Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Krakow, Polska, 24 października 2016 r. /PRNewswire/ - DCT Gdańsk, doradca techniczny w zakresie portów morskich - CH2M oraz belgijski wykonawca - BESIX świętowali oficjalne otwarcie Terminalu 2 (T2), dzięki któremu jedyny polski głębokowodny terminal kontenerowy stał się największym portem przeładunkowym na Morzu Bałtyckim.
Zdjęcie - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161024/431871.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160315/344421LOGO.
Nowe nabrzeże o długości 650 m i głębokości 17 m zwiększa roczne zdolności przeładunkowe DCT do 3 mln TEU (ang: Twenty-foot Equivalent Unit). Nowe nabrzeże w terminalu T2 będzie w stanie obsłużyć największe kontenerowce o pojemności ponad 18.000 TEU, takie jak Maersk Triple E class, które mogą wpłynąć na Bałtyk przez Cieśniny Duńskie.
"Budowa Terminalu 2 ma dla nas strategiczne znaczenie i dlatego zdecydowaliśmy się powierzyć rolę inżyniera kontraktu firmie CH2M, dzięki ich sprawdzonemu, międzynarodowemu doświadczeniu w zakresie infrastruktury portowej - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes Zarządu DCT Gdańsk. - Mieliśmy do dyspozycji znakomity zespół posiadający doświadczenie zarówno lokalne, jak i międzynarodowe, który ściśle współpracował z naszym zespołem, dostarczając nam wysokiej jakości opracowania, komunikując się efektywnie i służąc radą ekspercką".
Mierzące aż 82 metry wysokości, nowe suwnice STS (ship-to-shore) w T2 są największymi w Polsce urządzeniami portowymi. Działalność terminalu wspierana jest przez montowane obecnie suwnice placowe eRTG (electrified rubber-tired gantry). Kluczowym elementem projektu było zasilenie suwnic STS i eRTG prądem, a nie paliwem diesla aby ograniczyć emisję gazów cieplarnianych i natężenie hałasu.
Zespół Inżyniera Kontraktu CH2M składał się z polskich inżynierów nadzoru specjalności hydrotechnicznej, konstrukcyjnej, elektrycznej, drogowej, instalacyjnej oraz automatyki przemysłowej, którzy znali lokalne przepisy i procedury. Dodatkowo wspierany był przez inżynierów projektantów i ekspertów CH2M z Wielkiej Brytanii dysponujących długoletnim i wszechstronnym doświadczeniem w zakresie projektowania portów i terminali kontenerowych.
Inwestycja tej skali realizowana w relatywnie krótkim czasie nie mogłaby się zakończyć sukcesem bez odpowiedniej dbałości o zapewnienie wysokich standardów BHP przez DCT Gdańsk, BESIX i CH2M. Pomimo złożoności tego projektu, przy jednoczesnym utrzymaniu pełnej operacyjności terminalu T1, osiągnięty został wynik 1 mln roboczo-godzin przepracowanych bez wypadku wymagającego zwolnień lekarskich.
CH2M
CH2M jest liderem w zakresie zrównoważonych usług doradczych, projektowych, inżynierskich i zarządczych, dzięki którym przyczyniamy się do rozwoju społeczno-ekonomicznego poprzez rozwój infrastruktury i przemysłu. Na polskim rynku CH2M działa od 20 lat, będąc jednym z kluczowych pracodawców w Krakowie, gdzie mieści się Globalne Centrum Inżynierskie oraz Centrum Usług Wspólnych. Firma zatrudnia w Polsce ponad 800 osób zaś jej działalność na rynku lokalnym koncentruje się w sektorze infrastruktury transportu, gospodarki wodno-kanalizacyjnej, a także obiektów przemysłowych. Firma znajduje się w rankingu jednych z najbardziej etycznych firm na świecie, wiodących firm doradczych w zakresie zarządzania programami inwestycyjnymi oraz ochrony środowiska.
Więcej na: www.ch2m.com, LinkedIn, Twitter i Facebook.
Źródło: CH2M
KONTAKT:
Tom Doerr
CH2M, Marketing & Communications
tel. 720-286-3004
e-mail: tdoerr@ch2m.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.10.2016, 12:38 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |