Newsletter

DIGITREE GROUP SA (29/2020) Informacja o szacunkowych wstępnych wynikach za pierwsze półrocze 2020 roku

03.08.2020, 21:03aktualizacja: 03.08.2020, 21:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 29/2020

Zarząd Spółki Digitree Group S.A. (dalej: "Emitent", "Spółka") informuje, iż w dniu dzisiejszym, tj. 03.04.2020 r., dokonał wstępnego oszacowania skonsolidowanych wyników finansowych Grupy Kapitałowej Digitree Group za pierwsze półrocze 2020 roku. obejmujące okres od 01.01.2020 r. do 30.06.2020 r.

Skonsolidowane szacunkowe wyniki Grupy Kapitałowej Digitree Group w pierwszym półroczu 2020 r. kształtowały się następująco:

Przychody ze sprzedaży: 24 557 614 zł,

EBITDA: 2 879 072 zł,

Zysk netto: 262 234 zł.

Szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2020 roku wyniosły 24 557 614 zł, wobec 28 758 397 zł w pierwszym półroczu 2019 roku. Spadek skonsolidowanych przychodów o kwotę ok. -4,2 mln zł, tj. 14,6%, spowodowało kilka równolegle występujących czynników. Należało do nich m.in. zaprzestanie obejmowania w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym przychodów spółki Adepto sp. z o.o. w związku z umową inwestycyjną, zawartą w dniu 13.09.2019 r., na podstawie której udział Emitenta we wspomnianej spółce zależnej zmniejszył się do 40%. Ponadto wpływ na wysokość przychodów miał również poziom sprzedaży wypracowanej przez spółki z Grupy Kapitałowej w styczniu br. (pierwsze większe zlecenia kampanii marketingowych zaczęły pojawiać się stosunkowo późno, tj. w drugiej połowie miesiąca stycznia), a także przychody osiągnięte w miesiącach marzec-czerwiec, kiedy to część klientów Grupy Kapitałowej Digitree Group wprowadziła ograniczenia w swoich działaniach marketingowych w związku z pandemią COVID-19. Zgodnie z raportem przeprowadzonym w połowie kwietnia br. przez IAB Polska nt. konsekwencji koronawirusa dla branży komunikacji reklamowej online, aż 87% firm z branży reklamy online odczuwa destrukcyjne skutki pandemii, a 4 na 5 firm odnotowało zmniejszenie osiąganych przychodów. Firmy zmniejszyły również ogólne wydatki na reklamę i inwestują jedynie w formy promocji przekładające się na największe korzyści biznesowe: zwłaszcza reklamę sprzedawaną w modelu programmatic, mobile, reklamę w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz w social media. W ramach badań prowadzonych przez spółki z Grupy Kapitałowej Digitree Group odnotowane zostały również spadki w zakresie konkretnych branż takich jak fashion, gdzie zainteresowanie klientów online konkretnymi produktami spadło nawet o 70%, czy branży travel, gdzie spadki w zakresie liczby codziennych odwiedzin stron internetowych sięgały w niektórych miesiącach II kwartału 2020 r. poziomu ok. 10% ruchu sprzed pandemii. Powyższe realnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Emitenta. Natomiast w ujęciu kwartał do kwartału, przychody Grupy Emitenta utrzymały się niemal na tym samym poziomie (12 364 623 zł w I kwartale wobec 12 192 991 zł w II kwartale br.).

Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, odczuwalnej dla wielu firm, w tym z branży reklamowej, ogólny poziom skonsolidowanych wyników finansowych Grupy, takich jak EBITDA i zysk netto, uległ znaczącej poprawie. Z uwagi na wzmożone zainteresowanie usługami z zakresu obsługi e-commerce, Fast White Cat S.A. odnotowała poprawę wyników, natomiast wyniki spółek takich jak INIS sp. z o.o., JU: sp. z o.o. czy Sales Intelligence sp. z o.o. spadły. Wstępna skonsolidowana EBITDA Grupy Kapitałowej Digitree Group w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosła ok. 2 879 072 zł, wobec 1 644 728 zł w pierwszym półroczu 2019 roku, co stanowi wzrost o kwotę 1,2 mln zł, tj. o 75% rok do roku. Wynik EBITDA osiągnięty w samym II kwartale 2020 r., wynoszący 1 629 267 zł, okazał się najwyższy w porównaniu do 4 poprzedzających go kwartałów (1 111 303 w II kwartale 2019 r., 1 045 048 zł w III kwartale 2019 r., 1 380 015 zł w IV kwartale 2019 r. i 1 249 805 zł w I kwartale 2020 r.).

Szacunkowy zysk netto w pierwszym półroczu 2020 roku wyniósł 262 234 zł, wobec straty (-714 804 zł) osiągniętej w analogicznym okresie roku 2019. Emitent zwraca uwagę na fakt, iż zysk netto wypracowany w samym II kwartale 2020 roku, tj. 400 372 zł, również stanowi znaczną poprawę względem poprzednich kwartałów. Wówczas Grupie Emitenta w zakresie zysku (straty) netto udało się wypracować -355 249 zł w II kwartale 2019 r., -214 315 zł w III kwartale 2019 r., 295 387 zł w IV kwartale 2019 r. i -138 138 zł w I kwartale 2020 r.

Poprawa wyników finansowych pierwszego półrocza 2020 r. w stosunku do pierwszego półrocza 2019 r., zarówno na poziomie EBITDA jak i zysku netto, była efektem oszczędności kosztowych i kontynuacji zmian wprowadzonych w ramach spółek należących do Grupy Kapitałowej Digitree Group w zakresie prowadzenia projektów oraz obsługi klienta. W drugim kwartale 2020 r. Emitent zauważył nie tylko znaczne zainteresowanie segmentem platform e-commerce, ale także zapotrzebowanie klientów na ich profesjonalną i kompleksową obsługę. Zgodnie z założeniami strategicznymi powinno się to przekładać na wzrost sprzedaży produktów Grupy Kapitałowej, realizowanej w ramach JU: sp. z o.o. Wpływ na wyniki Grupy Emitenta w I półroczu 2020 r. miały również procesy restrukturyzacyjne obejmujące spółki VideoTarget sp. z o.o. oraz Cashback Services sp. z o.o. jak również pomoc uzyskana z mechanizmów dofinansowania w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Łączna wysokość wsparcia dla Grupy Emitenta, która miała wpływ na wynik I półrocza roku 2020 wyniosła ok. 319 tys. zł.

Zarząd Spółki zaznacza, iż prezentowane wielkości mają charakter szacunkowy, mogą ulec zmianie i różnić się od wartości, które zostaną opublikowane w raporcie okresowym za I półrocze 2020 r. w dniu 2 września 2020 r. Dodatkowo sprawozdanie finansowe za okres I półrocza 2020 r. będzie podlegać przeglądowi przez biegłego rewidenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.08.2020, 21:03
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ