Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obwodnica Bydgoszczy omija miasto od zachodu, północy i południa, tworząc ponad 36-kilometrową trasę okrążającą miasto wraz z terenami powiatu bydgoskiego.
Oddawany jutro do użytku kierowcom odcinek S5 jest dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę z rezerwą na trzeci.
Na trasie powstały liczne obiekty inżynierskie, w tym trzy przejścia dla zwierząt oraz dwa węzły drogowe: Bydgoszcz Zachód w Pawłówku oraz Bydgoszcz Miedzyń w Lisim Ogonie. Zrealizowano też przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Według prognoz nowo powstałą drogę może przejeżdżać w najbliższych latach ponad 20 tys. pojazdów na dobę. Prace wykończeniowe na obwodnicy potrwają jeszcze do wiosny 2021 r.
Łączna wartość inwestycji – budowy drogi ekspresowej S5 na czterech odcinkach z Nowych Marz do węzła Bydgoszcz Błonie wynosi ponad 2 mld zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to nieco ponad 1 mld zł. Wartość kontraktu dla odcinka obwodnicy Bydgoszczy pomiędzy węzłami Bydgoszcz Opławiec i Bydgoszcz Błonie to ponad 328 mln zł.
Pozostałe odcinki drogi S5
Trwa budowa pozostałych trzech odcinków drogi ekspresowej S5, na których konieczny był wybór nowych wykonawców. Odcinek Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ o długości blisko 10 km powstaje planowo, a termin jego ukończenia to IV kwartał 2021 r. Odcinki Nowe Marzy - Świecie Południe oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ przeszły w ostatnich tygodniach kilka zmian organizacji ruchu w związku z postępami prac. Łączna długość obu odcinków relacji Nowe Marzy – Bydgoszcz Północ to ponad 45 km, a ich ukończenie jest planowane na III kwartał 2022 r.
Kalendarium
23 lipca 2010 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla przebiegu drogi ekspresowej S5.
1 października 2014 r. - ogłoszono przetarg na realizację.
12 października 2015 r. - podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
31 grudnia 2019 r. - udostępniliśmy do ruchu całą trasę główną od węzła Bydgoszcz Północ do węzła Bydgoszcz Opławiec (kilka miesięcy przed terminem umownym).
31 grudnia 2020 r. – udostępnimy do ruchu całą trasę główną od węzła Bydgoszcz Opławiec do węzła Bydgoszcz Błonie, czyniąc tym samym całą obwodnicę Bydgoszczy przejezdną.
Zysk dla mieszkańców i transportu
Bydgoszcz była dotychczas miastem szczególnie obciążonym ruchem tranzytowym, na który nakładał się ruch lokalny. Oddając zachodnią część obejścia miasta, łączymy w całość obwodnicę Bydgoszczy, która wyprowadza ruch tranzytowy z centrum, szczególnie relacji Poznań - Gdańsk. Ósme co do wielkości miasto w Polsce, dzięki inwestycjom na sieci dróg krajowych, będzie mogło jeszcze bardziej wykorzystać swoją lokalizację rozwijając infrastrukturę logistyczną. Droga ekspresowa S5 zbliża Bydgoszcz do autostrady A1, a w stronę Wielkopolski do autostrady A2.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.12.2020, 18:23 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE