Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dzięki umowom dealerzy FCA będą mogli wprowadzić do oferty innowacyjne rozwiązania i usługi z zakresu ładowania przeznaczone dla klientów detalicznych i biznesowych. Przedsięwzięcie obejmie ponadto badania naukowe i laboratoryjne nad nowymi technologiami mającymi ograniczyć całkowite koszty posiadania pojazdów elektrycznych.
„Współpraca ta wpisuje się w strategię e-mobilności, którą ogłosiliśmy w zeszłym roku w ramach naszego pięcioletniego planu biznesowego. Pracujemy nad stworzeniem ekosystemu partnerów, produktów i usług na wielu rynkach, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom naszych klientów co do pojazdów elektrycznych, a nawet sprawić, by przeszły one ich oczekiwania” – powiedział Mike Manley, dyrektor generalny (CEO) Fiat Chrysler Automobiles.
Enel X i ENGIE – nowi partnerzy FCA – są światowymi liderami w sektorze energetycznym. Udział we współpracy wezmą również spółki zależne ENGIE Eps, które specjalizują się w magazynowaniu energii. FCA współpracuje z nimi już od ponad 2 lat. Partnerem będzie również EVBox – lider w dziedzinie produkcji stacji ładowania samochodów elektrycznych. Współpraca obejmie wszystkie główne rynki w Europie, które korzystają z technologii opracowanych w ostatnich latach i wprowadzają innowacyjne rozwiązania dla klientów indywidualnych i biznesowych. Współpraca z Enel X prowadzona będzie na terenie Włoch, Hiszpanii i Portugalii, natomiast z ENGIE w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, w Holandii, Polsce, Słowacji, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Głównym celem nawiązanych partnerstw będzie stworzenie oferty prywatnych i publicznych rozwiązań z zakresu ładowania na potrzeby wsparcia sprzedaży pojazdów elektrycznych FCA, które wkrótce trafią na rynek, w tym elektrycznego Fiata 500 (BEV) i hybrydowego Jeepa Renegade (PHEV).
Nabywcy tych aut będą mogli skorzystać z możliwości zainstalowania przydomowych stacji ładowania (stacji naściennych, tzw. „Wallbox”) dostosowanych do ich potrzeb, z opcją optymalizacji ładowania i inteligentnego zarządzania. Każdy z partnerów zapewni obsługę klientów w zakresie oceny wykonalności instalacji stacji naściennej i samego wykonania, jak również bieżącej obsługi i konserwacji przez cały okres użytkowania pojazdu i stacji.
Poza przydomowymi punktami ładowania klienci zyskają dostęp do niedrogich i wygodnych rozwiązań w publicznych punktach ładowania. Ponadto FCA wspólnie z partnerami będzie opracowywać aplikacje ułatwiające wyszukiwanie publicznych punktów ładowania, jak również rozliczanie usług ładowania dzięki zintegrowanym funkcjom łączności w pojazdach.
FCA wraz z partnerami będzie ponadto kontynuować działania szkoleniowe i elektryfikacyjne w obrębie sieci sprzedażowej na terenie Europy. Opracowano już specjalne programy szkoleniowe dla pracowników sprzedaży oraz innych pracowników salonów FCA. Co więcej, trwają prace nad infrastrukturą do ładowania na parkingach salonów samochodowych, parkingach dla klientów, placach jazdy próbnej i punktach serwisowych.
W ciągu kolejnych 2 lat FCA zainstaluje ok. 700 stacji ładowania samochodów elektrycznych przy swoich fabrykach, biurach i centrach B+R we Włoszech, jak również na parkingach dla pracowników, dzięki czemu będą oni mogli ładować akumulatory swoich pojazdów w godzinach pracy. FCA i Enel X uruchomią ponadto program pilotażowy rozwoju nowych usług i rozwiązań z zakresu ładowania.
FCA
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) to międzynarodowy producent samochodów zajmujący się projektowaniem, konstruowaniem, produkcją i sprzedażą pojazdów, w tym takich znakomitych marek jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep®, Lancia, Ram i Maserati. Koncern ponadto prowadzi sprzedaż części i świadczy usługi jako Mopar, a także działa w sektorze komponentów i systemów produkcyjnych pod markami Comau i Teksid. FCA zatrudnia niespełna 200 tys. osób na całym świecie.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.06.2019, 12:10 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Truskawki to ulubione owoce Polaków
Rusza sezon na truskawki, najbardziej wyczekiwany gatunek w Polsce. Truskawki to ulubiony owoc Polaków. Ostatnie lata to wielki wzrost ich popularności. Dowiedz się dlaczego pierwsze owoce nie są droższe niż w ubiegłym roku? Dlaczego truskawki to polskie superowoce? I dlaczego owoce krajowe są zawsze smaczniejsze i zdrowsze od swoich importowanych odpowiedników?- 30.04.2024, 11:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
-
BioMaxima SA zaprasza inwestorów na konferencję wynikową
Zarząd BioMaxima, polskiego producenta wyrobów do laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologii przemysłowej zaprasza inwestorów na konferencję, podczas której zaprezentowany zostanie raport finansowy za I kwartał 2024. Konferencja odbędzie się 29 maja 2024 roku o godzinie 9.00. W trakcie spotkania omówiona zostanie realizacja strategii, bieżąca sytuacja spółki, zarząd podsumuje ubiegły rok a także odpowie na pytania inwestorów.- 30.04.2024, 09:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BioMaxima S.A.