Newsletter

Disruptive Innovations - innowacje przełomowe czy zakłócające?

27.11.2015, 14:39aktualizacja: 27.11.2015, 14:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/Rafał Guz
Fot. PAP/Rafał Guz
"W czym tkwi siła disruptive innovations?" - w debacie pod takim tytułem, zorganizowanej przez inicjatywę Znane Ekspertki oraz Instytut Innowacyjna Gospodarka, uczestniczyły przedstawicielki biznesu, administracji oraz nauki. Dyskusję moderowała dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Konfederacji Lewiatan.

Wśród historycznych przykładów innowacji przełomowych przywoływano wynalezienie maszyny parowej czy upowszechnienie Internetu. Niektórzy twierdzą, że taką innowacją jest Uber. "W moim przekonaniu Uber to innowacja kontynuacyjna. Poszerza rynek, dostarcza alternatywy, ale nie wypiera istniejących środków transportu" - przekonywała Ilona Grzywińska z Uber.

Agata Wacławik-Wejman z Google, stwierdziła, że pojęcie disruptive innovations należy rozumieć raczej jako innowacje zakłócające niż przełomowe. Jak przekonywała, Google jest źródłem takich innowacji. "Samo pojawienie się wyszukiwarki internetowej było dużym zakłóceniem tego, jak uzyskujemy informacje" - powiedziała.

Wyszukiwarki to nie jedyne rozwiązania, które zrewolucjonizowały wirtualną rzeczywistość. „Przełomem było pojawienie się mediów społecznościowych. Zmieniły sposób budowania relacji międzyludzkich, kontaktów, okazywania emocji” - wyliczała Bożena Leśniewska z Orange Polska.

Dr Daria Tataj z Tataj Innovations zwróciła uwagę na fakt, że w momencie upowszechnienia Internet miał niemal 30 lat. "W połowie lat 80. Tim Berners-Lee, pracując nad innym projektem, pomyślał, że warto wykorzystać tę starą technologię do komunikacji z naukowcami. Taki był początek WWW"- przypomniała.

Ekspertki zgodziły się, że istotną kwestią jest wspieranie innowacji w zalążku. "Innowacyjne przedsięwzięcia to często projekty w początkowym stadium. One potrzebują ochrony, bezpieczeństwa i pewności działania" - przekonywała Beata Lubos z Ministerstwa Gospodarki. "Ponad 90% przedsiębiorstw w Polsce to małe firmy kierowane przez młodych ludzi. Drogą innowacji jest stawianie na startupy" - wtórowała jej prof. Anna Olejniczuk-Merta z Akademii Leona Koźmińskiego.

Debata "W czym tkwi siła disruptive innovations?" odbyła się w ramach II Tygodnia Znanych Ekspertek w mediach. Znane Ekspertki (www.znaneekspertki.pl) to inicjatywa zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Jej celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej.

Partnerem projektu jest firma MasterCard.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 27.11.2015, 14:39
Źródło informacji Headlines Porter Novelli
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii