Newsletter

Ferrero Polska Management Services ponownie uznane za jednego z liderów w budowaniu różnorodnego i otwartego środowiska pracy

28.07.2025, 09:00aktualizacja: 28.07.2025, 10:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FOBC (1)
FOBC (1)
Po raz trzeci spółka Ferrero Polska Management Services, należąca do jednego z największych producentów słodyczy i przekąsek na świecie, znalazła się w gronie finalistów badania Diversity In Check. Firma może pochwalić się doskonałymi wynikami we wszystkich kategoriach - przede wszystkim w „Podstawach zarządzania” i „Programach i działaniach”. Oznacza to, że spółka uwzględnia równość oraz inkluzyjność zarówno w swej strategii, jak i codziennych działaniach.

W dzisiejszych czasach wyniki sprzedaży czy wysokość obrotów to niejedyne wskaźniki, jakimi mierzy się sukces i pozycję rynkową przedsiębiorstwa. Przynajmniej tak samo istotny jest jego wizerunek, budowany w oparciu m.in. o konsekwentne i skuteczne tworzenie różnorodnego, otwartego, przyjaznego środowiska pracy. Jedną z najbardziej uznanych metod jego oceny w Polsce od lat pozostaje badanie Diversity In Check, przeprowadzane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ocenia ono zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki wyróżnionych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku.

Z kolei badanie Diversity In Check jest elementem Karty Różnorodności - międzynarodowej inicjatywy pod patronatem Komisji Europejskiej, obecnej w naszym kraju od 2012 roku, której celem jest promowanie różnorodności i równych szans w zatrudnieniu.

Przedstawiciele każdej ze zgłoszonych do badania organizacji odpowiadali na 130 pytań podzielonych na pięć bloków tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów, dostępność produktów i usług.

Proces oceny dojrzałości i kwalifikacji organizacji tradycyjnie odbywał się na podstawie badania realizowanego wraz z Agencją Badawczą PBS, przygotowanego w oparciu o międzynarodowe standardy i wytyczne, m.in.: SDGs, ISO 26000, GRI Standards, OECD Guidelines for Multinational Enterprises oraz prac niezależnej Rady Ekspertów i Ekspertek z udziałem przedstawicieli i przedstawicielek następujących organizacji: Fundacja Share the Care, PBS, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy, Diversity HUB i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ankiety były ułożone w taki sposób, aby umożliwić firmom jak najpełniejsze przedstawienie swych strategii i osiągnięć w dziedzinie promowania oraz zarządzania różnorodnością, a ekspertom - sprawiedliwe wyłonienie wyróżniających się na tle konkurencji uczestników.

W tym prestiżowym gronie, już po raz piąty, znalazła się spółka Ferrero Polska Management Services. Należąca do globalnej Grupy Ferrero firma w wielu obszarach z każdego bloku tematycznego uzyskała maksimum punktów. Jako wzorowe jury uznało m.in. procedowanie przypadków dyskryminacji, dostosowanie placówek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zaangażowanie kadry kierowniczej w działania na rzecz różnorodności, uwzględnianie inkluzyjności w polityce wewnętrznej. Najlepsze wyniki spółka osiągnęła w kategoriach: „Podstawy zarządzania” oraz „Programach i działaniach”. Oznacza to, że wartości promowane przez badanie Diversity in Check znajdują odzwierciedlenie zarówno w strategicznych dokumentach spółki, jak i bieżącym, codziennym działaniu.

Ferrero Polska Management Services może również pochwalić się odsetkiem kobiet piastujących stanowiska kierownicze znacznie przewyższającym średnią dla wszystkich przebadanych organizacji. Reasumując: firma monitoruje aż 82 proc. wskaźników rezultatów sprawdzanych w prestiżowym badaniu Diversity in Check.

„Staramy się tworzyć firmę, w której wszyscy pracownicy czują się mile widziani i doceniani oraz mają takie same możliwości. Wierzymy, że wszyscy nasi ludzie są tak samo utalentowani na swój indywidualny sposób. Pielęgnując ciekawość i naturalne zdolności naszych pracowników, zapewniamy im, pokolenie po pokoleniu, środki do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego, umożliwiając każde stworzenie swojej drogi w Ferrero. Różnorodność naszych talentów jest tym, co czyni nasze środowisko pracy innowacyjnym i wysoce satysfakcjonującym” - mówi Beata Dziekanowska, ambasadorka programu różnorodności i inkluzji Ferrero w Polsce.

Ekspertka przypomina również, że zasady różnorodności, równości i włączenia społecznego od dawna stanowią integralny element globalnej strategii Grupy Ferrero.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.07.2025, 09:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ