Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdecydowaną większość prac stanowią zadania utrzymaniowe. Te, które zakończono do tej pory, związane były m.in. z odbudową chodników, naprawą skarp, nasypów i odnowieniem zniszczonego oznakowania. GDDKiA oczyściła też nawierzchnię dróg, rowy i przepusty, a także udrożniła studzienki i kratki ściekowe. Kolejne zadania utrzymaniowe zrealizuje w tym roku. Oprócz tego przygotowuje się również do realizacji 16 dużych zadań inwestycyjnych.
Prace rozpoczęły się natychmiast
Usuwanie skutków powodzi ruszyło, gdy tylko warunki pozwoliły na rozpoczęcie prac. W ubiegłym roku GDDKiA zrealizowała 318 zadań utrzymaniowych (m.in. na DK11, DK29, DK43, DK78 czy DK79) oraz 30 zadań doraźnych, wśród których była m.in. budowa mostu tymczasowego w Głuchołazach na DK40. Łączna wartość tych prac wyniosła ok. 30,5 mln zł. Wykorzystano 99,9% środków przeznaczonych na ten cel.
Niemal 200 kolejnych zadań
Od początku tego roku GDDKiA kontynuuje prace związane z usuwaniem skutków powodzi. Do końca czerwca zrealizuje kolejnych blisko 200 zadań o wartości ponad 17 mln zł. Będzie to m.in. naprawa uszkodzonych elementów pasa drogowego oraz uszkodzonej nawierzchni (m.in. na S3, DK38, DK39, DK40, DK41, DK94), odmulanie rowów i przepustów, oczyszczanie elementów kanalizacji deszczowej (m.in. na A1, DK1, DK33) czy uzupełnianie ubytków skarp, poboczy i umocnień (m.in. na S3, DK52, DK78).
Naprawa infrastruktury i zabezpieczanie jej na przyszłość
W związku z uszkodzeniami powstałymi w trakcie powodzi, GDDKiA przeprowadzi również większe działania o charakterze inwestycyjnym. Ich celem będzie zarówno pełne usunięcie skutków powodzi, jak i zabezpieczenie istniejącej infrastruktury. Zostanie ona przebudowana w taki sposób, aby była bardziej odporna na podobne zjawiska, które mogą się wydarzyć w przyszłości.
Zanim rozpoczną się roboty budowlane na dużych inwestycjach, konieczne jest przygotowanie szczegółowej dokumentacji oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Jest to gwarancja, że prace, gdy już ruszą, zostaną wykonane w należyty sposób.
W woj. opolskim zrealizowanych zostanie osiem zadań o łącznej wartości ok. 257 mln zł. GDDKiA przygotowuje przebudowę mostów na DK38 w Grobnikach i na DK40 w Głogówku. Przebuduje też DK40 w Głuchołazach i DK46 w Kamienicy.
DK45 w Krapkowicach (w połowie lutego podpisano w tej sprawie porozumienie z gminą Krapkowice) i DK94 w Skorogoszczy zostaną rozbudowane i wzmocnione na wypadek podobnych sytuacji w przyszłości. Z kolei nad rzeką Biała Głuchołaska w ciągu DK40 w Głuchołazach GDDKiA zbuduje most jednoprzęsłowy oraz kanalizację deszczową. Projekt nowej przeprawy będzie gotowy do końca marca, a przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjnego prace budowlane powinny ruszyć jeszcze w tym roku. W woj. opolskim powstanie też nowa siedziba Rejonu GDDKiA w Nysie wraz z obwodem drogowym i magazynem na sól. Poprzednia infrastruktura została zniszczona przez powódź.
W woj. dolnośląskim GDDKiA zrealizuje sześć zadań o łącznej wartości ok. 86,9 mln zł. Rozbuduje DK33 w Żelaźnie wraz ze skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 382. Rozbuduje też odcinek DK33 w Wilkanowie i DK8 w miejscowości Bardo. W Wojcieszycach przebuduje system odwodnienia drogi krajowej nr 3, a na węźle Legnica Południe – gdzie krzyżują się autostrada A4 i droga ekspresowa S3 – zabezpieczy korpus drogi. Nad rzeką Kamienna Mała w ciągu DK3 koło Piechowic powstanie natomiast nowy most.
W woj. lubuskim GDDKiA przebuduje DK27 w Nowogrodzie Bobrzańskim i zmodernizuje DK12 na odcinku Szprotawa – Wiechlice. Łączny koszt tych pracy wyniesie ok. 90 mln zł.
W sumie w woj. opolskim, dolnośląskim i lubuskim GDDKiA planuje realizację 16 zadań inwestycyjnych, o łącznej wartości niemal 434 mln zł.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.03.2025, 10:23 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Port Gdańsk na EKG 2025: porty morskie to miejsca kreacji pieniądza z podatków i miejsc pracy PAP
Polskie porty - jakie są, czy dotarły już do szczytu swoich możliwości przeładunkowych, a może Polsce potrzebny jest jeszcze jeden duży port morski? Na te i inne kluczowe pytania odpowiadali eksperci z branży morskiej i infrastrukturalnej podczas emocjonującego panelu dyskusyjnego na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym, który rzucił nowe światło na przyszłość polskiej logistyki i transportu morskiego.- 25.04.2025, 16:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
PZU: to był wyjątkowy kwartał
Komentarz Macieja Galińskiego, zarządzającego funduszem DFE PZU, dyrektora Biura Inwestycyjnego PTE PZU.- 25.04.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PZU
-
Image
Prezes Grupy PTWP: to była rekordowa edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach PAP
1200 wyjątkowych prelegentów, 180 inspirujących sesji tematycznych i rekordowa frekwencja (niemal 18 tys. zarejestrowanych uczestników) - 17. Europejski Kongres Gospodarczy w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach przez ostatnie trzy dni stanowił centrum debaty o kwestiach kluczowych dla przyszłości Polski, UE i całego świata.- 25.04.2025, 16:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ