Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezydent Chin Xi Jinping wystosował list gratulacyjny z okazji wystawy, natomiast wicepremier Hu Chunhua wygłosił przemówienie podczas ceremonii otwarcia. Honorowymi gośćmi wystawy były Serbia i Czechy. Międzynarodowe osobistości z krajów dotkniętych pandemią uczestniczyły w forum w dwóch formach: przemówieniach online wygłaszanych przez dygnitarzy oraz wizytach bezpośrednich składanych przez wysłanników. Dwóch prezydentów i sześciu wicepremierów/ministrów z krajów honorowych wygłosiło przemówienia transmitowane w internecie, wyrażając życzenia rozszerzenia przyjaznej wymiany z Chinami i zdecydowanego wspierania współpracy Chiny-Wspólnota Gospodarcza Państw Europy. W targach wzięli udział przedstawiciele 52 krajów (w tym 13 z krajów Europy Środkowo-Wschodniej), wśród nich 32 ambasadorów (4 z krajów Europy Środkowo-Wschodniej).
Całkowita powierzchnia targów to 200 000 metrów kwadratowych, czyli prawie 90 000 metrów kwadratowych więcej niż w pierwszej edycji. Ponadto podczas Expo po raz pierwszy zbudowano specjalne obszary wystawiennicze dla integracji handlu krajowego i zagranicznego, zakupów zagranicznych towarów i handlu cyfrowego Zhejiang. Ponad 3000 stoisk przyciągnęło 2041 wystawców i 7468 zawodowych handlowców. W imprezie wzięły udział centralne przedsiębiorstwa chińskie oraz znane firmy, w tym China Road and Bridge Corporation (CRBC) i BGI, a także międzynarodowe marki z Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Gorenje i Tescoma. Poza specjalnymi produktami rolnymi i towarzyszącymi eksponowane były również maszyny i elektronika, produkty związane z życiem i zdrowiem oraz pięć innych kategorii. Na targach zadebiutowały czeskie czołowe naczynia kuchenne, pianina PETROF i inne ekskluzywne marki. Słoweński Pipistrel Aircraft, polskie jachty, rumuńskie kampery wysokiej klasy, chińsko-czeskie helikoptery Wanfeng, laboratorium MGI Fire Eye, najnowsze produkty AI Huawei i wiele innych wysokiej klasy, wyrafinowanych i najnowocześniejszych produktów również zostało zaprezentowanych zwiedzającym.
Podczas targów dokonano planowych zakupów na łączną kwotę 10,78 mld juanów (w tym 7,46 mld juanów z krajami Europy Środkowo-Wschodniej) oraz podpisano 97 dwustronnych projektów inwestycyjnych o wartości 18,21 mld dolarów. Powołano również porozumienie przemysłu zdrowia publicznego Sojusz Przemysłowy Zdrowia Publicznego Chiny-CEEC, Sojusz Think Tanków Edukacyjnych Zhejiang-CEEC i innych instytucji. Oficjalnie zaprezentowane zostały: Przedstawicielstwo Izby Handlowo-Przemysłowej Ningbo w Chinach (Ningbo), Baza Demonstracyjna Wymiany Ludzkiej CEEC, Przedstawicielstwo Izby Handlowo-Przemysłowej Ningbo w Serbii, Pilotażowa Strefa Wolnego Handlu CEEC w Chinach (Zhejiang) oraz Baza Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Innowacji. Uruchomiona została strona internetowa Wymiany Edukacyjnej CEEC oraz „Cyfrowa Platforma Usługowa Yixinou”. Kuchnia CEEC oraz „Poetyckie i malownicze Zhejiang - Tysiące przysmaków ze stu powiatów” zaprezentowały wspaniały efekt marki, przyciągając ponad 60 000 odwiedzających w ciągu trzech dni.
W Ningbo ulokowało się w sumie 17 platform instytucjonalnych, w tym grupa robocza Chiny-CEEC ds. sanitarnych i kwarantannowych środków ochrony zwierząt i roślin, mechanizm dialogu w ramach współpracy handlu elektronicznego Chiny-CEEC, indeks handlowy Chiny-CEEC oraz cyfrowa platforma handlowa „Qiaolian International” (ceecexpo.com/), co pozwoli miastu stać się gospodarzem dla najbardziej skoncentrowanych działań instytucjonalnych w ramach współpracy Chiny-CEEC.
KONTAKT:
He Jian
tel. 0086574-89387195
e-mail: hej@cceecexpo.org
Źródło informacji: China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.06.2021, 09:29 |
Źródło informacji | China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Pracodawcy RP: od czerwca zacznie brakować taksówkarzy w miastach PAP
Wchodzący w życie 17 czerwca 2024 r. obowiązek posiadania przez taksówkarzy polskiego prawa jazdy spowoduje, że z rynku może zniknąć nawet kilkanaście tysięcy kierowców. W efekcie o 10-20 proc. spadnie liczba dostępnych przewozów w dużych miastach, wzrosną ceny usług i obniżą się dochody budżetowe - wynika z raportu Pracodawców RP i Instytutu Finansów Publicznych.- 19.04.2024, 11:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ziemia potrzebuje orzeźwienia. Jak SodaStream inspiruje do zmian w kierunku bardziej ekologicznego trybu życia
Ile jednorazowych plastikowych butelek potrzeba, aby opleść Ziemię 27 razy? Odpowiedź to 5,5 mld - czyli tyle, ile w 2023 roku użytkownicy SodaStream zaoszczędzili planecie. Jak tego dokonali? Małymi eko zmianami w codzienności, które efektem skali przynoszą spektakularny efekt! Marka od początku istnienia inspiruje do podjęcia choć niewielkich kroków na drodze ku lepszej przyszłości planety, z troską o środowisko naturalne i dobrobyt kolejnych pokoleń. Udowadnia tym samym, że kreowanie wody i napojów gazowanych we własnej kuchni - zamiast sięgania po gotowe produkty w jednorazowym plastiku ze sklepowych półek - ma realny wpływ na odciążenie Natury.- 19.04.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SodaStream