Newsletter

Firmy zmieniają oferowane benefity, ale nie pytają pracowników o zdanie

23.11.2020, 13:26aktualizacja: 23.11.2020, 13:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

meet&grow - wykres 1
meet&grow - wykres 1
Benefity pozapłacowe wciąż są dla firm ważne, ale pandemia odcisnęła swoje piętno także na tym obszarze. Co się zmieniło?

Z drugiej edycji badania Nurtownik HR wynika, że praktycy HR uważają, iż firmy wciąż powinny inwestować w rozwój oferty benefitowej. Ich zdaniem ma ona duże znaczenie dla przyciągania i utrzymywania talentów. Jednocześnie jednak, zdaniem respondentów badania, benefity odgrywają obecnie mniejszą rolę dla osób szukających pracy.

„Od dawna wiemy, że benefity są ważne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. W tej edycji naszego badania postanowiliśmy sprawdzić, czy pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę oferty benefitowej. Czy organizacje wyszły naprzeciw potrzebom swoich zespołów, zwłaszcza tych pracujących zdalnie?” - mówi Monika Nowacka-Şahin, CEO marki meet&grow, która tworzy badanie Nurtownik HR.

Zgodnie z deklaracjami ankietowanych praktyków HR, w co drugiej organizacji oferta benefitowa uległa zmianie (zwiększyła się lub została ograniczona). Co ważne, pracownicy w dużej mierze nie zostali włączeni w proces tego typu zmian. Jedynie dwóch na dziesięciu HR-owców potwierdza, że pracownicy w ich organizacjach zostali zapytani o to, jakich aktualnie benefitów potrzebują.

Autorzy badania podkreślają, że zaledwie 23 proc. praktyków HR deklaruje, że ich firmy wprowadziły lub zamierzają wprowadzić benefity związane z pracą w domu (np. pokrycie kosztów internetu, zakup krzesła lub biurka, zapewnienie opieki nad dziećmi itd.). Niewiele częściej (36 proc. pozytywnych wskazań) firmy myślą o wprowadzeniu benefitów związanych ze zdrowiem fizycznym lub psychicznym pracowników.

„Wydaje się, że w obu obszarach - pracy zdalnej i zdrowia pracowników - firmy mają najwięcej do zrobienia. To zaskakujące, że w czasie, w którym tak dużo mówimy o zdrowiu i na własnej skórze doświadczamy eksperymentu z globalnym przejściem do pracy z domu, organizacje tak rzadko włączają swoich pracowników do tworzenia oferty benefitów” - dodaje Dawid Zaraziński, dyrektor komunikacji meet&grow, współautor badania.

Partnerem drugiej edycji Nurtownika HR był stworzony przez Grupę Masterlease program MasterBenefit. W ankiecie badawczej pojawiło się pytanie o to, czy zdaniem praktyków HR samochód - oferowany w innowacyjny sposób - może być atrakcyjnym benefitem. Aż 66 proc. respondentów odpowiedziało pozytywnie na pytanie o to, czy ich zdaniem możliwość zaproponowania najmu samochodów na korzystnych (prenegocjowanych czy korporacyjnych) warunkach to atrakcyjny benefit.

MasterBenefit daje dwie opcje budowania relacji benefitowej. W pierwszej opcji pracodawca zapewnia dostęp do wyselekcjonowanej oferty, a pracownik sam opłaca abonament samochodowy. Pracodawca może jednak zdecydować się na zrekompensowanie pracownikowi kosztów wynajmu samochodu i traktować to jako atrakcyjny substytut podwyżki, element wynagrodzenia.

„Zamiast na przykład 2 tys. złotych podwyżki brutto, pracodawca w ramach podobnego budżetu może pracownikowi zrekompensować koszty wynajmu SUV-a marki Mercedes, a jednocześnie całą pracę związaną z obsługą samochodu +zrzucić+ na partnera zewnętrznego, takiego jak Grupa Masterlease. Ponieważ finansujemy i zarządzamy flotą blisko 40 tys. samochodów, jesteśmy w stanie zoptymalizować koszty każdego z elementów związanych z korzystaniem z samochodu” - mówi Krzysztof Radke, Product Manager w MasterBenefit.

Pełny raport z badania znaleźć można w magazynie „Strona Kadry+”, który dostępny jest bezpłatnie na stronie: stronakadry.pl.

O badaniu

Nurtownik HR to badanie, które tworzy marka meet&grow, organizator takich wydarzeń biznesowych jak Kongres Kadry, MeetBenefit czy Forum Zdrowie Pracownika. Partnerem badawczym jest agencja Experience Institute. Badanie powtarzane jest dwukrotnie w ciągu roku. W każdej edycji zadawane są praktykom HR te same pytania. W ten sposób powstaje mapa trendów, która pokazuje zmiany postaw praktyków HR w wybranych obszarach.

KONTAKT:

Dawid Zaraziński

dyrektor komunikacji

meet&grow

e-mail: dawid.zarazinski@meetandgrow.pl

tel. 505 150 758

LinkedIn, Twitter

Źródło informacji: meet&grow

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.11.2020, 13:26
Źródło informacji meet&grow
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ