Newsletter

FREE NOW określa cel zatrudnienia kobiet na 43% stanowisk menedżerskich i podejmuje działania na rzecz promowania różnorodności i równości

25.05.2021, 10:00aktualizacja: 25.05.2021, 10:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Europejski lider wśród platform mobilności miejskiej zobowiązuje się do przestrzegania wartości określonych przez Komisję Europejską w „Diversity Charter” (tzw. „Karta Różnorodności”), w tym zrównoważenia liczby mężczyzn i kobiet na wszystkich szczeblach kierowniczych firmy.

- Globalne cele FREE NOW określają zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach menadżerskich do 38% do końca 2021 roku i do 43% do 2023 roku.

- W polskim zespole FREE NOW liczącym ponad 30 pracowników, odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi obecnie 40%.

- FREE NOW operuje w 11 europejskich krajach i zatrudnia ponad 1800 pracowników w 35 biurach.

Z okazji pierwszego Miesiąca Różnorodności ogłoszonego przez Komisję Europejską w maju, FREE NOW, której jednymi z wartości są „Diversity & Inclusion” podpisuje „Diversity Charter”. Obok tego zobowiązania firma postawiła sobie jasne cele: do końca 2021 roku zwiększy udział kobiet-liderek z 33 do 38 procent, a w 2023 r. docelowy udział kobiet na stanowiskach menedżerskich wyniesie 43 procent.

„Różnorodność jest wpisana w DNA naszej firmy. Jesteśmy pracodawcą zaangażowanym w zapewnianie równych szans, jeśli chodzi o zajmowane stanowiska, a także we wspieranie inicjatyw dotyczących szerzenia różnorodności i integracji społecznej w innych dziedzinach. Zobowiązujemy się do przestrzegania wartości podpisanej przez nas >>Karty Różnorodności<< i dajemy sygnał do dalszego rozszerzania naszego zaangażowania. We FREE NOW mamy jasną wizję: chcemy być firmą, w której najróżniejsze talenty mogą znaleźć miejsce i się rozwijać. Razem tworzymy platformę, która zapewnia mobilność dostępną dla każdego” - mówi Eckart Diepenhorst, Chief People and Communications Officer FREE NOW.

Podpisując „Diversity Charter”, FREE NOW, jako firma, daje przykład tolerancji i równości dla wszystkich osób bez względu na płeć, narodowość, pochodzenie etniczne, religię lub ideologię, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną i tożsamość. Firma zobowiązuje się między innymi do prowadzenia kultury organizacyjnej charakteryzującej się inkluzywnością, a także do zarządzania i raportowania procesów kadrowych zgodnie z „Diversity Charter”.

Inicjatywy regionalne na rzecz różnorodności i integracji

FREE NOW zamierza wzmocnić swoje zaangażowanie także na pozostałych polach dotyczących promowania różnorodności. Platforma niedawno dołączyła do inicjatywy UE Open Employers Pledge, aby wraz z innymi europejskimi firmami technologicznymi promować zmianę narracji i podejścia politycznego do migracji pracowników w Europie. Ponadto FREE NOW stworzyło wewnętrznie dla swoich pracowników grupy wymiany poglądów i informacji na różne tematy: od tożsamości płciowej po zdrowie psychiczne. Uzupełnieniem tych działań są inicjatywy regionalne. Na przykład w Hiszpanii, prowadzone są stypendia dla młodych ludzi z zawodów technologicznych. W Wielkiej Brytanii trwa kampania edukacyjna na temat zdrowia psychicznego wśród taksówkarzy. W Niemczech zostaną udostępnione pojazdy przystosowane do przejazdów dla osób na wózkach inwalidzkich. W Polsce, planowana jest kampania na rzecz promowania równości i wspieranie lokalnych organizacji.

„Jako międzynarodowa firma dążymy do promowania różnorodności płciowej oraz tożsamościowej i chcemy wpływać na poziom tolerancji i akceptacji wszelkich mniejszości. Latem planujemy kampanię edukacyjną w tej materii. >>Diversity & Inclusion<< to ważne elementy wizji i misji naszej marki. Działamy tak, aby nasza aplikacja umożliwiała dotarcie na miejsce każdej osobie niezależnie od tego, kim jest lub kim się poczuwa, i do tego chcielibyśmy zachęcić innych” - mówi Izabela Skonieczna, Head of Marketing w Polsce.

O FREE NOW:

FREE NOW to multiplatforma mobilności miejskiej, będąca częścią joint-venture BMW i Daimlera. Jest największym dostawcą usług mobilności miejskiej w Europie i najszybciej rosnącym konkurentem ride-hailingu w Ameryce Łacińskiej (pod nazwą Beat). Platforma FREE NOW pozwala zamówić nie tylko przejazdy z kierowcą, ale również wypożyczyć elektryczne hulajnogi (w 3 krajach), auta i skutery na minuty (w Niemczech). Łącznie działalność platformy pod nazwą FREE NOW obejmuje 10 krajów Europy, a pod nazwą Beat: 5 rynków Ameryki Łacińskiej i Grecję. FREE NOW jest dostępne w ponad 150 miastach z 16 krajów na świecie i skupia 50 milionów użytkowników. FREE NOW współpracuje z wieloma operatorami usług mobilności miejskiej i zatrudnia ponad 2000 pracowników w 35 biurach na całym świecie. CEO FREE NOW jest Marc Berg.

Źródło informacji: APA-OTS

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.05.2021, 10:00
Źródło informacji APA-OTS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ