Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W praktyce oznacza to zwiększenie możliwości recyklingu opakowań swoich klientów średnio o ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku z opakowań i standów POS tygodniowo – czyli 12.000 sztuk na godzinę [1].
„Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość” – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska musi zaimplementować nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy PE i Rady UE z 2018 r., która zobowiązuje kraje UE do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca i zapewnienie wysokiej jakości recyklingu.
Ustawa będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów – zauważalny jest brak efektywnego systemu.
Odpowiedzią na tę sytuację mogą być rozwiązania opakowaniowe DS Smith oparte w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów dla detalistów tradycyjnych i e-commerce. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce. Firma eliminuje nawet najdrobniejsze ilości plastiku, np. drukując bezpośrednio na kartonie czy wprowadzając samozatrzaskujące się klapki z kartonu.
Polskie case studies:
- DS Smith pomógł firmie Activtek zaprojektować bardziej ekologiczne opakowanie, które dobrze zabezpiecza urządzenia. Activtek jest producentem i jedynym certyfikowanym w Polsce dystrybutorem systemów oczyszczających powietrze z wykorzystaniem technologii ActivePure®. Technologia ActivePure® zwalcza 99,99% wirusa SARS-CoV-2 w zaledwie 3 minuty. Styropianowe listwy zostały zastąpione wkładkami z tektury, idealnie dopasowanymi do produktu. Zewnętrzne opakowanie jest wykonane z tektury 5-warstwowej, pochodzącej z makulatury. W trakcie współpracy udało się również znacznie ograniczyć odpady powstające przy wycinaniu opakowania z płyty tekturowej. Pudełko jest łatwe do złożenia, nie wymaga klejenia i jest łatwiejsze do recyklingu;
- DS Smith zaprojektował nadające się w 100 proc. do recyklingu opakowanie tekturowe dla firmy Marelli. Marelli w fabryce w Sosnowcu produkuje układy wydechowe dla marki Fiat, dostarcza je w skrzyniach rotacyjnych do fabryki oddalonej o ok. 100 km. Produkty ułożone są w 4 warstwach. Do ich zabezpieczenia używane były wytłoczki wielorazowego użytku z ABS. Producent poszukiwał alternatywy, która zapewni bezpieczny transport produktów. Zaproponowane przez DS Smith rozwiązanie składa się z 2 elementów – kratownicy i przekładki, i jest znacznie tańsze od wkładki ABS. DS Smith dostarcza produkty do Marelli Sosnowiec w modelu Just in Time, czyli opakowania są dostarczane niemal na linię produkcyjną.
[1] W oparciu o 12 410 godzin (20 maja – 21 października)
[2] Raport DS Smith, “Transforming the Supermarket Aisle” (2019)
Źródło informacji: DS Smith Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.12.2021, 08:30 |
Źródło informacji | DS Smith Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ