Newsletter

Connected Commerce Council: 154 właścicieli małych i średnich polskich firm podpisało się pod listem do eurodeputowanych

22.11.2021, 11:13aktualizacja: 22.11.2021, 11:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Nowe regulacje dotyczące rynku cyfrowego mogą sprawić, że korzystanie z narzędzi cyfrowych przez małe firmy będzie bardziej skomplikowane i droższe - to przekaz do polskich europarlamentarzystów.

Warszawa - 22 listopada 2021 - Grupa 154 właścicieli krajowych firm podpisała się pod listem, który został wysłany w piątek do polskich eurodeputowanych, wzywając ich do uwzględnienia interesów sektora MŚP w Polsce podczas dyskusji i głosowania nad propozycją Komisji Europejskiej dotyczącą Aktu o rynkach cyfrowych (DMA - Digital Markets Act).

Firmy, które obejmują najróżniejsze sektory - od salonów fryzjerskich po firmy software’owe - podkreśliły w liście, że dostosowały się do nowej rzeczywistości, inwestując czas i pieniądze w skuteczne i przystępne cenowo rozwiązania cyfrowe. Jak zaznaczają, chociaż rozumieją intencje Komisji Europejskiej stojące za ograniczeniem dużych platform cyfrowych, obawiają się, że DMA zmieni rynek cyfrowy w sposób, który „może zaszkodzić małym firmom”. Ich zdaniem istnieje znaczne ryzyko, że praktyczne skutki nowych regulacji spowodują „wzrost ilości pracy i kosztów dla małych przedsiębiorstw”.

Sygnatariuszy listu w proponowanych przepisach niepokoi m.in. utrudniony dostęp do tzw. reklamy targetowanej. Nowe regulacje zwiększyłaby jej koszty poprzez ograniczenie wymiany danych w firmach takich jak Google i Facebook, nawet jeśli konsumenci korzystają z praw wynikających z RODO i zatwierdzają takie wykorzystanie ich danych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że reklama targetowana jest bodajże najważniejszym narzędziem marketingowym dla niezliczonej liczby małych firm. Przy ograniczonych budżetach pozwalają one małym reklamodawcom znaleźć potencjalnych klientów łatwiej i taniej niż kiedykolwiek wcześniej. Umożliwiają również skuteczne konkurowanie z dużo większymi firmami dysponującymi znacznie większymi budżetami reklamowymi.

Warto też pamiętać, że małe firmy wciąż wychodzą z kryzysu spowodowanego pandemią i że polegają na narzędziach cyfrowych, w które zainwestowali, aby przetrwać. Zwracają w liście uwagę na prostotę korzystania z nich, co jest ważne, gdy nie ma się własnego zespołu lub jest on bardzo niewielki: „…dla małych firm ma sens korzystanie z platformy wielozadaniowej, ponieważ oszczędza to czas i pieniądze, a my musimy tylko nauczyć się jednego systemu”.

Rozwiązania cyfrowe, w które zainwestowały te firmy, w wielu wypadkach pozwoliły im przetrwać trudny okres pandemii lub nawet się w nim rozwinąć. Jak pokazują badania, w pierwszym roku pandemii europejskie firmy, które są zaawansowane pod względem cyfrowym, osiągnęły o 60 proc. większe przychody, o 40 proc. lepsze wskaźniki utrzymania klientów i zatrudniły ponadtrzykrotnie więcej pracowników niż inne przedsiębiorstwa, które nie stosują tego typu narzędzi w wystarczającym stopniu.

W liście wyrażona została również prośba o interwencję polskich europosłów w trakcie procesu legislacyjnego dotyczącego DMA: „Proszę nam pomóc w utrzymaniu i dalszym funkcjonowaniu naszych firm. Proszę o przyjrzenie się postanowieniom DMA, by małe, rodzime przedsiębiorstwa mogły się nadal rozwijać i bezpiecznie funkcjonować, tworząc nowe miejsca pracy”.

The Connected Commerce Council (3C) jest organizacją członkowską non-profit, której przyświeca jeden cel: promowanie dostępu małych i średnich przedsiębiorstw do niezbędnych technologii i narzędzi cyfrowych. 3C prowadzi działania informacyjne i edukacyjne w celu optymalizacji wzrostu i wydajności małych firm oraz wspiera otoczenie regulacyjne, uwzględniające i szanujące interesy małych podmiotów.

KONTAKT:

Stanisław Onyszkiewicz

Connected Commerce Council Poland

e-mail: Poland@connectedcouncil.org

tel. 604 061 957

Źródło informacji: Connected Commerce Council

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.11.2021, 11:13
Źródło informacji Connected Commerce Council
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ