Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wydarzenie zgromadzi liderów biznesu, organizacji konsumenckich oraz przedstawicieli nauki i administracji publicznej. Gościem konferencji będzie wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Daniel Mańkowski, wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka i posłanka Weronika Smarduch.
Tematem przewodnim spotkania będzie ochrona praw konsumenckich w ramach przejrzystych dla biznesu regulacji - od branży finansowej, przez e-commerce i influencer marketing aż po bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników internetu. Wydarzenie jest organizowane w formie hybrydowej. 2 grudnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie w tradycyjnej formule konferencyjnej, drugi dzień poświęcony będzie na praktyczne webinary.
Konferencję otworzy przemówienie gości specjalnych, Daniela Mańkowskiego, wiceprezesa UOKiK oraz Michała Gramatyki, sekretarza stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, a jednym z pierwszych punktów programu będzie prezentacja raportu stowarzyszenia AQUILA: „Dochodzenie roszczeń konsumenckich w Polsce oraz stan egzekwowania praw w tym obszarze”. Ten raport będzie wstępem do debaty: „Wzmocnić system, wzmocnić konsumenta” z udziałem biznesu, administracji i organizacji konsumenckich, która skupi się na kierunkach zmiany sposobu ochrony praw konsumenckich, tak aby to wzbudzało zaufanie zarówno klientów, jak i przedsiębiorców.
Kolejna dyskusja poświęcona będzie Digital Fairness Act. Akt o Sprawiedliwości Cyfrowej ma, między innymi, przeciwdziałać manipulacyjnym praktykom sprzedażowym (tzw. dark patterns), zwiększyć transparentność treści reklamowych i chronić użytkowników sieci. Odbędzie się rozmowa o tym, jak nowe przepisy wpisują się w istniejący krajobraz regulacyjny (m.in. UCPD, DSA, Omnibus) oraz co oznaczają dla platform, twórców treści i biznesu cyfrowego. Nie zabraknie także dyskusji o nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim, w tym implementacji dyrektywy CCD II. W tym panelu omówione będą aspekty prawne oraz praktyczne: czy nowe regulacje faktycznie zwiększają ochronę konsumenta? I czy instytucje finansowe są przygotowane na ich realizację?
Drugiego dnia wydarzenia odbędzie się webinar „Młody konsument w sieci”, poświęcony zagrożeniom, które dotykają dzieci i młodzież w sieci: manipulacje w mediach społecznościowych, treści generowane przez sztuczną inteligencję, ryzyko groomingu czy presji rówieśniczej. Eksperci podpowiedzą, jak chronić dane, prywatność i emocje młodego konsumenta oraz jakie nawyki nauczać w rodzinie i szkole.
Więcej informacji o konferencji znajdziesz tutaj
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.11.2025, 11:04 |
| Źródło informacji | Konfederacja Lewiatan |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Dalkia Polska przejmuje spółki Edison Next Poland wzmacniając kompetencje Grupy EDF w usługach związanych z transformacją energetyczną
Dalkia Polska, spółka należąca do francuskiej Grupy EDF (Électricité de France), sfinalizowała przejęcie 100% udziałów w dwóch spółkach: Edison Next Poland i Edison Next Services Poland. Transakcja ta pozwoli zwiększyć obroty polskiej spółki o niemal 100 milionów euro, wzmacniając pozycję Dalkii w Polsce - jej drugim co do wielkości rynku zagranicznym.- 15.12.2025, 14:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Dalkia
-
Image
Voltage Energy otrzymuje od UL Solutions pierwszy w branży certyfikat EBOS obejmujący cały system 2 kV
- 15.12.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
BingX świętuje osiągnięcie 40 mln użytkowników w 2025 r., uruchamiając kampanię „Beyond the Alpha"
W 2025 roku BingX odnotował 100% wzrost liczby użytkowników, a szczytowy 24-godzinny wolumen obrotu przekroczył 26 mld USD, co potwierdza globalne przyjęcie oraz dynamiczny rozwój platformy.- 15.12.2025, 13:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ