkach, zauważa lokalne różnice pomiędzy krajami, lecz podkreśla, że priorytety konsumentów wszędzie pozostają jednakowe - to komfort, niezależnie od okoliczności. Dynamiczne otoczenie gospodarcze przyzwyczaiło nas do zmian, a technologia sprawia, że łatwiej się do nich dostosować i przyjąć te nowości za normę. Platformy, takie jak OLX czy OTOMOTO, przybliżają usługi do ich odbiorców i sprawiają, że korzystanie z nich jest transparentne i proste. W przypadku samochodów wygoda oznacza dostępność. Konsumenci, niezależnie od miejsca zamieszkania, zyskali dostęp do globalnego rynku motoryzacyjnego. Te nieograniczone miejscem możliwości mocno kontrastują ze wspomnieniami obojga ekspertów ze sposobem zakupu aut 20 lat temu, gdy platforma OTOMOTO pojawiła się w internecie.
Sztuczna inteligencja sprawi, że będziemy jeszcze lepsi
„Choć sposób zakupu samochodu w ciągu ostatnich 20 lat zmienił się diametralnie, to podczas wyszukiwania informacji na platformach wciąż jesteśmy za mało precyzyjni i właśnie na tym polu może nas wspierać sztuczna inteligencja” - podkreślał Christian Gisy w rozmowie z Agnieszką Czajką. CEO OLX Group zauważył, że posługując się wyszukiwarką w sposób tradycyjny, nie jesteśmy tak dokładni, jak wtedy, gdy używamy mowy, a odpowiednie wykorzystanie narzędzi AI może to usprawnić.
Według Christiana Gisy w ciągu najbliższych 3-5 lat wyszukiwarki oparte na algorytmach AI pomogą nam w szybkim i dokładnym sprecyzowaniu naszych faktycznych potrzeb zakupowych. Umożliwią jednocześnie kierowanie naszych zapytań do odpowiednich kanałów i filtrów. To wszystko po to, by konsument zyskał większą dostępność i transparentność usług w możliwe najkrótszym czasie.
Polski sektor automotive odzwierciedleniem światowych trendów
W opinii Christiana Gisy polski rynek motoryzacyjny to globalny rynek automotive w pigułce. Na budowanie takiej analogii pozwala wielkość naszego rynku oraz jego różnorodność - obecność marek japońskich, koreańskich i niemieckich oraz znaczący udział importowanych samochodów w rejestracjach. Jednocześnie widać, że nasz rynek czerpie z doświadczenia rynków zachodnich - gdzie m.in. elektromobilność ogrywa już istotną rolę, ale jednocześnie mierzy się z wyzwaniami związanymi z rynkiem wtórnym EV.
Cała rozmowa Agnieszki Czajki z Christianem Gisy jest dostępna w kanale YouTube OTOMOTO. Cykl mOTO TEMAT jest objęty patronatem medialnym Forbes Polska.
Źródło informacji: OTOMOTO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.10.2024, 08:00 |
Źródło informacji | OTOMOTO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy PAP
Polskie porty - jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.- 25.04.2025, 16:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
PZU: to był wyjątkowy kwartał
Komentarz Macieja Galińskiego, zarządzającego funduszem DFE PZU, dyrektora Biura Inwestycyjnego PTE PZU.- 25.04.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
-
Image
Prezes Grupy PTWP: to była rekordowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach PAP
1200 wyjątkowych prelegentów, 180 inspirujących sesji tematycznych i rekordowa frekwencja (niemal 18 tys. zarejestrowanych uczestników) - 17. Europejski Kongres Gospodarczy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach przez ostatnie trzy dni stanowił centrum debaty o kwestiach kluczowych dla przyszłości Polski, UE i całego świata.- 25.04.2025, 16:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ