Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wydarzenie zgromadzi liderów biznesu, organizacji konsumenckich oraz przedstawicieli nauki i administracji publicznej. Gościem konferencji będzie wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Daniel Mańkowski, wiceminister cyfryzacji Michał Gramatyka i posłanka Weronika Smarduch.
Tematem przewodnim spotkania będzie ochrona praw konsumenckich w ramach przejrzystych dla biznesu regulacji - od branży finansowej, przez e-commerce i influencer marketing aż po bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników internetu. Wydarzenie jest organizowane w formie hybrydowej. 2 grudnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie w tradycyjnej formule konferencyjnej, drugi dzień poświęcony będzie na praktyczne webinary.
Konferencję otworzy przemówienie gości specjalnych, Daniela Mańkowskiego, wiceprezesa UOKiK oraz Michała Gramatyki, sekretarza stanu w Ministerstwie Cyfryzacji, a jednym z pierwszych punktów programu będzie prezentacja raportu stowarzyszenia AQUILA: „Dochodzenie roszczeń konsumenckich w Polsce oraz stan egzekwowania praw w tym obszarze”. Ten raport będzie wstępem do debaty: „Wzmocnić system, wzmocnić konsumenta” z udziałem biznesu, administracji i organizacji konsumenckich, która skupi się na kierunkach zmiany sposobu ochrony praw konsumenckich, tak aby to wzbudzało zaufanie zarówno klientów, jak i przedsiębiorców.
Kolejna dyskusja poświęcona będzie Digital Fairness Act. Akt o Sprawiedliwości Cyfrowej ma, między innymi, przeciwdziałać manipulacyjnym praktykom sprzedażowym (tzw. dark patterns), zwiększyć transparentność treści reklamowych i chronić użytkowników sieci. Odbędzie się rozmowa o tym, jak nowe przepisy wpisują się w istniejący krajobraz regulacyjny (m.in. UCPD, DSA, Omnibus) oraz co oznaczają dla platform, twórców treści i biznesu cyfrowego. Nie zabraknie także dyskusji o nowelizacji ustawy o kredycie konsumenckim, w tym implementacji dyrektywy CCD II. W tym panelu omówione będą aspekty prawne oraz praktyczne: czy nowe regulacje faktycznie zwiększają ochronę konsumenta? I czy instytucje finansowe są przygotowane na ich realizację?
Drugiego dnia wydarzenia odbędzie się webinar „Młody konsument w sieci”, poświęcony zagrożeniom, które dotykają dzieci i młodzież w sieci: manipulacje w mediach społecznościowych, treści generowane przez sztuczną inteligencję, ryzyko groomingu czy presji rówieśniczej. Eksperci podpowiedzą, jak chronić dane, prywatność i emocje młodego konsumenta oraz jakie nawyki nauczać w rodzinie i szkole.
Więcej informacji o konferencji znajdziesz tutaj
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.11.2025, 11:04 |
| Źródło informacji | Konfederacja Lewiatan |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Ocean Winds na Offshore Wind Poland 2025: fakt, że dopiero zaczynamy przygodę z offshore, stanowi naszą przewagę konkurencyjną
„Perspektywy dla Polski w obszarze morskiej energetyki wiatrowej są o tyle obiecujące, że w innych europejskich krajach dostrzegane jest pewne wyhamowanie inwestycji w offshore, co pokazały nieudane aukcje w Niemczech, Holandii czy Danii. Otwiera to furtkę dla państw dopiero wkraczających na ten rynek do dokonania swoistego >>skoku inwestycyjnego<<. Możemy przy okazji uczyć się na doświadczeniach tych, którzy rozwijają offshore od lat, korzystając przy tym z nowocześniejszej, bardziej efektywnej technologii” – przekonuje Kacper Kostrzewa, dyrektor zarządzający w Polsce, Ocean Winds.- 21.11.2025, 11:59
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nowa wersja systemu ISOF-ERP już dostępna dla klientów
System ISOF-ERP przeszedł kolejne modyfikacje, których celem jest odpowiedź na potrzeby rynku i klientów. Efektem ostatnich prac jest wdrożenie 13.11.2025 r. nowej wersji 24.0 systemu, wprowadzającej kilka innowacji, które usprawnią działanie systemu oraz rozszerzą funkcjonalności istniejących modułów.- 21.11.2025, 11:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: HEUTHES sp. z o.o.
-
Image
Rekordowy wynik PZU: zysk netto Grupy po III kwartale 2025 przekroczył 5,2 mld zł. Fundamentem biznes ubezpieczeniowy PAP
Grupa PZU, lider polskiego rynku finansowo-ubezpieczeniowego, po trzech kwartałach 2025 roku odnotowała rekordowy zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, przekraczający 5,2 mld zł. Oznacza to wzrost o 42,7 proc. rok do roku (r/r). W samym trzecim kwartale zysk wyniósł blisko 2 mld zł (+64 proc. r/r). Równocześnie skorygowany wskaźnik rentowności kapitałów własnych (aROE) sięgnął poziomu 22,1 proc. Przychody brutto z ubezpieczeń od stycznia do września br. osiągnęły 23,1 mld zł (+5,9 proc. r/r). W tym przychody zagranicznych spółek na Litwie, Łotwie, w Estonii i Ukrainie stanowiły łącznie ponad 2,3 mld zł.- 21.11.2025, 10:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ