Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawą kampanii społecznej marki #WCIĄŻZMIENIAMY jest poczucie odpowiedzialności i wizja lepszej przyszłości dla wszystkich, a w jej głównym przesłaniu możemy usłyszeć: „Nie chcemy tylko produkować napojów. Chcemy dokonać realnych zmian”.
„Współpraca” to słowo, które padało najczęściej z ust przedstawicieli Coca-Cola. Założenia firmy są ambitne, a ich realizacja nie byłaby możliwa bez wsparcia ze strony organizacji branżowych, organizacji pozarządowych, społeczności lokalnych oraz samych konsumentów.
Jedną z ambicji, które globalnie podjął koncern, jest do 2030 roku zbieranie i przekazywanie do recyklingu tylu opakowań, ile trafia do konsumenta. Krokiem do jej osiągnięcia jest m.in. najnowsza inicjatywa firmy Coca-Cola – współpraca z Miastem Stołecznym Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia, w ramach której Coca-Cola przekaże mieszkańcom Warszawy 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań.
Pierwsze 5 butelkomatów zostanie rozmieszczonych w popularnych miejscach Warszawy jeszcze w wakacje, kolejne 5 – jesienią. Automaty dostarczy polska firma EcoTech System. Maszyny przyjmować będą butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. W zamian oddający opakowania, przy użyciu specjalnej aplikacji, otrzymają punkty, które będą mogli wymienić na różnego rodzaju benefity, jak np. bilety do kina czy zniżki na kawę w wybranej sieci kawiarni. Dokładną listę możliwych korzyści poznamy przy okazji inauguracji pierwszych urządzeń.
„Zarządzanie odpadami, to problem w skali globalnej, który stanowi duże wyzwanie dla nas wszystkich. W sposób oczywisty to coś, nad czym musimy pracować. Dlatego od kilku lat współpracujemy z gminami, ekspertami czy organizacjami pozarządowymi i angażujemy do wspólnych działań pozostałych przedstawicieli rynku, naszych pracowników, a teraz również konsumentów” – podkreśla w rozmowie z PAP Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.
Marka realizuje ambicję „Świat bez odpadów”, zapowiedzianą w Davos w styczniu 2018 roku. W ramach tej inicjatywy Coca-Cola do 2030 r., dąży do stworzenia opakowania, które zawiera co najmniej 50 proc. materiału pochodzącego z recyklingu. Kontynuuje też działania w kierunku realizacji założenia, aby wszystkie opakowania Coca-Cola na świecie mogły w 100 proc. podlegać recyklingowi i ten cel powinien zostać zrealizowany do 2025 roku.
„W ubiegłym roku 63 proc. wszystkich naszych opakowań, które trafiły do konsumentów, zostało zebranych i poddanych recyklingowi. Choć jest to bardzo wymagające i trudne zadanie, to wierzymy, że jeśli włożymy w to wysiłek, możemy dokonać znaczących zmian. Chcemy zademonstrować naszą chęć do tego, aby ten proces następował jeszcze szybciej” – podsumował Mikkel.
W ramach zrównoważonego rozwoju Coca-Cola dostrzega nie tylko wagę innowacji, ale również konieczność inwestowania w kapitał ludzki. Swoją uwagę koncentruje przede wszystkim na aktywizacji zawodowej grup stanowiących największe rezerwy na rynku pracy, czyli kobiet i młodzieży. Na całym świecie kobiety nadal nie mają równych szans na rynku pracy, a młodzi ludzie zmagają się z problemem braku równego dostępu do edukacji i do profesjonalnego doradztwa zawodowego.
„Rozwój firmy jest dla nas ważny, ale nie chcemy czerpać korzyści za wszelką cenę. Chcemy prowadzić nasz biznes w sposób właściwy. Wierzymy, że nasz przyszły sukces jest głęboko zakorzeniony w sukcesie i zrównoważonym rozwoju lokalnych społeczności, w których działamy” – podkreślił Dusan Stojankic, dyrektor generalny Coca-Cola na Europę Północno-Wschodnią.
„Aktywizacja kobiet i młodych, rozwiązanie problemu zanieczyszczenia świata odpadami opakowaniowymi i ochrona zasobów wodnych – obszary, na które stawiamy w naszych działaniach, stanowią najważniejsze wyzwania, z którymi mierzy się współczesny świat i lokalne społeczności. Jako globalny koncern, ale także część tych społeczności, czujemy się odpowiedzialni za to, by we współpracy z partnerami, dokonać w tych obszarach realnych zmian” – dodał.
Aktywizowanie kobiet oraz wyrównywanie ich szans jest zatem jednym z kluczowych założeń marki. W realizacji tego celu do 2020 roku firma globalnie zobowiązała się pomóc pięciu milionom kobiet na całym świecie w uwolnieniu ich potencjału zawodowego, a do 2025 roku wyszkolić i wesprzeć rozwój miliona młodych ludzi w Europie Środkowej i Wschodniej.
Aby osiągnąć założone cele, Coca-Cola w Polsce, we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, realizuje dwa największe ogólnopolskie programy skierowane do kobiet i młodych. „Sukces TO JA” to program aktywizacji zawodowej kobiet, w ramach, którego od 2016 roku przeszkolono już ponad 257 tys. kobiet w całym kraju. Z kolei YEP Academy (yep.academy/) to nowoczesna platforma internetowa wspierająca młodych ludzi w wyborze kierunku edukacji i ścieżki zawodowej, z której skorzystało już ponad 300 tys. młodych
„Kobiety mają ogromny wkład w społeczności, w których żyją. Aby społeczności były silne, a taki biznes, jak nasz, był zrównoważony, potrzebujemy kobiet aktywnych zawodowo. Dla wielu kobiet aktywizacja na rynku pracy stanowi duże wyzwanie. Kobiety powinny wierzyć, że mogą odnosić sukcesy. To bardzo istotne, aby nie tylko stale się rozwijały, ale również odświeżały swoje umiejętności” – wyjaśnia Melina Androutsopoulou, dyrektor ds. relacji zewnętrznych i komunikacji na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Zauważa, że w Polsce potrzeby kobiet są bardzo różne – od wsparcia merytorycznego i możliwości podnoszenia swoich kompetencji, po nabranie pewności siebie.
„Czasem kobiety potrzebują funduszy, bo zaczynają swój biznes. Dlatego wiedza, jak pozyskać fundusze, aby założyć firmę, jest bardzo ważna. Problemy, z którymi mierzą się kobiety w Polsce odnoszą się głównie do braku pewności siebie, dlatego skoncentrowaliśmy się w dużej mierze na tym, aby dać kobietom wiarę w to, że mogą realizować swoje marzenia. Kobiety wspomagamy również, dając im niezbędne narzędzia – uczymy, jak mogą sprawić, żeby ich CV było atrakcyjne, jak zachować się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej i jak dobrze zaprezentować siebie” – wskazuje Androutsopoulou.
Choć założenia marki są bardzo ambitne, to dzięki wspólnym działaniom są one możliwe do osiągnięcia, zapewnił Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services. Dodał, że kampania to coś więcej niż ambicja – to zobowiązanie, aby świat, w którym żyjemy, stał się dla nas wszystkich lepszym miejscem.
„W naszej kampanii pokazujemy, czego udało nam się dokonać w Polsce i na świecie. Młodych ludzi wspieramy za pomocą nowoczesnego i kompleksowego programu YEP, z którego szkoleń w Polsce skorzystało już ponad 100 000 osób. W ramach tej inicjatywy zapewniamy młodym nasz autorski program mentoringowy oraz razem z ekspertami pokazujemy, w jaki sposób mogą się stać bardziej konkurencyjni na rynku pracy. Kolejną grupą społeczną, do której kierujemy swoje działania są kobiety, Przez kilka ostatnich lat, we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką, pomogliśmy setkom tysięcy kobiet i to jeszcze nie koniec. Pracujemy z nimi nad ich pewnością siebie, wspieramy w podnoszeniu kwalifikacji, a także aktywizujemy je na rynku pracy” – podsumował.
„Podstawowym założeniem naszej kampanii jest więc nie tylko osiągnięcie naszej ambicji, ale również zainspirowanie innych, teraz także konsumentów, aby dołączyli do nas i stali się częścią zmiany. Razem możemy osiągnąć o wiele więcej” – zachęca Ivanov.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.06.2019, 18:40 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu