Newsletter

Biznes i finanse

DS Smith zastąpiło już 170 mln plastikowych opakowań używanych w przemyśle, supermarketach i sprzedaży detalicznej

13.12.2021, 08:30aktualizacja: 13.12.2021, 11:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

DS Smith
DS Smith
DS Smith, wiodący dostawca przyjaznych środowisku opakowań zamierza do 2025 roku wymienić ponad miliard opakowań z tworzyw sztucznych na swoje rozwiązania z tektury przeznaczone dla supermarketów i sprzedawców internetowych na całym świecie. Jest to część działań zgodnych z wprowadzoną w ubiegłym roku Strategią Zrównoważonego Rozwoju „Na Teraz. I na Przyszłość”. W jej ramach firma zastąpiła już 170 milionów sztuk tworzyw sztucznych.

W praktyce oznacza to zwiększenie możliwości recyklingu opakowań swoich klientów średnio o ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku z opakowań i standów POS tygodniowo – czyli 12.000 sztuk na godzinę [1].

„Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość” – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.

Polska musi zaimplementować nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy PE i Rady UE z 2018 r., która zobowiązuje kraje UE do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca i zapewnienie wysokiej jakości recyklingu.

Ustawa będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych. 

Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów – zauważalny jest brak efektywnego systemu.

Odpowiedzią na tę sytuację mogą być rozwiązania opakowaniowe DS Smith oparte w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów dla detalistów tradycyjnych i e-commerce. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce. Firma eliminuje nawet najdrobniejsze ilości plastiku, np. drukując bezpośrednio na kartonie czy wprowadzając samozatrzaskujące się klapki z kartonu. 

Polskie case studies:

- DS Smith pomógł firmie Activtek zaprojektować bardziej ekologiczne opakowanie, które dobrze zabezpiecza urządzenia. Activtek jest producentem i jedynym certyfikowanym w Polsce dystrybutorem systemów oczyszczających powietrze z wykorzystaniem technologii ActivePure®. Technologia ActivePure® zwalcza 99,99% wirusa SARS-CoV-2 w zaledwie 3 minuty. Styropianowe listwy zostały zastąpione wkładkami z tektury, idealnie dopasowanymi do produktu. Zewnętrzne opakowanie jest wykonane z tektury 5-warstwowej, pochodzącej z makulatury. W trakcie współpracy udało się również znacznie ograniczyć odpady powstające przy wycinaniu opakowania z płyty tekturowej. Pudełko jest łatwe do złożenia, nie wymaga klejenia i jest łatwiejsze do recyklingu;

- DS Smith zaprojektował nadające się w 100 proc. do recyklingu opakowanie tekturowe dla firmy Marelli. Marelli w fabryce w Sosnowcu produkuje układy wydechowe dla marki Fiat, dostarcza je w skrzyniach rotacyjnych do fabryki oddalonej o ok. 100 km. Produkty ułożone są w 4 warstwach. Do ich zabezpieczenia używane były wytłoczki wielorazowego użytku z ABS. Producent poszukiwał alternatywy, która zapewni bezpieczny transport produktów. Zaproponowane przez DS Smith rozwiązanie składa się z 2 elementów – kratownicy i przekładki, i jest znacznie tańsze od wkładki ABS. DS Smith dostarcza produkty do Marelli Sosnowiec w modelu Just in Time, czyli opakowania są dostarczane niemal na linię produkcyjną.

[1] W oparciu o 12 410 godzin (20 maja – 21 października)
[2] Raport DS Smith, “Transforming the Supermarket Aisle” (2019)

Źródło informacji: DS Smith Polska

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.12.2021, 08:30
Źródło informacji DS Smith Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.