Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Porównując współczesny rynek pracy w Polsce do tego sprzed kilku lat, należałoby dojść do konkluzji, że dotyczą one dwóch, zupełnie różnych planet. Niskie bezrobocie, wzrost zamożności społeczeństwa oraz możliwość podjęcia pracy w dowolnym miejscu na świecie sprawiły, że polskie firmy prześcigają się dziś w oferowaniu dodatkowych zachęt tak dla nowych, jak i wieloletnich pracowników.
W obliczu niekorzystnych trendów demograficznych oraz stale rosnącej mobilności społeczeństw, bycie atrakcyjnym miejscem pracy jest jednym z głównych wyzwań stojących przed przedsiębiorstwami - tak teraz, jak i w kolejnych dekadach. Tak kluczowego tematu nie mogło zabraknąć na kongresie IMPACT’23, najważniejszym wydarzeniu gospodarczo-technologicznym odbywającym się w Poznaniu.
„Według raportu Gallupa, nawet co trzeci pracownik z najmłodszego pokolenia rozważałby zmianę miejsca zatrudnienia nie ze względu na niskie wynagrodzenie czy konflikty z przełożonymi, ale z powodu zwyczajnej nudy. Jako pracodawcy w coraz większym stopniu musimy zwracać uwagę na to, czy codzienne obowiązki naszych zespołów są wystarczająco atrakcyjne, rozwijające i inspirujące” - zauważył Bartosz Drozdowicz, dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Totalizatorze Sportowym i gość IMPACT’23.
Podczas panelu poświęconemu zmianom dokonującym się na rynku pracy przedstawiono dwie, główne narracje, określające optymalne relacje pomiędzy pracownikiem a daną organizacją. Pierwsza z nich oparta jest na oczekiwaniu, że firma ma być przestrzenią niemalże rodzinną - spędza się w niej bowiem znaczną część dnia, a rozmowom ze współpracownikami zazwyczaj poświęca się więcej czasu niż z najbliższymi. Drugą postawę określić można jako „pragmatyczną” - należy twardo rozdzielić życie prywatne od zawodowego, a relacje w miejscu pracy powinny być maksymalnie formalne.
„Jak to w życiu bywa - najlepszy okazuje się kompromis, czyli wypracowanie partnerskich relacji w ramach całej firmy, opartych na wzajemnym szacunku oraz poczuciu wspólnoty. W Totalizatorze Sportowym lubimy porównywać swoją pracę do swoistego >>hobby<<, co nie oznacza lekceważącego stosunku do powierzonych obowiązków, lecz odwrotnie - wykonywanie ich z pasją i autentycznym zaangażowaniem” - podkreślał Bartosz Drozdowicz.
Istotną rolę, zdaniem przedstawiciela Totalizatora Sportowego, odgrywa również identyfikacja pracowników z misją i wartościami reprezentowanymi przez daną markę.
„W naszym przypadku jest to zadanie o tyle proste, gdyż od ponad sześciu dekad zajmujemy się promocją kultury i sportu, a więc kwestiami cieszącymi się powszechnym uznaniem i zainteresowaniem. Dzięki temu nasi pracownicy mogą mieć poczucie, że efekty ich wysiłków wykraczają daleko poza realizacje założeń budżetowych na dany okres” - przyznał przedstawiciel Totalizatora Sportowego.
Bartosz Drozdowicz zauważył także, że nowe trendy na rynku pracy niosą potrzebę zredefiniowania roli menadżerów i kierowników poszczególnych działów czy zespołów w przedsiębiorstwie.
„Lider ma dziś nie tylko dowieźć konkretne wyniki, ale przejmuje kolejne zadania zarezerwowane dotychczas dla działu HR. Chodzi o budowanie atmosfery współpracy i zaufania, odpowiednio wczesnego odkrywania i rozwijania indywidualnych talentów, mobilizowania swych współpracowników oraz zachęcania ich do szukania oryginalnych, niekonwencjonalnych rozwiązań problemów” - powiedział dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim w Totalizatorze Sportowym.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.05.2023, 14:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT