Newsletter

DECORA SA (10/2025) Wszczęcie postępowania antymonopolowego przeciwko Spółce.

19.05.2025, 13:01aktualizacja: 19.05.2025, 13:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 10/2025

Zarząd Decora S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 19 maja 2025 roku otrzymał zawiadomienie o wszczęciu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ("UOKiK"), przeciwko Spółce, postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem zawarcia porozumienia w rozumieniu art. 4 pkt. 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a zarazem porozumienia lub praktyki uzgodnionej w rozumieniu art. 101 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Postępowanie zostało wszczęte na postawie art. 49 ust. 1 w związku z art. 88 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.

Działania Spółki, zdaniem Prezesa UOKiK, miałyby polegać na:

1) czynieniu ustaleń cenowych w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. a) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;

2) dokonaniu podziału rynku sprzedaży hurtowej w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. c) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości nie większej niż 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary, jeżeli przedsiębiorca ten, choćby nieumyślnie dopuścił się naruszenia zakazu określonego w art. 6 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów lub dopuścił się naruszenia art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej uwzględnia się m.in. okres, stopień i skutki rynkowe naruszenia przepisów ustawy, okoliczności naruszenia oraz uprzednie naruszenie przepisów ustawy.

W ocenie Spółki wszczęcie postępowania antymonopolowego jest nieuzasadnione. Spółka w toku postępowania zamierza kwestionować stanowisko Prezesa UOKiK w całości.

Szczegółowa podstawa prawna:

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. 2014.173.1)

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.05.2025, 13:01
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ