Newsletter

DATALOGIC w Polsce, czyli jeszcze bliżej klientów

20.06.2016, 15:19aktualizacja: 20.06.2016, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przedstawicielstwo DATALOGIC w Polsce. Oficjalne przecięcie wstęgi
Przedstawicielstwo DATALOGIC w Polsce. Oficjalne przecięcie wstęgi
Opatentowane na całym świecie czytniki, skanery, laserowe znaczniki czy przenośne komputery DATALOGIC stały się solidnymi narzędziami do liczenia i… mnożenia pieniędzy. Udziałowcy włoskiej spółki liczą zyski i wciąż inwestują w innowacje, a użytkownicy ich urządzeń liczą oszczędności. Po otwarciu w Polsce swojego biura przedstawiciele DATALOGIC nie ukrywali, że od 1972 roku rozwijali spółkę także przez przejęcia.

W ciągu ostatnich trzech lat akcje DATALOGIC podrożały niemal dwukrotnie, z 6.89 euro do 12.86 euro, a liczona na tej podstawie kapitalizacja wzrosła do około 1 mld euro. Tak rynek reaguje na publicznie prezentowane plany rozwoju.

Teraz Polska

Polska stała się jednym z kolejnych etapów ekspansji spółki, a otwarcie przedstawicielstwa ma ją przybliżyć do klientów. Zarząd spółki liczy, że przyczyni się do osiągania przez DATALOGIC jeszcze lepszych wyników.

"Rynek polski jest bardzo istotny, (…) wiążemy z tym wielkie nadzieje” - powiedział podczas konferencji prasowej w Warszawie Giulio Berzuini, dyrektor generalny i wiceprezes Działu Skanerów Ręcznych, wiceprezes sprzedaży Działu Automatycznego Gromadzenia Danych w obrębie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki - PAP).

"Mamy wielu partnerów w Polsce, jesteśmy tu zakorzenieni, nasze skanery ręczne są tu na pierwszym miejscu, a własne biuro pozwala nam być bliżej polskich klientów, przyjąć ich i w odpowiednich warunkach zorganizować prezentacje” - powiedział Udo Braster, Wiceprezes sprzedaży w obrębie DACH (Niemiec, Austrii i Szwajcarii), Europy Wschodniej, Rosji, Bliskiego Wschodu i Turcji. Podkreślił, że DATALOGIC stawia w centrum swojego działania klientów zarządzających sklepami, szpitalami, firmami kurierskimi i zakładami produkcyjnymi. Współpracuje też z takimi firmami integracyjnymi jak Toshiba, Fujitsu czy IBM.

Udo Braster dodał, że w Polsce dobrze sprawdza się wiele rozwiązań DATALOGIC, a przy opracowaniu oprogramowania do nich współpracuje polska firma informatyczna COMP S.A. Dzięki temu możliwe są szybkie i elastyczne zmiany oprogramowania, zgodnie z potrzebami klientów.

“Zaufanie, doświadczenie i wiedza - takich atrybutów szukamy i je doceniamy w partnerskich programach” - powiedział Cosimo Capuzzello, wiceprezes sprzedaży w obrębie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Dyrektor Generalny działu czujników i bezpieczeństwa.

Wszyscy przedstawiciele firmy podkreślali, że chcą, aby praca z nimi była łatwa i długofalowa, zgodnie z zasadami “Ease of doing business” (łatwość prowadzenia biznesu - PAP) oraz “Sense of belonging” (poczucie przynależności - PAP)

Globalna firma, europejska tożsamość

"Firma ma silną tożsamość europejską, ale globalny zasięg” - podkreślał Giulio Berzuini. Wytwarzane w ośmiu fabrykach produkty DATALOGIC są już obecne w ponad 30 krajach, 40% obrotów DATALOGIC księguje w Europie, 30% w Ameryce Północnej, a 13% w Azji. Stany Zjednoczone i kraje azjatyckie stają się głównymi kierunkami intensywnej działalności spółki na światowej arenie. O tym jak silnym, światowym graczem jest już DATALOGIC, może świadczyć fakt, że w ojczystym kraju osiąga zaledwie 8,5% wszystkich dochodów.

W Polsce urządzenia DATALOGIC są obecne od 20 lat. Codziennie widzą je m.in. klienci „Biedronki”.

Wyprzedzanie konkurencji

Firma DATALOGIC od kilku dekad specjalizuje się w zarządzaniu technologiami, ich doskonaleniu oraz wprowadzaniu nowych, przełomowych produktów. Cykl działania firmy opiera się na planowaniu, że co roku ponad jedna czwarta przychodów będzie pochodzić ze sprzedaży nowych produktów, a tylko w 2015 roku DATALOGIC wprowadziła ich na rynek dwadzieścia jeden.

"2015 rok był dla grupy całkiem dobry” - ocenił Giulio Berzuini. Z przychodami na poziomie prawie 600 mln dolarów DATALOGIC zaksięgował dwucyfrowy wzrost, podczas gdy firmy z tej branży przeciętnie rosną w tempie 2-4% rocznie.

Najlepszy dla spółki był rok 2013, gdy nowe pomysły i strategie wprowadził Romano Volta, prezes, założyciel i główny udziałowiec DATALOGIC.

Strategia oparta na trzech filarach

DATALOGIC opiera swój rozwój na wyprzedzaniu rynku pod względem tempa wzrostu, poszerzaniu zakresu działania oraz utrzymywaniu technologicznej przewagi nad konkurencją.

Firma koncentruje się na czterech branżach: handlu, transporcie i logistyce, automatyzacji zakładów produkcyjnych oraz służbie zdrowia, a jej rozwiązania znajdują zastosowanie w wielu innych sektorach gospodarki.

Giulio Berzuini stwierdził, że zwłaszcza ochrona zdrowia jest bardzo obiecująca, gdyż rozwiązania i urządzenia opracowane przez DATALOGIC pozwalają zapobiec wielu tragicznym w skutkach pomyłkom. Jako przykład podał dane z USA, gdzie odnotowuje się rocznie około 100 tys. zgonów z powodu podawania pacjentom niewłaściwych leków lub ich złej dawki.

"Wspieramy swoimi urządzeniami nie tylko szpitale, gdzie upewniamy się, czy pielęgniarki wydadzą odpowiednie leki odpowiednim pacjentom, ale wspieramy branżę farmaceutyczną już na etapie produkcji i pakowania poszczególnych leków” - podkreślił Pietro Scanabissi, Area Manager DATALOGIC w regionie Europy. Podobnie jest w branżach spożywczej czy kosmetycznej.

"Najlepsze mózgi” w R&D i DL LABS

"Nasze najlepsze mózgi są w 12 ośrodkach badawczo-rozwojowych R&D oraz dwóch laboratoriach Data Logic LABS w Bolonii i Stanie Oregon” - powiedział Gulio Berzuini.

Na doskonalenie bardzo zaawansowanych technologicznie produktów i jeszcze lepsze ich dopasowanie do potrzeb klientów firma wydaje ponad 9 proc. swoich przychodów. Dzięki temu ma ponad 1200 patentów. „Patentowanie jest jednym z najważniejszych czynników naszego sukcesu” - powiedział Gulio Berzuini.

Dodał, że DATALOGIC odchodzi od bycia firmą “produktowo-rozwiązaniową”, a kieruje się w stronę dostawcy zorientowanego na klienta, czyli zgodnie z ideą customer-centric.

Zero pomyłek na milion prób

Zero wad, zero defektów, zero przestojów. Wszystko dzięki znakowaniu wszystkich części w procesie produkcyjnym, np. w branży samochodowej czy AGD. Służą do tego m.in. znaczniki laserowe.

"Jesteśmy jedyną firmą, która zapewnia znakowanie, odczyt oraz kontrole jakości” - powiedział Pietro Scanabissi, Area Manager DATALOGIC w regionie Europy. Podkreślił, że niezwykle ważna jest bezbłędność całego procesu, nie tylko w branży farmaceutycznej i ochronie zdrowia. Przedstawił dane, z których wynika, że na milion przeprowadzonych prób odczytu kodów kreskowych, nie odnotowano ani jednego błędu czy defektu. Nawet gdyby doszło do awarii czytnika, osoby nadzorujące proces natychmiast się o tym dowiedzą.

Polska na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku

Na decyzję o utworzeniu w Polsce przedstawicielstwa DATALOGIC nie miały wpływu plany otwarcia Nowego Jedwabnego Szlaku z Chin do Europy, z ewentualnym centrum przeładunkowym k. Łodzi. Pytani o to przez PAP przedstawiciele spółki przyznali, że usytuowanie Polski w środku Europy ma duży wpływ na ich decyzje inwestycyjne.

"Jeśli chodzi o ten dział przemysłu (transport, logistyka, handel - PAP) i wertykalizacja, którą widzimy, rynku polskiego, skłania nas również do inwestycji i rozwoju produktów w tym sektorze” - powiedział PAP Krzysztof Tkotz, Country Manager ds. Europy Wschodniej, DATALOGIC.

Opis do fotografii: Przedstawicielstwo DATALOGIC w Polsce. Oficjalne przecięcie wstęgi. Na zdjęciu od lewej: Cosimo Capuzzello - Wiceprezes sprzedaży w obrębie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, dyrektor generalny działu czujników i bezpieczeństwa; Giulio Berzuini – dyrektor generalny i wiceprezes działu skanerów ręcznych, wiceprezes sprzedaży działu Automatycznego Gromadzenia Danych w obrębie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki); Udo Braster - wiceprezes sprzedaży w obrębie DACH (Niemiec, Austrii i Szwajcarii), Europy Wschodniej, Rosji, Bliskiego Wschodu i Turcji.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.06.2016, 15:19
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii