Newsletter

FCA Heritage na festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days na zamku Schloss Dyck

30.07.2019, 13:20aktualizacja: 30.07.2019, 13:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

33 TT 12 (1971-1975) (3)
33 TT 12 (1971-1975) (3)
Podczas tegorocznego festiwalu samochodów zabytkowych Classic Days w dniach od 2 do 4 sierpnia 2019 na zamku Schloss Dyck, Dział Heritage FCA zaprezentuje na swoim stoisku kilka cennych, klasycznych samochodów marki Abarth i Alfa Romeo, a także dwa kultowe, zabytkowe spidery Fiata. Gościem honorowym będzie znany kierowca rajdowy F1, Arturo Merzario. Wystawę uzupełnią modele Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Abarth 595 esseesse i Fiat 124 Spider z aktualnej produkcji.

Zbliża się samochodowe „garden party” w Schloss Dyck – zabytkowym zamku w pobliżu Düsseldorfu. W dniach od 2 do 4 sierpnia odbędą się Classic Days, podczas których FCA Heritage – dział Fiat Chrysler Automobiles zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego marek FCA – zaprezentuje na swoim stoisku osiem wyjątkowych zabytkowych modeli. Alfa Romeo pokaże trzy legendarne samochody zabytkowe: Tipo 33TT12, zwycięzcę mistrzostw w 1975 r., pochodzącego z kolekcji FCA Heritage, i dwie przedwojenne „perełki”: 6C 1750 GS (1930) i 8C 2300 Touring Spider (1934).

Obok nich, Alfa 6 (1979) wykorzystywana jako „safety car " na torze Spa-Francorchamps aż do 1988 roku. Markę ze znakiem Skorpiona reprezentują natomiast Abarth 2000 Sport Spider (1968), zwycięski samochód sportowy z lat 60., który triumfował w najważniejszych wyścigach na czas na torach ze wzniesieniami , oraz niepowtarzalny Fiat Abarth 1000 TCR (1971). Natomiast marka Fiat przywoła miły powiew lata, prezentując Fiata 124 Sport Spider (1966) i Fiata Dino Spider (1972) w wersji kabriolet.

Na stoisku FCA Heritage, właściciele zabytkowych samochodów marek Abarth, Alfa Romeo, Fiat i Lancia będą mogli zaznajomić się z ofertą usług FCA Heritage obejmującą profesjonalną renowację samochodów i wystawianie certyfikatów autentyczności. Obok samochodów zabytkowych zostaną zaprezentowane trzy modele z aktualnej produkcji: Abarth 595 esseesse, w którym marka wraca do swoich historycznych sukcesów z lat 60.; Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio która, oferując moc 510 KM, należy do kategorii SUV-ów Premium o niezwykłych osiągach oraz Fiat 124 Spider, idealny kabriolet, aby stylowo cieszyć się latem.

Odwiedzany przez prawie 30 000 gości, festiwal Schloss Dyck Classic Days to jedna z największych tego typu imprez w Niemczech. Zwiedzający mogą podziwiać zabytkowe samochody, uczestniczyć w wykładach, konkursach elegancji i jazdach demo na torze o długości prawie trzech kilometrów.

FCA Heritage – zabytkowe samochody włoskich marek Fiat Chrysler Automobiles

FCA Heritage obejmuje wszystkie działania dotyczące samochodów zabytkowych marek Fiat, Abarth, Alfa Romeo i Lancia, umożliwiając pasjonatom i właścicielom włoskich aut kolekcjonerskich dostęp do kompletnych usług, jak uzyskanie certyfikatów pochodzenia oraz dedykowany newsletter (www.fcaheritage.com). FCA Heritage oferuje ponadto ekskluzywne renowacje, certyfikaty autentyczności i sprzedaż zabytkowych modeli odrestaurowanych w swoich warsztatach. Nowy FCA Heritage HUB w Turynie jest dedykowany samochodom zabytkowym, pokazowym i prototypom marek Abarth, Fiat i Lancia. Ponadto, Muzeum Historii Alfa Romeo tzw. „Wehikuł Czasu” (www.museoalfaromeo.com), czeka na pasjonatów marki w dawnym zakładzie w Arese.

Alfa Romeo Tipo 33TT12 (1975)

Ex kierowca Formuły 1, Arturo Merzario jest od wielu lat gościem festiwalu Classic Days. Także w tym roku, nie zabraknie 76-letniego włoskiego kierowcy, który poprowadzi jeden lub dwa samochody wyścigowe. Wśród nich, Alfa Romeo Tipo 33TT12, za kierownicą której Merzario i jego koledzy z zespołu Jacques Laffite, Derek Bell i Henri Pescarolo zapewnili Alfie Romeo zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Konstruktorów w 1975. Samochód należy do kolekcji FCA Heritage i jest przechowywany w Muzeum Historii Alfa Romeo w Arese koło Mediolanu. Tipo 33TT12 jest modyfikacją Tipo 33, którą dział wyścigów Alfa Romeo Autodelta przygotował na Mistrzostwa Świata Superprototypów. Sufiks w nazwie (TT12) jest odniesieniem do najważniejszych komponentów technicznych samochodu: TT oznacza „Telaio tubolare” (przestrzenna rama), a numer 12 odnosi się do silnika dwunastocylindrowego umieszczonego w części tylnej dostarczającego moc 331 kW (450 KM), dzięki nietypowemu kątowi nachylenia wynoszącemu 180o, czterem zaworom na cylinder, wtryskiwaczowi benzyny Lucas i zapłonowi Dinoplex pochodzącemu z Formuły 1.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.07.2019, 13:20
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ