Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Po niecałych 12 miesiącach od momentu rozpoczęcia działalności, liczba pracowników DataArt wzrosła do blisko 100 osób. Korporacja stworzyła ogromne możliwości dla specjalistów, którzy chcą pracować w Lublinie i jednocześnie brać udział w realizacji międzynarodowych projektów dla renomowanych firm, reprezentujących takie branże, jak finanse, medycyna, technologie mobilne, internetowe oraz przemysł i media. Klientami korporacji są, m.in. serwis internetowy Skyskanner, oferujący planowanie podróży i wyszukiwanie połączeń lotniczych, firma ratingowa Standard&Poor, brytyjska organizacja Cancer Research, która zajmuje się profilaktyką zachorowań na raka oraz największy supermarket internetowy Ocado.
Pracownicy DataArt, wielu z nich pochodzi z różnych zakątków Europy, są bardzo związani z Lublinem i cenią sobie życie w tym mieście. Firma realizuje program relokacji, dzięki któremu specjaliści IT mogą się przeprowadzić i pracować przy realizacji wymarzonych projektów. Znane na całym świecie firmy, a wśród nich serwis TheTrainLine umożliwiający planowanie podróży i wyszukiwanie atrakcyjnych cenowo połączeń kolejowych oraz Ocado, dążą do tego, aby ich projekty były realizowane przez ekspertów pracujących w Lublinie, których rekrutuje i stale poszukuje DataArt.
Celem DataArt jest rozwój branży IT. Firma prowadzi owocną współpracę z Urzędem Miasta Lublin i wspiera inicjatywy Lubelskiej Wyżyny IT, która pomaga inwestorom przy realizacji kampanii marketingowych i nawiązywaniu relacji z uczelniami, biurami karier i organizacjami studenckimi. Co szczególnie istotne, LWIT organizuje także spotkania dla przedstawicieli firm IT sprzyjające integracji i wzajemnej wymianie doświadczeń.
Wysokie miejsce na liście priorytetów DataArt zajmuje edukacja. W minionym roku z sukcesem zorganizowano szereg kluczowych eventów. Jednym z nich była międzynarodowa konferencja "IT NonStop" poświęcona nowym technologiom, którą zrealizowano przy wsparciu Wydziału Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Lubelskiej. Wydarzenie zostało także objęte Honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Lublin. Do udziału w "IT NonStop" zgłosiło się ponad 130 osób. W role prelegentów, oprócz zagranicznych gości, wcielili się młodzi wynalazcy i członkowie studenckich kół naukowych, m.in. Jakub Jakubczyk, konstruktor dronów, Koło Naukowe Elektroników "MicroChip" z Politechniki Lubelskiej (twórcy łazika marsjańskiego "Orion") oraz Studenckie Koło Naukowe Geoinformatyków z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Korporacja prowadzi działania zmierzające do podnoszenia kwalifikacji osób, które chcą związać swoją przyszłość z branżą IT. W DataArt już od ponad 8 lat z powodzeniem funkcjonuje program stażowy. Do tej pory skorzystało z niego ponad pół tysiąca osób. Firma zyskuje dodatkowo nowych, zdolnych stażystów dzięki organizacji bezpłatnych szkoleń dla studentów, pasjonatów i początkujących programistów pn. "IT School". Do udziału w wiosennej odsłonie wydarzenia zgłosiło się 60 osób. Jesienna edycja (nabór nie został jeszcze zamknięty) przyciągnęła już ponad 80 chętnych. Ostatnio lubelski oddział korporacji dołączył do nowego projektu zainicjowanego przez Lubelski Park Naukowo Technologiczny, Miejski Urząd Pracy oraz Urząd Miasta Lublin, mającego na celu aktywizację osób bezrobotnych i organizację staży. Firma wspiera także organizację kluczowych dla branży IT szkoleń i konferencji, takich jak: "InfoMEET", Microsoft Expert Summit, UMCS IT Academic Day czy hackathon programistyczny LUBCODE.
Oprócz szkoły IT, osoby zainteresowane branżą mogą zdobywać nowe umiejętności uczestnicząc w cyklicznych spotkaniach "IT talk", które ruszą ponownie w październiku 2015 r. W ich trakcie chętni poznają międzynarodowy świat IT od kuchni, czerpiąc z doświadczenia najlepszych specjalistów DataArt, którzy specjalnie na tę okazję przyjadą do Lublina z zagranicznych oddziałów firmy. Firma ceni sobie otwartość. Chętnie nawiązuje kontakt z mediami (również studenckimi) i dzieli się swoimi sukcesami oraz zaprasza na przygotowywane przez siebie wydarzenia wykorzystując różne środki masowego przekazu: radio, prasę i telewizję, także zagraniczną.
Lubelskie biuro DataArt organizuje dodatkowo szereg eventów wewnętrznych sprzyjających integracji i podnoszących komfort pracy oraz wspiera organizację zespołowych aktywności. Korporację tworzą ludzie z pasją, którzy wolny czas spędzają na realizacji marzeń i aktywności fizycznej: zdobywają szczyty, skaczą ze spadochronem, grają w tenisa, siatkówkę i ćwiczą jogę (nawet w biurze).
DataArt jest dynamiczną i profesjonalną firmą, która dba o relacje z klientami, współpracownikami, partnerami, społecznościami i wszystkimi osobami, które obracają się w świecie nowoczesnych technologii. Czasopismo Business Week uznało DataArt za jedną z najlepiej rozwijających się firm outsourcingowych na świecie.
"Dynamiczny rozwój lubelskiego oddziału DataArt zawdzięczamy przede wszystkich ogromnemu zapotrzebowaniu na wysokiej klasy specjalistów IT ze strony naszych klientów. Komfortowe warunki pracy oraz ciekawe, bazujące na najnowszych technologiach projekty, zapewniają stały wzrost zatrudnienia" - komentuje Julia Diatczyk, prezes zarządu DataArt Poland.
O DataArt:
DataArt (www.dataart.com) jest firmą technologiczno-konsultingową tworzącą rozwiązania end-to-end, od koncepcji i strategii, do projektowania, wdrażania i wsparcia, pomagając klientom z branży usług finansowych, hotelarskich, opieki zdrowotnej, mediów i IoT w osiąganiu ich celów biznesowych.
Zakorzeniona w głębokiej wiedzy specjalistycznej i technologicznej, DataArt projektuje nowe produkty, modernizuje systemy korporacyjne i oferuje usługi zarządzania tworzone przez wybitne zespoły programistów w USA, Wielkiej Brytanii, Europie Środkowej i Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej. Jako uznany lider w dziedzinie usług biznesowych i technologicznych, DataArt zdobyła zaufanie wielu wiodących światowych marek i najbardziej wymagających klientów w tym m.in. McGraw-Hill Financial, Coller Capital, BankingUp, Ocado, artnet, Betfair, SkyScanner, Collette Vacations, Booker and Charles RiverLaboratories.
Źródło informacji: DataArt Poland
UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako "źródło informacji". (Centrum Prasowe PAP)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.09.2015, 17:47 |
Źródło informacji | DataArt Poland |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE