Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Kolejna edycja EmpowerPL rozpocznie się w listopadzie. Do tego czasu chcemy zebrać 100 czołowych menadżerów, którzy będą mentorami wybitnie utalentowanych młodych Polaków. Mam nadzieję, że do programu zgłosi się co najmniej kilkuset studentów z najlepszych polskich uczelni oraz z czołowych uniwersytetów w Anglii, Francji czy Niemczech” - mówił Franciszek Hutten-Czapski, prezes The Boston Consulting Group w Polsce, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. W panelu „EmpowerPL100 - potencjał dla Polski na kolejne 100 lat” uczestniczyli menadżerowie, którzy już są mentorami programu - Dominika Bettman, prezeska Siemens Polska; Tomasz Domogała, właściciel rodzinnej firmy inwestycyjnej TDJ oraz Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego. „Najzdolniejszych młodych ludzi jesteśmy w stanie przyciągnąć tylko własnym przykładem. Oni stawiają wysoko poprzeczkę swoim menadżerom - chcą wiedzieć, jakie znaczenie będzie miała praca, którą wykonują, jak zmieni firmę i jak wpłynie na świat” - mówiła Dominika Bettman.
Tomasz Domogała podkreślał, że mentoring jest niezwykle wzbogacającym doświadczeniem nie tylko dla Mentee, ale również dla Mentora. „Sam mam za sobą studia za granicą, ale z perspektywy widzę, jak wiele zmieniło się w ciągu zaledwie kilku lat. Spotkanie z Mentees pozwalają zobaczyć świat oczami osób, które będą kształtowały przyszłość gospodarczą i społeczną” - mówił podkreślając, że firmy z polskim rodowodem coraz częściej muszą konkurować na globalnym rynku i muszą przyciągać ludzi zdolnych do tego, żeby sprostać takim zadaniom.
Swoimi doświadczeniami podzieliła się Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes Banku Gospodarstwa Krajowego, której Mentee - student uniwersytetu w Warwick - dołączył do BGK na letni staż, a teraz wyjechał do USA na praktyki w Kongresie.
Partnerami prezesów w rozmowach w Krynicy byli przedstawiciele młodego pokolenia Natalia Narożańska, która studiuje inżynierię lotniczą w Cambridge oraz Marek Przytuła, absolwent London School of Economics. Obydwoje od lat angażują się w budowanie pomostów, łączących młodych Polaków studiujących za granicą z krajowym biznesem - Natalia jest wiceprezesem Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich, a Marek - współzałożycielem Polskiego Forum na LSE, które wyrosło na największą konferencję dotyczącą Polski organizowaną poza granicami kraju. Wspólnie podkreślali, że program mentoringowy otworzył możliwości pogłębionego kontaktu i lepszego zrozumienia wartości, jaką polskie firmy oraz najbardziej utalentowani studenci mogą sobie nawzajem zaoferować. „Zadania, przed jakimi zostałem postawiony pracując w Polsce, były często znacznie bardziej wymagające i zaawansowane od tych, z jakimi można się zetknąć w firmach wywodzących się z bardziej dojrzałych rynków. To duża wartość, bo dla ludzi z mojego pokolenia liczy się skala wyzwań, możliwość działania oraz uczenia się w wymagających sytuacjach” - mówił Marek Przytuła. Natalia Narożańska wspominała letnie praktyki w firmie produkującej silniki elektryczne, w której przygotowywała analizy parametrów nowego samochodu dla jednego z czołowych koncernów motoryzacyjnych. „To było fantastyczne wyzwanie, chociaż nie jestem pewna czy ten koncern byłby zadowolony wiedząc, jak młoda osoba wykonywała to zadanie” - wspominała Natalia. Prezeska Siemens podkreśliła, że to właśnie zadanie stojące przed menadżerami - gotowość do wykorzystania inteligencji, energii i wiedzy młodych Polaków. „Nie sięgając po te talenty, sami rezygnujemy z potencjału wzrostu i rozwoju. A na to nie możemy sobie pozwolić” - mówiła Dominika Bettman.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.09.2018, 13:49 |
Źródło informacji | The Boston Consulting Group |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT