Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ze wspólnych badań Nextbike i SW Research - przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie 1500 Polaków w wieku 16-80 lat - wynika, że ponad 4 na 10 Polaków wierzy, że firmę można uznać za ekologiczną, tj. dbającą o środowisko naturalne, jeśli stosuje ona ekologiczną formę reklamy np. na ekologicznym nośniku. Takim nośnikiem według opinii większości mieszkańców jest transport publiczny. Autobus miejski (41%), przystanek (39%) czy tramwaj (31%) należą do najbardziej odpowiednich miejsc na umieszczenie reklam ekologicznych produktów i usług.
„Najnowsze wyniki badania EKObarometr pokazują, że komunikacja marketingowa może odbywać się na warunkach konsumentów i czasem warto wsłuchiwać się w ich propozycje. Można powiedzieć, że badani dają ekologicznej reklamie warunkowe zielone światło, o ile ta będzie autentyczna, spójna z nośnikiem, a przede wszystkim nie będzie zanieczyszczała przestrzeni publicznej” - komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes SW Research, kierownik zespołu badawczego EKObarometr.
Bardzo silną korelację między zasadnością zrównoważonej komunikacji marketingowej a ekologicznym środkiem transportu odnotowano także w przypadku miejskich rowerów publicznych. Wprawdzie, tylko 1 na 3 Polaków wskazał rower jako eko-nośnik reklamowy, ale już co drugi konsument (52%) odważnie stwierdził, że reklamy na rowerach miejskich powinny być zarezerwowane dla tych marek, które aktywnie angażują się w działania na rzecz środowiska.
„Z zebranych odpowiedzi wynika, że reklama na rowerach ma ogromny potencjał zasięgowy. Aż 15% ankietowanych Polek i Polaków deklaruje codzienne korzystanie z miejskich rowerów publicznych, dojeżdżając często tam, gdzie tradycyjna reklama nie mogła by zawitać z różnych względów: środowiskowych, przestrzennych czy prawnych np. w kontekście ustawy krajobrazowej. Warto podkreślić, że reklamy na rowerach stanowią nie tylko ekologiczne rozwiązanie marketingowe, ale pozostają społecznie użytecznym rozwiązaniem dla mieszkańców” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications, Nextbike Polska.
Także zdaniem respondentów publiczny rower miejski może mieć nie lada wpływ na jakość życia w mieście na kilku innych płaszczyznach: od ochrony środowiska (68%) i poprawy zdrowia publicznego (62%), przez zmniejszenie ruchu samochodowego i korków (55%), a kończąc na zmniejszeniu hałasu w mieście (54%).
„To są ważne czynniki, szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że współczesne, innowacyjne miasto to ekosystem technologii i odpowiednich praktyk, które na różnych poziomach podnoszą nasz codzienny dobrostan” - dodaje Sałański z Nextbike.
Badanie wykazało także, że rower miejski zajmuje bardzo silne miejsce w świadomości Polek i Polaków jako ważny element miejskiej przestrzeni oraz troski o ekologię. 70% ankietowanych uważa, że korzystanie z rowerów miejskich może wpływać pozytywnie na nasze nawyki i styl życia. Aż 62% ankietowanych chce więc, aby polskie samorządy - władze miast i gmin - zaczęły inwestować więcej środków finansowych w rozwój systemów miejskich rowerów publicznych. Co ciekawe także 61 proc. osób niekorzystających na co dzień z tej formy komunikacji, popiera tego typu inwestycje.
Źródło informacji: Nextbike
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2024, 08:00 |
Źródło informacji | Nextbike |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
NBP zgromadził 392 tony złota PAP
Za bezpieczeństwo finansowe Polaków odpowiada rząd i wiele instytucji. Jedną z nich jest Narodowy Bank Polski. „Polityka pieniężna NBP pozwala elastycznie reagować na sytuacje kryzysowe” - stwierdził Artur Soboń, członek zarządu NBP podczas prelekcji pt. „Złoty, złoto, gotówka. Dlaczego warto mieć swoją walutę, gromadzić zasoby złota i utrzymać gotówkę w obiegu?” na Krynica Forum 2024.- 07.10.2024, 12:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: transakcje w sektorze energetycznym napędzają aktywność rynku PAP
„W ostatnich dwóch latach ogólna aktywność transakcyjna była nieco niższa niż w poprzednich okresach, jednak sektor energetyczny stanowił wyjątek. Projekty w tym sektorze znacząco napędzały aktywność transakcyjną w Polsce, co odzwierciedla postęp w transformacji energetycznej” - mówił Łukasz Targoszyński, partner w praktyce fuzji i przejęć w kancelarii Baker McKenzie, podczas konferencji klimatycznej Energy Days 2024 w Katowicach.- 07.10.2024, 11:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie