Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od 29 marca do 3 kwietnia br. w zamku Nijo w Kyoto, siedemnastowiecznej siedzibie potężnego rodu szogunów, wpisanej na listę Światowego Dziedzictw UNESCO, odbędzie się "Konkurs Elegancji" - prestiżowa impreza, w której biorą udział najlepsze zabytkowe samochody świata.
W japońskim konkursie nie może zabraknąć FCA Heritage - działu zajmującego się odzyskiwaniem i promocją dziedzictwa historycznego marek należących do Grupy FCA. FCA Heritage, razem z marką Alfa Romeo, jest partnerem wydarzenia zorganizowanego z inicjatywy słynnego artysty Hidemoto Kimura, które ma powtórzyć ogromny sukces pierwszej edycji z 2016 roku.
FCA Heritage przedstawi zabytkowe samochodowe dzieło sztuki, będące na co dzień eksponatem "Muzeum Historii Alfa Romeo, La macchina del tempo, (Wehikuł czasu)" w Arese k.Mediolanu: chodzi o 1900 C52 Coupé, zwaną "Disco Volante" ("Latającym spodkiem"), która zostanie zaprezentowana poza konkursem, jako "honorowy" eksponat wystawy poświęconej Carrozzeria Touring. Obok niej, podkreślając nierozerwalną więź łączącą samochody przeszłości z tymi z aktualnej produkcji, Giulia Quadrifoglio, stanowiąca nowy wzorzec Alfy Romeo oraz najwyższy wyraz "mechaniki emocji", wyjątkowy samochód o niezwykłych osiągach i ekskluzywnym charakterze.
Alfa Romeo 1900 C52 Coupé "Disco Volante"
Prototyp "Disco Volante", wykonany na przełomie 1952 i 1953 roku, został zaprojektowany przez Gioacchino Colombo na bazie 1900 Sprint, od której odziedziczył niektóre elementy. W odróżnieniu od samochodów seryjnej produkcji, zbudowanych na nadwoziu samonośnym, Alfa "Disco Volante" jest zbudowana na ramie rurowej, natomiast silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1997 cm3 został całkowicie przeprojektowany, uwzględniając blok i głowicę ze stopów metali lekkich, rozrząd z dwoma wałkami i pojedyncze zasilanie. Dysponując mocą 158 KM, ten niezwykły samochód osiągał maksymalna prędkość powyżej 220 km/h.
Nadwozie "Disco Volante" zasługuje na szczególną uwagę. Konstrukcja wykonana przez Touring, łączyła w sobie badania w zakresie aerodynamiki z trendami stylistycznymi, docierającymi do Europy zza oceanu, czerpiącymi inspirację z aeronautyki. Samochód ma oryginalne, wybrzuszone „skrzydła” nad kołami, które płynnie łączą się z nisko zawieszoną linią nadwozia, dzięki czemu wygląda tak, jak statek kosmiczny, stąd jego nazwa. W sumie wyprodukowano tylko pięć egzemplarzy modelu: jeden Spider, jeden Coupé, jedną wersję "fianchi stretti" (wąskie biodra) oraz dwie wersje spider z silnikiem 6C 3000.
Giulia Quadrifoglio
Zaprojektowany w Centrum Stylu Alfy Romeo design fascynującej Giulii, jest potwierdzeniem najlepszej włoskiej tradycji, która łączy w sobie harmonijne proporcje, linearność stylu, wysoką jakość materiałów i elementów wykończenia z aluminium, drewna i skóry. Całość wzbogacona kultowymi elementami należącymi do ponad 100-historii marki. Najbardziej znaczącym przykładem jest słynny trójkątny przedni grill, niewątpliwie jeden z najsłynniejszych elementów wzornictwa Alfy Romeo.
Wersja Quadrifoglio jest wyposażona w potężny benzynowy turbodoładowany silnik V6 2.9 l o mocy 510 KM, który połączony, w prezentowanym samochodzie, z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów zapewnia niezwykłe osiągi: prędkość maksymalną 307 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niezwykłe osiągi w pełnym poszanowaniu dla środowiska: Giulia Quadrifoglio jest najlepsza w swojej klasie, jeśli chodzi o emisję CO2, z wynikiem na poziomie 189 g/km.
W celu uzyskania idealnego stosunku masy do mocy, poniżej 3, nowa Giulia łączy niezwykłe osiągi silnika z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, maskę silnika i dach czy aluminium, z którego zbudowany został silnik, hamulce zawieszenie, (w tym przednie punkty mocowania gniazd amortyzatorów oraz ramę przednią i tylną) oraz wiele elementów karoserii, takich jak drzwi i błotniki. Poza tym, belka poprzeczna tylna wykonana jest z kompozytu aluminium i tworzywa. W celu zmniejszenia masy całkowitej, dopracowano również układ hamulcowy, wprowadzając aluminiowe elementy oraz tarcze węglowo-ceramiczne, natomiast siedzenia mają konstrukcję wykonaną z włókna węglowego. Zmniejszona masa oczywiście nie wpływa negatywnie na doskonałą sztywność skrętną samochodu, która gwarantuje doskonałą jakość, komfort akustyczny i zachowanie na drodze, również w przypadku ekstremalnych naprężeń.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.03.2018, 18:24 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Nagroda główna dla HEUTHES w rankingu IT@BANK2024
Firma HEUTHES po raz pierwszy w historii swojej działalności zwyciężyła w prestiżowym rankingu głównym IT@BANK organizowanym przez Miesięcznik Finansowy BANK. Tym samym w tegorocznej, dziewiętnastej edycji rankingu firma uzyskała tytuł najbardziej wszechstronnej firmy IT. Warto podkreślić, iż nagrodę firma HEUTHES zdobyła w jubileuszowym roku 35-lecia istnienia.- 22.11.2024, 11:09
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.
-
Image
Thorium Space i SWISSto12 podpisali strategiczną umowę na produkcję nowoczesnego payloadu dla programu HummingSat ESA PAP
W dniu 21 listopada b.r., Thorium Space S.A. podpisało przełomową umowę ze szwajcarską firmą SWISSto12, liderem w programie HummingSAT Europejskiej Agencji Kosmicznej. Umowa, obejmująca opracowanie i produkcję w pełni elastycznego i sterowanego cyfrowo payloadu dla platformy satelitarnej na orbitę GEO HummingSat, otwiera nowe możliwości dla polskiego sektora kosmicznego i europejskiego rynku telekomunikacyjnego. Kompleksowa realizacja projektu, potrwa cztery lata i przyniesie Thorium Space co najmniej 33 mln EUR.- 22.11.2024, 10:56
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Andersen rozszerza globalną ofertę usług wyceny w 10 krajach Azji i Pacyfiku
- 22.11.2024, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire