Newsletter

#GPWInnovationDay: Grupa Pracuj liderem HR Tech w naszym regionie Europy

02.12.2022, 16:35aktualizacja: 02.12.2022, 16:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Jesteśmy wiodącą platformą HR Tech w Europie Środkowej i Wschodniej” - mówił Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy Pracuj, uczestniczący w XIII edycji konferencji #GPWInnovationDay. Spółka, będąca liderem na polskim rynku serwisów rekrutacyjnych, od 2000 r. łączy osoby poszukujące zatrudnienia z pracodawcami, wykorzystując przy tym nowoczesne technologie.

„Misją naszej organizacji jest łączenie dwóch stron – kandydatów i pracodawców. Jesteśmy przywiązani do nowoczesnych, najbardziej efektywnych technologii. Jesteśmy też firmą opartą na wartościach: klient w centrum uwagi, szacunek, odpowiedzialność, radość i odwagę – dla nas są to elementy bardzo głęboko zakorzenione w całej organizacji – począwszy od rekrutacji poprzez rozwój i edukację naszych pracowników” – przedstawiał kierowaną przez siebie firmę Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy Pracuj.

Grupa Pracuj prowadzi następujące marki: pracuj.pl - największy polski serwis rekrutacyjny, z którego miesięcznie korzysta 4,9 mln użytkowników i ma 57,7 tys. aktywnych klientów-pracodawców, którzy skorzystali z niego w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Drugim serwisem rekrutacyjnym Grupy jest ukraińska robota.ua, który mimo wojny w Ukrainie, ma 3 mln użytkowników miesięcznie i 33,5 tys. miesięcznie korzystających z niego pracodawców.

„Serwisy rekrutacyjne to jest pierwszy obszar naszej działalności, drugim obszarem, w którym się rozwijamy, są rozwiązania HR Tech w modelu SaaS (ang. Software as a Service) – wyjaśniał Przemysław Gacek i dodał, że od 2009 roku, czyli już od 13 lat, Grupa Pracuj rozwija platformę do zarządzania procesami rekrutacji pod nazwa eRecruter. Ma ona już 1770 klientów w Polsce.

Kolejnym brandem Grupy w tym obszarze jest softgarden – kompleksowe rozwiązanie z obszaru Talent Acquisition Systems (TAS) - jeden z liderów branży technologii dla HR w Niemczech – ma on ponad 1400 klientów w modelu SaaS.

„Jest to biznes, który kupiliśmy w czerwcu tego roku – mówił prezes Grupy Pracuj. - Rynek TAS w Niemczech jest wysoce strategicznym kierunkiem rozwoju, zwłaszcza wśród MŚP” – wskazywał.

Grupa Pracuj kieruje do pracodawców, korzystających z jej usług, nie tylko możliwość zamieszczania ofert pracy, ale też cały obszar employer branding - budowania wizerunku pracodawcy, w tym tworzenie profilów pracodawców, wirtualne targi pracy Jobicon oraz mnóstwo różnego rodzaju narzędzi, które powodują, że osoby poszukujące zatrudnienia, aplikują właśnie do danych organizacji.

Z kolei kandydaci mogą liczyć na: liczne oferty zamieszczane przez pracodawców, możliwość porównywania wynagrodzeń, swoje indywidualne konto, kreator CV i profilu, porady dotyczące rozmów kwalifikacyjnych, usługę - aplikacja jednym kliknięciem.

„Jest to model, który pozwala wykorzystywać efekt skali – im więcej kandydatów zachęcimy do wejścia na pracuj pl., tym więcej nawiążą oni kontaktów z potencjalnymi pracodawcami. A im więcej takich kontaktów, tym bardziej pracodawcy są zadowoleni i jeszcze chętniej zamieszczają dodatkowe oferty pracy” – tłumaczył prezes Grupy Pracuj.

Grupa wdraża też kolejne innowacyjne rozwiązania, jak np. rozwój serwisu Pracuj 3.0., opartego na danych i efektywnym wykorzystaniu sztucznej inteligencji do budowania wartości dodanej, zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy.

„Około 20 proc. użytkowników już z tego nowego serwisu korzysta, 100 proc. będzie miało tę możliwość na początku przyszłego roku” – informował Przemysław Gacek. Dodał, że rośnie też znaczenie aplikacji mobilnej dla każdego z rozwiązań proponowanych przez Grupę, która w przyszłym roku zamierza mocno inwestować w rozwiązania mobilne.

Pierwsze trzy kwartały 2022 roku to dla spółki mocny, dwucyfrowy wzrost przychodów z umów z klientami - na poziomie 464 mln zł, czyli o 35 proc. więcej w stosunku rok do roku. Skorygowany zysk netto Grupy (bez uwzględnienia wpływu przeszacowania wartości Beamery Inc. W 2021 r.) to 155 mln zł, czyli o 9 proc. więcej r/r. Marża skorygowana EBIDTA była na poziomie 50 proc.

„Jesteśmy w dosyć ciekawym momencie, w którym nie wiemy, gdzie ten rynek będzie podążał, bo nadchodzi spowolnienie gospodarcze i są różne opinie na temat tego, jak długo ono potrwa – mówił Przemysław Gacek i dodał, że historycznie, kiedy następuje kryzys, to serwisy rekrutacyjne odnotowują spadek przychodów, wynikający z mniejszego zapotrzebowania na pracowników. - Może tak być w przyszłym roku, pytanie tylko, jaka to będzie skala? W takich trudniejszych latach biznesy Software as a Service, czyli takie jak eRecruter i softgarden, są w stanie dale rosnąć w swoim tempie. I myślę, że softgarden będzie wówczas dla nas głównym motorem wzrostu” – podsumował.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.12.2022, 16:35
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.