Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Enea S.A. ("Spółka", "Emitent") informuje, iż w wydanym w dniu 30 listopada 2016 roku komunikacie agencja ratingowa Fitch Ratings ("Agencja") podtrzymała dla Spółki długoterminowe ratingi w walucie krajowej i zagranicznej na poziomie "BBB" oraz długoterminowy rating krajowy na poziomie "A+(pol)". Perspektywa ratingów jest stabilna. Emitent przypomina, iż Agencja utrzymuje rating dla Spółki na ww. poziomie począwszy od 2011 r.
Uzasadnienie ratingów wynika z utrzymującego się wysokiego udziału dystrybucji w EBITDA Spółki, co wpływa pozytywnie na przewidywalność jej wyników finansowych. Wg oczekiwań Agencji dźwignia finansowa netto oparta na przepływach środków z działalności operacyjnej (FFO) wzrośnie do poziomu około 3x w latach 2017-2019 z 1,9x w 2015 roku z uwagi na spodziewane wysokie nakłady inwestycyjne. Dźwignia netto na poziomie 3x traktowana jest jako maksymalna przy aktualnym poziomie ratingów.
Dodatkowe informacje, w tym definicje ratingów stosowanych przez Agencję, zasady ich stosowania, zastosowane kryteria i metodyki, ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności oraz dokumenty dotyczące stosowanych polityk i procedur są dostępne na stronie Agencji pod adresem www.fitchratings.com.
Treść komunikatu Agencji Spółka przekazuje w załączeniu do niniejszego raportu bieżącego.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 30.11.2016, 20:11 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |