Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W dzisiejszych czasach wyniki sprzedaży czy wysokość obrotów to niejedyne wskaźniki, jakimi mierzy się sukces i pozycję rynkową przedsiębiorstwa. Przynajmniej tak samo istotny jest jego wizerunek, budowany w oparciu m.in. o konsekwentne i skuteczne tworzenie różnorodnego, otwartego, przyjaznego środowiska pracy. Jedną z najbardziej uznanych metod jego oceny w Polsce od lat pozostaje badanie Diversity In Check, przeprowadzane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ocenia ono zaangażowanie rodzimych firm w zarządzanie różnorodnością i budowanie inkluzywnych, czyli włączających, organizacji. Praktyki wyróżnionych w tym badaniu przedsiębiorstw wyznaczają najwyższe standardy dla całego rynku.
Z kolei badanie Diversity In Check jest elementem Karty Różnorodności - międzynarodowej inicjatywy pod patronatem Komisji Europejskiej, obecnej w naszym kraju od 2012 roku, której celem jest promowanie różnorodności i równych szans w zatrudnieniu.
Przedstawiciele każdej ze zgłoszonych do badania organizacji odpowiadali na 130 pytań podzielonych na pięć bloków tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów, dostępność produktów i usług.
Proces oceny dojrzałości i kwalifikacji organizacji tradycyjnie odbywał się na podstawie badania realizowanego wraz z Agencją Badawczą PBS, przygotowanego w oparciu o międzynarodowe standardy i wytyczne, m.in.: SDGs, ISO 26000, GRI Standards, OECD Guidelines for Multinational Enterprises oraz prac niezależnej Rady Ekspertów i Ekspertek z udziałem przedstawicieli i przedstawicielek następujących organizacji: Fundacja Share the Care, PBS, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy, Diversity HUB i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Ankiety były ułożone w taki sposób, aby umożliwić firmom jak najpełniejsze przedstawienie swych strategii i osiągnięć w dziedzinie promowania oraz zarządzania różnorodnością, a ekspertom - sprawiedliwe wyłonienie wyróżniających się na tle konkurencji uczestników.
W tym prestiżowym gronie, już po raz piąty, znalazła się spółka Ferrero Polska Management Services. Należąca do globalnej Grupy Ferrero firma w wielu obszarach z każdego bloku tematycznego uzyskała maksimum punktów. Jako wzorowe jury uznało m.in. procedowanie przypadków dyskryminacji, dostosowanie placówek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zaangażowanie kadry kierowniczej w działania na rzecz różnorodności, uwzględnianie inkluzyjności w polityce wewnętrznej. Najlepsze wyniki spółka osiągnęła w kategoriach: „Podstawy zarządzania” oraz „Programach i działaniach”. Oznacza to, że wartości promowane przez badanie Diversity in Check znajdują odzwierciedlenie zarówno w strategicznych dokumentach spółki, jak i bieżącym, codziennym działaniu.
Ferrero Polska Management Services może również pochwalić się odsetkiem kobiet piastujących stanowiska kierownicze znacznie przewyższającym średnią dla wszystkich przebadanych organizacji. Reasumując: firma monitoruje aż 82 proc. wskaźników rezultatów sprawdzanych w prestiżowym badaniu Diversity in Check.
„Staramy się tworzyć firmę, w której wszyscy pracownicy czują się mile widziani i doceniani oraz mają takie same możliwości. Wierzymy, że wszyscy nasi ludzie są tak samo utalentowani na swój indywidualny sposób. Pielęgnując ciekawość i naturalne zdolności naszych pracowników, zapewniamy im, pokolenie po pokoleniu, środki do osiągnięcia sukcesu osobistego i zawodowego, umożliwiając każde stworzenie swojej drogi w Ferrero. Różnorodność naszych talentów jest tym, co czyni nasze środowisko pracy innowacyjnym i wysoce satysfakcjonującym” - mówi Beata Dziekanowska, ambasadorka programu różnorodności i inkluzji Ferrero w Polsce.
Ekspertka przypomina również, że zasady różnorodności, równości i włączenia społecznego od dawna stanowią integralny element globalnej strategii Grupy Ferrero.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.07.2025, 09:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Certyfikat PCI DSS dla BingX wyznacza nowy standard bezpieczeństwa danych w Web3
- 18.08.2025, 10:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ