Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W praktyce oznacza to zwiększenie możliwości recyklingu opakowań swoich klientów średnio o ponad 2 miliony sztuk plastiku jednorazowego użytku z opakowań i standów POS tygodniowo – czyli 12.000 sztuk na godzinę [1].
„Współpracujemy z naszymi klientami, aby do 2025 roku zastąpić ponad miliard sztuk problematycznego plastiku opakowaniami z tektury falistej, w pełni nadającymi się do recyklingu. Konsumenci coraz częściej domagają się mniejszej ilości odpadów z ich produktów, a my przyjmujemy ten program zmian, aby chronić planetę i tworzyć lepszą przyszłość” – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.
Polska musi zaimplementować nowe przepisy dotyczące Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP). Wynika to z dyrektywy PE i Rady UE z 2018 r., która zobowiązuje kraje UE do osiągnięcia do 2035 roku 65 proc. poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych. Celem zaktualizowanych przepisów ma być zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów ogólnie i na mieszkańca i zapewnienie wysokiej jakości recyklingu.
Ustawa będzie miała realny wpływ na funkcjonowanie rynku gospodarowania odpadami w Polsce. Producenci wezmą odpowiedzialność za cały cykl życia opakowań. W praktyce będą ponosić specjalną opłatę opakowaniową, która ma trafiać do gmin i pokrywać zbieranie i przetwarzanie odpadów opakowaniowych.
Na tę chwilę, zdaniem polskich przedsiębiorców, Polska mało skutecznie radzi sobie ze zbiórką i recyklingiem odpadów – zauważalny jest brak efektywnego systemu.
Odpowiedzią na tę sytuację mogą być rozwiązania opakowaniowe DS Smith oparte w całości na materiałach nadających się do recyklingu dla setek tysięcy produktów dla detalistów tradycyjnych i e-commerce. Rozwiązania obejmują niemal wszystko, od skrzynek na wino i tacek na gotowe posiłki, po folię termokurczliwą i łubianki na świeże owoce. Firma eliminuje nawet najdrobniejsze ilości plastiku, np. drukując bezpośrednio na kartonie czy wprowadzając samozatrzaskujące się klapki z kartonu.
Polskie case studies:
- DS Smith pomógł firmie Activtek zaprojektować bardziej ekologiczne opakowanie, które dobrze zabezpiecza urządzenia. Activtek jest producentem i jedynym certyfikowanym w Polsce dystrybutorem systemów oczyszczających powietrze z wykorzystaniem technologii ActivePure®. Technologia ActivePure® zwalcza 99,99% wirusa SARS-CoV-2 w zaledwie 3 minuty. Styropianowe listwy zostały zastąpione wkładkami z tektury, idealnie dopasowanymi do produktu. Zewnętrzne opakowanie jest wykonane z tektury 5-warstwowej, pochodzącej z makulatury. W trakcie współpracy udało się również znacznie ograniczyć odpady powstające przy wycinaniu opakowania z płyty tekturowej. Pudełko jest łatwe do złożenia, nie wymaga klejenia i jest łatwiejsze do recyklingu;
- DS Smith zaprojektował nadające się w 100 proc. do recyklingu opakowanie tekturowe dla firmy Marelli. Marelli w fabryce w Sosnowcu produkuje układy wydechowe dla marki Fiat, dostarcza je w skrzyniach rotacyjnych do fabryki oddalonej o ok. 100 km. Produkty ułożone są w 4 warstwach. Do ich zabezpieczenia używane były wytłoczki wielorazowego użytku z ABS. Producent poszukiwał alternatywy, która zapewni bezpieczny transport produktów. Zaproponowane przez DS Smith rozwiązanie składa się z 2 elementów – kratownicy i przekładki, i jest znacznie tańsze od wkładki ABS. DS Smith dostarcza produkty do Marelli Sosnowiec w modelu Just in Time, czyli opakowania są dostarczane niemal na linię produkcyjną.
[1] W oparciu o 12 410 godzin (20 maja – 21 października)
[2] Raport DS Smith, “Transforming the Supermarket Aisle” (2019)
Źródło informacji: DS Smith Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.12.2021, 08:30 |
Źródło informacji | DS Smith Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT