Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Decora S.A. ("Spółka") informuje, że w dniu 19 maja 2025 roku otrzymał zawiadomienie o wszczęciu przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ("UOKiK"), przeciwko Spółce, postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem zawarcia porozumienia w rozumieniu art. 4 pkt. 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a zarazem porozumienia lub praktyki uzgodnionej w rozumieniu art. 101 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Postępowanie zostało wszczęte na postawie art. 49 ust. 1 w związku z art. 88 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji ustanowionych w art. 81 i 82 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
Działania Spółki, zdaniem Prezesa UOKiK, miałyby polegać na:
1) czynieniu ustaleń cenowych w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. a) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej;
2) dokonaniu podziału rynku sprzedaży hurtowej w odniesieniu do paneli winylowych, podkładów pod panele, listew przypodłogowych oraz profili podłogowych znajdujących się w ofercie Spółki - co w ocenie Prezesa UOKiK może stanowić naruszenie art. 6 ust. 1 pkt. 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz art. 101 ust. 1 lit. c) Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
Zgodnie z art. 106 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów Prezes UOKiK może nałożyć na przedsiębiorcę, w drodze decyzji, karę pieniężną w wysokości nie większej niż 10% obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary, jeżeli przedsiębiorca ten, choćby nieumyślnie dopuścił się naruszenia zakazu określonego w art. 6 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów lub dopuścił się naruszenia art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej uwzględnia się m.in. okres, stopień i skutki rynkowe naruszenia przepisów ustawy, okoliczności naruszenia oraz uprzednie naruszenie przepisów ustawy.
W ocenie Spółki wszczęcie postępowania antymonopolowego jest nieuzasadnione. Spółka w toku postępowania zamierza kwestionować stanowisko Prezesa UOKiK w całości.
Szczegółowa podstawa prawna:
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. 2014.173.1)
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
[English version below]
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.05.2025, 13:01 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |